Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

glashelder

Legacy Member
Glashelder was er door :p Daarom dat ik die vraag zo ingevuld had, was de laatste vraag en 'k had geen zin meer, 'k wist dat ik er door ging zijn en 'k merkte die rare vraagstelling op.

TheRedDevils

Legacy Member
coldplayke zei:
Met 4 naamvallen kennen en een werkwoord kunnen vervoegen kunt ge geen Duits.

Ik nodig u uit om het examen in mijn plaats te maken, dan ben ik sowieso geslaagd!

josilirios

Legacy Member
glashelder zei:
Glashelder was er door :p Daarom dat ik die vraag zo ingevuld had, was de laatste vraag en 'k had geen zin meer, 'k wist dat ik er door ging zijn en 'k merkte die rare vraagstelling op.
Ja ik bedoelde wel specifiek op die vraag, waarschijnlijk ook nooit het examen ingekeken? Wat zou anders het nut zijn van examens, je zou kunnen bijleren :unsure: :p

glashelder

Legacy Member
josilirios zei:
Ja ik bedoelde wel specifiek op die vraag, waarschijnlijk ook nooit het examen ingekeken? Wat zou anders het nut zijn van examens, je zou kunnen bijleren :unsure: :p

Ah nee, nooit ingekeken. Had het achteraf wel gezegd tegen die lerares en ze moest eens lachen. Dus ze heeft het gewoon fout gerekend volgens mij :p

josilirios

Legacy Member
glashelder zei:
Ah nee, nooit ingekeken. Had het achteraf wel gezegd tegen die lerares en ze moest eens lachen. Dus ze heeft het gewoon fout gerekend volgens mij :p

bitch didn't get the pun... :p

Kowalskii

Legacy Member
Baats zei:
Mijn mondeling Duits in't middelbaar letterlijk in die stijl afgelegd. Daarna gezworen nooit meer Duits te volgen.

Idem, middelbaar mondeling examen duits :love:
Alles iin der niederlandsch etwas in der deutsch sagen en das was genüg fur deine helft zu halen. :D

josilirios

Legacy Member
glashelder zei:
:sad: Da's omdat ik altijd uit ga van het goede in mensen.

tgohja,

Er zijn geen goede of slechte mensen. Er zijn alleen mensen die zich goed of slecht gedragen. Alle mensen gedragen zich bij tijd en wijlen (afhankelijk van het moment en de omstandigheden) goed of slecht. Moreel perfecte mensen bestaan niet. Ook al niet omdat iemands moreel gedrag niet alleen door hem- of haarzelf wordt beoordeeld, maar ook en zelfs vooral door zijn/haar omgeving. Mensen die zich altijd goed of slecht gedragen bestaan alleen in fictie, zoals engelen en duivels.

Goed en kwaad zijn menselijke categorieën om onderling gedrag te regelen, om het sociaal verkeer zo vlot mogelijk te laten verlopen. Het zijn de verkeersregels van de intermenselijke omgang.

Er zijn geen positieve en negatieve mensen. Alle mensen hebben (bij momenten) iets goeds en iets slechts in zich. Goed en kwaad kunnen verschillen naargelang de situatie waarin men verkeert en naargelang de beoordelaar van het gedrag. Wat voor de ene mens een ultiem goed is, kan voor de andere het grootste kwaad zijn. Ook al wordt ongewenste zwangerschap beter voorkomen dan 'genezen', abortus kan in bepaalde medische en/of sociale omstandigheden een zegen zijn (ook voor het ongeboren embryo), ook al is dat voor mensen die streng in de leer zijn het absolute kwaad, ja moord. Euthanasie, de zelf gewilde dood van een terminale patiënt, is een verlossing voor de persoon die dat wil; sommigen zien het als een absoluut kwaad. Denk ook aan het nog moeilijker liggende voorbeeld van zelfdoding (afkeurend en foutief 'zelfmoord' genoemd).

Er is geen 'waarom'. Goed en kwaad, deze wereld, zijn niet door iemand geschapen, gepland of gewild. We zijn maar mensen. Er is geen god (die alles netjes zou kunnen regelen). Een en ander is dus overduidelijk niet geregeld en loopt ook regelmatig uit de hand. Omdat we maar mensen zijn en bij afwezigheid van goden alles of toch zoveel mogelijk zelf moeten regelen, zelf telkens opnieuw orde op zaken moeten stellen.

( uMAD glas? )

glashelder

Legacy Member
:angry:

Matige poging trouwens. Teveel herhaling en geen duidelijke opbouw. 6/10.

josilirios

Legacy Member
glashelder zei:
:angry:

Matige poging trouwens. Teveel herhaling en geen duidelijke opbouw. 6/10.

't was gewoon gekopieerd, ik wou eerst nog wat voorbeelden uit mijn leven invoegen en hoe ik het zelf beleefde enzo, maar was wat te lui :D

Kowalskii

Legacy Member
En 't EK is weer bezig, zit totaal nog niet waar ik moet zitten :sad:

glashelder

Legacy Member
josilirios zei:
't was gewoon gekopieerd, ik wou eerst nog wat voorbeelden uit mijn leven invoegen en hoe ik het zelf beleefde enzo, maar was wat te lui :D

0/10 dan wegens plagiaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan