Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Exorikos

Legacy Member
glashelder zei:
Wij hebben 5 uiltjes in de studie over schoolverlaters van de VDAB :p Hoe meer uiltjes, hoe meer mensen uit die richting aan het werk zijn na 1 jaar. Vijf is het maximum :cool: (3,6% heeft geen werk na 1 jaar.)

In de Carrefour werken is ook werken. :s:s:s

Profitable

Legacy Member
glashelder zei:
Wij hebben 5 uiltjes in de studie over schoolverlaters van de VDAB :p Hoe meer uiltjes, hoe meer mensen uit die richting aan het werk zijn na 1 jaar. Vijf is het maximum :cool: (3,6% heeft geen werk na 1 jaar.)

Ik denk dat mijn richting ook veel uilen heeft.

Meer dan 5.

Cadiuro

Legacy Member
Dat mijn volgende examen makkelijk is, heb ik aan rechten te danken hoor. Een wetenschapsvak (Wetenschap van de Kosmos) dat aan alle richtingen geven moeten kunnen worden, ook aan bv rechten en pedagogie...

Elke keer dat het moeilijk wordt, zei de prof "ja maar dat wordt te moeilijk, dat moet je niet kennen hoor".

Ik wil gerust een klein stukje uit den boek citeren:

Hier, pagina 80 (exact in de helft van het boek, dus niet meer de inleiding):

Wetenschap van de Kosmos zei:
De structuur van het heelal op verschillende schalen wordt geregeerd door de gravitatiekracht. De samentrekking van een gaswolk als gevolg van haar zelfgravitatie werd het eerst bestudeerd door James Jeans. Opdat safmentrekking zou optreden, moet de gravitatiekracht het halen van de interne drukkrachten, die eerder aanleiding geven tot het uitdijen van de wolk. Vermits de totale druk eerder evenredig is met het oppervlak, en de massa met het volume, is het duidelijk dat - bij gegeven druk en dichtheid - een kritische straal, en zo een kritische massa (de Jeans-massa Mj) bestaat, zodat wolken met een massa kleiner dan Mj niet samentrekken en wolken met een grotere massa wel.

Bijzonder moeilijk he :unsure: Ik zeg niet dat het nergens moeilijker wordt, maar nooit overdreven :p

Is ook enorm interessante leerstof en niet heel erg veel. Daarom dat ik dus zeg dat ik wel tijd genoeg heb :)

Nunak

Legacy Member
Een examenvraag van Prolog binnen de 2 uur kunnen oplossen (party)
Nu Haskell :sad:

Exorikos

Legacy Member
Cadiuro zei:
Dat mijn volgende examen makkelijk is, heb ik aan rechten te danken hoor. Een wetenschapsvak (Wetenschap van de Kosmos) dat aan alle richtingen geven moeten kunnen worden, ook aan bv rechten en pedagogie...

Elke keer dat het moeilijk wordt, zei de prof "ja maar dat wordt te moeilijk, dat moet je niet kennen hoor".

Ik wil gerust een klein stukje uit den boek citeren:

Hier, pagina 80 (exact in de helft van het boek, dus niet meer de inleiding):



Bijzonder moeilijk he :unsure: Ik zeg niet dat het nergens moeilijker wordt, maar nooit overdreven :p

Is ook enorm interessante leerstof en niet heel erg veel. Daarom dat ik dus zeg dat ik wel tijd genoeg heb :)

Pas maar op dat je niet van een kale reis terug komt. Ondanks dat het een oersimpel vak is, is Waelkens niet per se een dikke vriend op het examen. :)

Cadiuro

Legacy Member
Exorikos zei:
Pas maar op dat je niet van een kale reis terug komt. Ondanks dat het een oersimpel vak is, is Waelkens niet per se een dikke vriend op het examen. :)

Kweet et, maar ik heb ook niet gezegd dat ik niets ga doen he :p Ik vind het een heel boeiend vak, dus ik maak me nu twee dagen geen zorgen over alle duistere dingen des levens.

glashelder

Legacy Member
edraket zei:
allemaal als socioloog uiteraard.

Dat staat inderdaad niet in de studie. Maar als andere richtingen die jullie graag aanduiden als vuilbakrichtingen inderdaad maar 1 of 2 uiltjes hebben, en de sociologen hebben 5 uiltjes... Dan is het natuurlijk perfect logisch om te denken dat die sociologen gewoon een buitengewone neiging hebben om sneller in de Carrefour te gaan werken dan de andere vuilbakrichtingen, dat is perfect logisch als je graag je punt wil bewijzen :niceone:

glashelder

Legacy Member
Utred zei:
Wtf zijn uiltjes?:s:s

Het succes van een studierichting kan het best worden afgewogen aan het restpercentage. Zijn schoolverlaters uit een bepaalde studierichting gegeerd op de arbeidsmarkt, dan zal 1 jaar na het verlaten van de school nog slechts een beperkt aantal van deze schoolverlaters op zoek zijn naar werk (klein rest%).

Presteert een studierichting minder goed, dan zal het aantal nog werkzoekende schoolverlaters 1 jaar na het verlaten van de school hoog zijn in verhouding tot het totaal aantal schoolverlaters uit deze studierichting.

Het succes van een studierichting wordt weergegeven door een aantal uiltjes. Voor het toekennen van deze uiltjes worden de restpercentages van alle studierichtingen vanaf de 3e graad van het secundair onderwijs onderverdeeld in 5 groepen. Studierichtingen met minder dan 20 schoolverlaters worden niet gequoteerd.

Iedere groep telt dus 20% van het totaal aantal studierichtingen.

De beste groep telt de 20% best presterende studierichtingen op basis van het rest%. Deze groep krijgt 5 uiltjes. De groep van 20% met een iets hoger rest% krijgt dan 4 uiltjes enz. De 20% slechtst presterende studierichtingen moeten zich met 1 uiltje tevreden stellen.

De uiltjes worden enkel toegekend op het niveau van Vlaanderen voor de ganse populatie, dus mannen en vrouwen samen.

Exorikos

Legacy Member
In de energiesector gebruikt men eigen eenheden. Zo is gezin een eenheid van verbruik. :unsure:

glashelder

Legacy Member
Ik heb dat niet verzonnen hoor, vind het ook nogal kinderlijk :p Alsof ik niet snap wat ze bedoelen met de 20% beste restpercentages zonder dat ze er uiltjes bij moeten tekenen.

Utred

Legacy Member
Waarom in godsnaam uiltjes? Niemand kan toch een studie serieus nemen waar de eindresultaten in uiltjes uitgedrukt worden.

Nunak

Legacy Member
Vandaag staat bekend als "Blue Monday", de meest deprimerende dag van het jaar. Voelt u dat zo aan?

:sad:

glashelder

Legacy Member
Utred zei:
Waarom in godsnaam uiltjes? Niemand kan toch een studie serieus nemen waar de eindresultaten in uiltjes uitgedrukt worden.

De gewone resultaten staat in cijfers, opgedeeld per richting. En om de vergelijking met andere richtingen te maken, hebben ze dus uiltjes gebruikt.

Ik had het eerst niet eens gezien, dacht dat het gewoon een tekeningetje was erbij :')

Jij hebt ook 5 uiltjes, trouwens :hug: (Audiologie en logopedie zijn wel samen genomen.)

Exorikos

Legacy Member
glashelder zei:
De gewone resultaten staat in cijfers, opgedeeld per richting. En om de vergelijking met andere richtingen te maken, hebben ze dus uiltjes gebruikt.

Ik had het eerst niet eens gezien, dacht dat het gewoon een tekeningetje was erbij :')

Jij hebt ook 5 uiltjes, trouwens :hug: (Audiologie en logopedie zijn wel samen genomen.)

Misschien kan je de lijst posten zodat hij zijn volgende richting aan de hand van de uiltjes kan kiezen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan