Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Matt.

Legacy Member
@Tom: Ja, wellicht. Misschien moet ge daar eens een info-avond over organiseren. :unsure:

Nas

Legacy Member
glashelder zei:
Oh, vanaf dan vond ik het juist supersaai. Dat begin was nog leuk, zo met die theorietjes en zo. Maar dan de meer concrete dingen... Blugh.
Wel ja, dat is dan het verschil tussen PW en SW zeker?

glashelder

Legacy Member
Nas zei:
Wel ja, dat is dan het verschil tussen PW en SW zeker?

Ik denk het ;) Al die opsommingen over hoeveel staatssecretarissen er zijn, of dat vreselijke hoofdstuk over openbaar bestuur met die hervormingen :wtf: Echt zo al die praktische dingetjes, wie waar verantwoordelijk voor is en hoe iets gedaan moet worden en welke 17 organen dat eerst moet passeren.

Mueske

Legacy Member
Tsubasa zei:
Gasten, variance lijkt een heel basic begrip en is daarom niet uitgelegd in mijn cursus. Ma ik ken dat dus nog niet. Iemand die mij kan helpen?

De gemiddelde (gekwadrateerde) afwijking van het gemiddelde..? Zoals iemand reeds zei, een spreidingsmaat.

e.House

Legacy Member
Weet er iemand of als je student voordelig een licentie kunt kopen voor windows 7 (home premium) op de website van de KUL vind ik niet en op academic download is er enkel de upgrade te koop...

Exorikos

Legacy Member
tom1 zei:
Mijn Word-Layout ziet er toch ook wel deftig uit hoor. LaTeX is echt totaal ni nodig :p. Gewoon wat typografie skills en wat leuke lettertypes voor de hoofdingen en das voldoende!

Een thesis in comic sans ms? :p

Btw, er wordt hier veel te veel gepost en veel te weinig geleerd. Het lijkt hier erger dan de voorbije jaren.

Joeshoe

Legacy Member
Exorikos zei:
Btw, er wordt hier veel te veel gepost en veel te weinig geleerd. Het lijkt hier erger dan de voorbije jaren.

We kunnen niet allemaal unif doen hé, iemand moet de vuilbakrichtingen opvullen :s :s

aXl_

Legacy Member
NotoriousP zei:
Elektronische basisschakeling? Kga voor de 20 jo. :p

Alleen nog zien dat ik die blackman methode kan.

ik herinner me nog dat Steyaert in z'n lessen had aangekondigd: je mag dat oplossen met Blackman, of met V_test/I_test methode, das voor mij hetzelfde.

Dus ik dacht bij mezelf: ik gebruik die v_test/i_test wel, das tenminste logisch. Komde bij hem op het examen:
"En als je dat nu zou oplossen met Blackman, hoe doe je dat?"

...

NotoriousP

Legacy Member
Jup daar hebben ze ons voor gewaarschuwd, daarom dus dat ik dat nog moet doen. Maar ik zou dat ook met Vtest/Itest oplossen, is veel duidelijker. Ik hoop dat ik er daarna vanaf kom met te zeggen "ah deze formule en deze 3 dingen moet ge berekenen". :p

Fliblit

Legacy Member
Eens gekeken wat voor thesisonderwerpen er allemaal zijn dit jaar. Man, zo saai allemaal :(

Exorikos

Legacy Member
aXl_ zei:
ik herinner me nog dat Steyaert in z'n lessen had aangekondigd: je mag dat oplossen met Blackman, of met V_test/I_test methode, das voor mij hetzelfde.

Dus ik dacht bij mezelf: ik gebruik die v_test/i_test wel, das tenminste logisch. Komde bij hem op het examen:
"En als je dat nu zou oplossen met Blackman, hoe doe je dat?"

...

Bodediagram verkeerd en nog net een 9 gehaald. Done!

NotoriousP

Legacy Member
Mja ik ben technisch gezien een master student dus ik mag geen 9's meer hebben. Maar als ik toch mijn tijd neem wil ik daar wel deftige punten op. :)

Burrid

Legacy Member
Hmm jammer dat microscopen zo duur zijn..
Ik zou wel een willen voor thuis, maar een ietwat bruikbaar model kost al 1000 euro..

aXl_

Legacy Member
NotoriousP zei:
Mja ik ben technisch gezien een master student dus ik mag geen 9's meer hebben. Maar als ik toch mijn tijd neem wil ik daar wel deftige punten op. :)

moet goed te doen zijn. Al zijn examens hebben allemaal dezelfde categorieën van vragen. Er circuleren verschillende examens van vroeger. Als je daar op oefent kan je zo'n examen in 20 à 30 min oplossen ^^

_ns_

Legacy Member
Morgen om 7 uur opstaan, kheb heel wat in te halen en ik wil met een gerust geweten mij morgen zat kunnen zuipen :baard:.

Exorikos

Legacy Member
aXl_ zei:
moet goed te doen zijn. Al zijn examens hebben allemaal dezelfde categorieën van vragen. Er circuleren verschillende examens van vroeger. Als je daar op oefent kan je zo'n examen in 20 à 30 min oplossen ^^

Om dan nog 1.5u te wachten tot hij eindelijk naast je komt zitten...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan