Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Th1x4nG

Legacy Member
Mja ik slaap van 3 tot 13 of zo de laatsten tijd en dan doe'k nog ne keer geen ballen de uren dak wakker ben :unsure:

Racing_Genk

Legacy Member
Vincort zei:
1. Het is slecht gegeven: ipv wat meer tijd te steken in ons deftig boekhoudkundig te laten redeneren steken ze meer dan de helft van de tijd in vrij "zeldzame" boekingen.
2. Het is saai.
3. Het is best nog wel moeilijk (ik vind het het moeilijkste vak van allemaal, ik ben slecht om het overzicht te bewaren van zulke oef, en als je dan ineens alle betreffende rekeningen moet sluiten bij het verkoop van een actief fzo :s).

Plezant? :cool:
Haha, das toch echt nie moeilijk? Ge moet gewoon logisch nadenken welke boekingen er eerder zijn gebeurd en dan zoveel mogelijk tegenboeken enzo :p Maar ik merk wel van mn eigen dat dit vak mij ligt, ligt bij anderen wrs anders.

Maar hebt gij Van Herck als prof? Want die legt da juist wel goed uit vind ik

Lorvet

Legacy Member
Utred zei:
Superinteressant vak. Inderdaad een serieuze dobber voor te leren, al moesten we niet zo veel data kennen, wel onmenselijk veel namen. Bijzonder veel mensen gebuisd.
Ik had 16:cool:

Roeping gemist, overduidelijk! Ik zal dan maar zwijgen zeker over zo'n 100 formules die ik moet blokken :doc:

Th1x4nG

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Maar hebt gij Van Herck als prof? Want die legt da juist wel goed uit vind ik
Kon erger, maar goed uitleggen is toch iets anders :p Sowieso ni echt haalbaar atuurlijk om voor zoveel volk (waaronder veel bavianen) iets te brengen.

Ik weet dat ik nerveus ben geworden en in actie geschoten voor boekhouden in de laatste drie dagen voor het examen. 10 gehaald. Die MC leek vrij gemakkelijk ma toch nog dik aan mispakt. 6 van de 10 maar juist en dus 4/10.

Matt.

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Matt, hebt gij Forbrydelsen uitgekeken? Vanaf wanneer wordt dat goed? Ik heb er 5 gezien en vind het maar een beetje depri momenteel, komt daar beterschap in?
Hoe heette die andere Deense serie weer?

Ik wil graag op uw prikbord schrijven ma da staat uit, en pm'en is me dan weer wa te persoonlijk. :unsure:

Ah, hier! Seizoen 1 van Forbrydelsen? "Depri"? Ik vond alle afleveringen goed eigenlijk. :p Is al een tijdje geleden dus zo goed weet ik niet meer wat wanneer gebeurt, ik zou zeggen blijf nog even verder kijken, ik weet wel nog dat ik het naar het einde toe weer spannender vond. Al een idee wie de moordenaar is, of verandert ge nog vaak van gedacht? :p
Die andere Deense serie was waarschijnlijk Borgen, maar als ge Forbrydelsen al saai vindt, dan dit zeker, want dat is politiek drama. :p Onlangs nog Broen/Bron (The Bridge) gezien in ne marathon in de cinema (Deens-Zweedse krimi), vond ik ook wel goed (en ferm geacteerd van die vrouw).
Momenteel Anna Pihl aan 't zien maar da zuigt redelijk hard. Ørnen (The Eagle) en Den Som Dræber (Those Who Kill) staan nog klaar, schijnt beter te zijn.
Tot zover mijn Deense seriekennis. :p

Racing_Genk

Legacy Member
Een 10 is wel goed he als het gemiddelde 6 is :p, ik heb der 6 dagen voor uitgetrokken (ons eerste examen) dus zal wel ruim tijd genoeg hebben. Ahja, ik vond em wel goed uitleggen omdat ik sommige lessen heb gemist en da was toch wel een pak moeilijker om die boekingen door te hebben.

Was Economisch recht moeilijk eigenlijk?

lantaarnpaal

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Een 10 is wel goed he als het gemiddelde 6 is :p, ik heb der 6 dagen voor uitgetrokken (ons eerste examen) dus zal wel ruim tijd genoeg hebben.

Was Economisch recht moeilijk eigenlijk?

kzal maar meedoen in de conversatie vermits ik ook nen tew'er ben :unsure:


ik was er voor de 2de keer door voor recht, had een 10, terwijl ik het de eerste keer veel makkelijk vond :unsure: (toen maar een 6 :sad:)

Fliblit

Legacy Member
Ironpole zei:
Kunde dan niet nu nog een uurke of twee doordoen om dan morgen gewetensloos twee uur langer dan normaal in bed te blijven liggen? :unsure:

Buh, kstudeer niet graag snachts, en als je dat doet geraak je in zo'n vicieuze cirkel van laat opstaan -> laat leren -> nog later opstaan -> nog later leren en dan krijg je toestanden als anderen hier, blokken tot 4u 's nachts en opstaan 's middags :p

Het idee is van 8u 's ochtends tot 8u 's avonds, als ik me daaraan kan houden ben ik blij :p

Nunak

Legacy Member
Zeg Leuvense economie studenten, waar vind ik ergens een examenwiki of iets dergelijks? Ik volg nu BIS als keuzevak (slechte keuze, I know) en ik weet niet goed wat ik van dat examen moet verwachten.

Th1x4nG

Legacy Member
Recht van de eerste keer 16 :cool: Iedereen beweert dat ik dat examen gewoon geluckt heb. Heb 4 dagen echt gestudeerd hiervoor, en een beetje aangeduid in het boek. Laatste stuk kreeg ik wel niet meer uitgelezen, stond ni veel meer in. Een samenvatting gekregen van iemand die echt nog goed was.

ALLE oude examens gemaakt vanop Toledo. Zal u wel al gezegd zijn maar die zijn echt nuttig, komt de helft of meer van terug. Zorg dus da ge die goe kunt oplossen, als er een begrip is da ge ni weet wa het is, ga da terugzoeken in da boek.

Hebben jullie ook een week voor da examen nu? Want da was wel het voordeel vorige keer, en ik had toen ook het gevoel dak er al 'was ingekomen'.

Hou uw pm-inbox in de gaten. Ik stuur u le awesome samenvatting door.

Edit: Ahja, nog een tip. Niet te veel met die codex bezig zijn. Is totaal nutteloos gebleken vorig jaar.
Edit 2: Juist ja, het is wel een andere prof en zijn ook open vragen nu. Dat vereist wel een beetje nen andere aanpak dan gewoon weten wat alles wil zeggen

Mueske

Legacy Member
Fliblit zei:
Buh, kstudeer niet graag snachts, en als je dat doet geraak je in zo'n vicieuze cirkel van laat opstaan -> laat leren -> nog later opstaan -> nog later leren en dan krijg je toestanden als anderen hier, blokken tot 4u 's nachts en opstaan 's middags :p

Het idee is van 8u 's ochtends tot 8u 's avonds, als ik me daaraan kan houden ben ik blij :p

Uiteindelijk kom je zo wel weer eventjes in een goed ritme... :unsure:

Th1x4nG

Legacy Member
Bekos zei:
Zeg Leuvense economie studenten, waar vind ik ergens een examenwiki of iets dergelijks? Ik volg nu BIS als keuzevak (slechte keuze, I know) en ik weet niet goed wat ik van dat examen moet verwachten.

www.ekospam.be normaal, maar ligt plat. Werd beloofd dat het tegen de blok terug online ging zijn, maar klaarblijkelijk niet. :p

DaTa

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Een 10 is wel goed he als het gemiddelde 6 is :p, ik heb der 6 dagen voor uitgetrokken (ons eerste examen) dus zal wel ruim tijd genoeg hebben. Ahja, ik vond em wel goed uitleggen omdat ik sommige lessen heb gemist en da was toch wel een pak moeilijker om die boekingen door te hebben.

Was Economisch recht moeilijk eigenlijk?

Ik heb ook 6 dagen uitgetrokken voor boekhouden, op voorhand wel nog amper iets voor gedaan. Ik hoop er vooral op Hogere wiskunde I in eerste zit door te zijn, beleidsinformatica moet wel lukken en economie gaat ook wel redelijk (al zou het slagingspercentage in 1ste zit daar enorm laag op liggen).
Boekhouden is een kwestie van de werkcolleges begrijpen (althans dat hoop ik), met het proefexamen had ik daar net een 10 op dus daarmee heb ik geen 'punten' verdiend.

Burrid

Legacy Member
Het ritme van 12u leren per dag is weer in gang gezet.
Zal wel verhogen naarmate de examens naderen.

Racing_Genk

Legacy Member
Ik had 17.5 op proefexamen dus das al 3/4 of 3.5/4, geen idee hoe ze tellen.

Hebben jullie ook een week voor da examen nu? Want da was wel het voordeel vorige keer, en ik had toen ook het gevoel dak er al 'was ingekomen'.
Wij hebben maar 3 dagen, echt weinig.

Baats

Legacy Member
Samenvatting van Financiële Analyse der nog eens doorgejaagd, 't werd tijd dat dat vak gedaan was, want het kon mij op den duur echt niet meer schelen :p

Vanaf morgen wiskunde-oefeningen, tof om te doen!

Mr.

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Basismodellen uit operationeel onderzoek

Edit : lol, ik zie net dat ik mij trompeer. Ik kan effectief OO laten vallen en 10 dagen nemen om statistiek totaal te ownen. Maar ja, OO is nu ook ni het tofste vak om mee te zitten in augustus zeker? :unsure:

Ik denk dat Operationeel haalbaarder is dan statistiek hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan