Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Conradus

Legacy Member
Tibokio zei:
Hier is een vraagje voor u :p

Volgens Melki-arrest moet ge, als een wet strijdig is met EU-recht én de grondwet, altijd eerst een prejudiciële vraag stellen.

Dus, stel dat een wet discrimineert, dan kunt ge u beroepen op artikel 10-11 GW, maar ook op art 14 EVRM. Moet ge dan als er discriminatie is altijd een prejudiciële vraag stellen? Nee toch? Anders zou zo'n wet nooit nietig verklaard kunnen worden..?

Ben nogal in de war, omdat iemand op fb opeens die vraag stelde. :p

Edit: of is het Melki-arrest alleen toepasselijk als ge u moet verweren? En dus niet bij rechtstreekse aanvechting van een wet?

Art. 14 EVRM is geen EU-recht.

Nu moet ik wel zeggen dat ik nog nooit van het Melki-arrest gehoord heb.

glashelder

Legacy Member
Exorikos zei:
Je studeert sociologie, wat anders dan sociale omgang moeten jullie leren? Toch normaal dat je dan groepswerken hebt. :s:s:s:s:s

We houden ons alvast klaar voor verdere walls of text!
Gatverdamme, sociale omgang. Voor zover ik kan inschatten zijn het vooral sociaal gestoorden bij ons :lol:

Nas zei:
Examen communicatiewetenschappen was toch wat ambetanter dan verwacht. :sop:
Gekkerd. Ik had 'n 16, geloof ik :p Vroeg hij nu iets van die teksten? Hij heeft ook de neiging om examenvragen opnieuw te stellen, 'k weet niet of je die geprobeerd hebt.

Tibokio

Legacy Member
_ns_ zei:
Eh, niet meteen een idee tbh, zit nogal ver :unsure:. Dat wordt eigenlijk extreem uitgebreid bij staatsrecht volgend semester gezien.

Hebben jullie al discriminatie gedaan, of enkel dat Melki arrest?

edit: als ik me niet vergis, zie ge gelijkheidsbeginsel maar bij Staats, dus de kans dat bernie hier een vraag over stelt, is toch wel zeer klein ;).

Discriminatie én melki arrest gedaan :p Maar kheb het antwoord gevonden! :D

Conradus zei:
Art. 14 EVRM is geen EU-recht.

Nu moet ik wel zeggen dat ik nog nooit van het Melki-arrest gehoord heb.

EVRM = Europees verdrag van de rechten van de mens? Da's toch een verdraag met rechtstreekse werking?

Nas

Legacy Member
glashelder zei:
Gekkerd. Ik had 'n 16, geloof ik :p Vroeg hij nu iets van die teksten? Hij heeft ook de neiging om examenvragen opnieuw te stellen, 'k weet niet of je die geprobeerd hebt.
Eerste twee grote vragen heb ik zo half en half juist. :unsure:
Derde wrs 3/4 juist en de begrippen quasi allemaal correct.

Die dipshit vroeg gewoon van die crazy vergelijkingen :crazy:

glashelder

Legacy Member
Nas zei:
Eerste twee grote vragen heb ik zo half en half juist. :unsure:
Derde wrs 3/4 juist en de begrippen quasi allemaal correct.

Die dipshit vroeg gewoon van die crazy vergelijkingen :crazy:

Valt toch nog mee dan.

Heb ff gekeken op Wanakoe, is het nu een nieuwe prof? Die vragen zien er wel moeilijker uit dan die van vorig jaar, maar 'k weet ook niks meer over de stof :p

Efflorescence

Legacy Member
Einde van de blok dus vanaf morgen beginnen te herhalen voor het vak van maandag.
Dat wilt sowieso ook zeggen dat ik mij tijdelijk terugtrek uit het forum tot na de examens.
Laters!

Veel succes met de examens, ladies. :applause:

Nas

Legacy Member
glashelder zei:
Valt toch nog mee dan.

Heb ff gekeken op Wanakoe, is het nu een nieuwe prof? Die vragen zien er wel moeilijker uit dan die van vorig jaar, maar 'k weet ook niks meer over de stof :p
Ja, Verstraeten heeft de eerste les gegeven en dan heeft Stijn Joye het overgenomen. Echter, het is dezelfde lesmethode: gewoon het boek letterlijk vertellen in de les :sop:

glashelder

Legacy Member
Exorikos zei:
Neem ze eens mee naar de sauna? :unsure:
't Is niet de bedoeling dat ze nog gestoorder worden hé :s

Nas zei:
Ja, Verstraeten heeft de eerste les gegeven en dan heeft Stijn Joye het overgenomen. Echter, het is dezelfde lesmethode: gewoon het boek letterlijk vertellen in de les :sop:
Oh, wat erg. Je zou dan denken dat die het béter doet of zo, maar nee. Haha.

Saphira

Legacy Member
glashelder zei:
Valt toch nog mee dan.

Heb ff gekeken op Wanakoe, is het nu een nieuwe prof? Die vragen zien er wel moeilijker uit dan die van vorig jaar, maar 'k weet ook niks meer over de stof :p

studeer gij sociologie? :o. kil911ler Maatschappelijk werk :p

Duckwhisperer

Legacy Member
Tibokio zei:
Discriminatie én melki arrest gedaan :p Maar kheb het antwoord gevonden! :D



EVRM = Europees verdrag van de rechten van de mens? Da's toch een verdraag met rechtstreekse werking?

Ja, maar geen EU-recht.
Europees recht: Hof van justitie
EVRM: Europees Hof voor de Rechten van de Mens

Nas

Legacy Member
glashelder zei:
't Is niet de bedoeling dat ze nog gestoorder worden hé :s


Oh, wat erg. Je zou dan denken dat die het béter doet of zo, maar nee. Haha.
Dat zijn echt nutteloze lessen. Die slides zijn gewoon een kopie van het boek en wat hij zegt is ook letterlijk het boek. Dan ook nooit meer geweest na de les van mediatheorieën.

glashelder

Legacy Member
Saphira zei:
studeer gij sociologie? :o. kil911ler Maatschappelijk werk :p
Yeps. Dat wist ik, van killnegenhonderdenelfler. Ik denk niet dat daar zoveel raakvlakken tussen zijn eigenlijk, qua leerstof. Maatschappelijk werk is toch veel meer met praktische dingen zoals weten hoe het OCMW werkt of zo? We hebben wel een minor sociaal werk waar je voor kan kiezen, dat wel. Ik heb daar nog over getwijfeld (maar uiteindelijk voor cultuurwetenschappen gekozen, want: volgend jaar gender & diversiteit :love:), maar toen zag ik dat het over jeugdbijstand ging en al.

Nas zei:
Dat zijn echt nutteloze lessen. Die slides zijn gewoon een kopie van het boek en wat hij zegt is ook letterlijk het boek. Dan ook nooit meer geweest na de les van mediatheorieën.
Hehe, I hear ya. Ik ben zelf 2 of 3 keer geweest. Ik kan ook lezen hoor.

Lorvet

Legacy Member
Miljaar, die kerel die Impractical Jokers online zette heeft ze owv copyright redenen moeten verwijderen en mag ze niet meer uploaden :(

Reflectus

Legacy Member
Examen wiskunde vandaag toch wel redelijk gelukt. Het stuk matlab was wel wa gepruts en zal ik niet teveel van moeten verwachten :p Op naar fluïdomechanica!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan