Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

Reflectus

Legacy Member
Fliblit zei:
Ik ga volgend jaar in de lessen voor de verandering eens proberen op te letten / mee te zijn. En mijn cursussen wat bijhouden. Ik heb het wat gehad met herexamens.

Kzeg da ook al 4jaar, en dan vanaf de 2e week van september een 'fuck it' gevoel :sad:

cdp1193

Legacy Member
Volgend jaar ga ik dat moeten doen, 'k verander immers naar de geneeskunde. Geen onderscheiding = geen specialisatie.

josilirios

Legacy Member
Utred zei:
Geen hol uitgestoken vandaag. Alleen in de voormiddag een half uurke. Morgen is de laatste dag, dus dan zal het wel lukken om wat door te doen hopelijk:unsure:

da's helaas een illusie
Th1x4nG zei:
Het ergst van al vind ik het feit dat ik onder het jaar geen leven heb, en toch 6 herexamens. Dat impliceert weliswaar niet dat ik in het jaar voor m'n boeken zit.

IK KRIJG HET SCHIJT VAN AL MIJN VAKKEN.

Haha, EN OOK DAAR SCHIET TOMMIES POL TEKORT!

Th1x4nG zei:
Ja, geen idee wat ik doe... Alleszins mij niet krom zuipen elken dag en pas om 6 uur in mijn bed liggen of zo.
Soms wel dinsdag, donderdag weggegaan en dan nog es vrijdag, zaterdag... Maar nooit echt extreem zot bezig. Ook de meeste lessen aanwezig.

Moest er een vak 'internet uitlezen en series kijken' zijn, had ik wel 20/20 :unsure:

Ook gemerkt... oefeningenvakken moet ge niet in de les gaan zitten, dat heeft géén zin. En toch zat ik er zo vaak.

Herkenbaar, da's om u geweten te sussen hoor :p

cdp1193 zei:
Volgend jaar ga ik dat moeten doen, 'k verander immers naar de geneeskunde. Geen onderscheiding = geen specialisatie.
Ja doe maar flink of je mag naar Duitsland.

Th1x4nG

Legacy Member
Ik maak geen valse beloftes hoor. Vanaf oktober kan het weer goed fout beginnen gaan.
Anyway, 4+ van de 6 herexamens slagen is de boodschap, anders bye bye Erasmus!
Statistiek was #1 en da's vrij goed gelukt, voor toch een doorn in mijn aars (euh oog) te zijn :)
1tje lukt in geen 100 jaar... de 2 laatste zie ik zitten. Nu gewoon nog een 1/2 halen zeker. HOP HOP :unsure:

Fliblit

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Ook gemerkt... oefeningenvakken moet ge niet in de les gaan zitten, dat heeft géén zin. En toch zat ik er zo vaak.

Ik zat in zo goed als elke les, maar ik lette niet op en zat gegarandeerd wat te tekenen of te dromen. En dan mezelf afvragen hoe het kwam dat ik gebuisd was, ik zat toch in elke les? :lol:

Aan de andere kant was er wel een vak waar ik moeite voor deed, oplette, cursus bijhield en ik heb een 9. Een vriend van me is naar twee lessen geweest en heeft een 10. :unsure:


cdp1193 zei:
Volgend jaar ga ik dat moeten doen, 'k verander immers naar de geneeskunde. Geen onderscheiding = geen specialisatie.

EEN PUNT BOVEN 10 IS EEN PUNT TE VEEL GELEERD


Cadiuro zei:
Ik ga proberen volgend jaar te halen

Klinkt nogal depressief :( :hug:

Nas

Legacy Member
Ik heb enkel recht systematisch geskipped (3 keer geweest ofzo). Ik had een fantastisch eerste semester, maar ik heb volledig jaar verkloot door mijn kanker tweede semester.

Ik heb gewoon schrik om vakken mee te nemen, dat is om problemen vragen.

Th1x4nG

Legacy Member
Fliblit zei:
Ik zat in zo goed als elke les, maar ik lette niet op en zat gegarandeerd wat te tekenen of te dromen. En dan mezelf afvragen hoe het kwam dat ik gebuisd was, ik zat toch in elke les? :lol:
Ik kan best goed opletten en veel meenemen uit de les
maar dat is afgezien van volgende dingen
- simpele dingen worden te traag behandeld
- moeilijke dingen wordt overgegaan gelijk niks
- schijtwijven die hun smoel opentrekken voor/naast/achter u

Ach ja, met 200 man in een aula wérkt gewoon niet. Als ik in de namiddag les had me veel uren tussen kwam ik naar huis, en dan kreeg ik gezaag van mijn ouders waarom ik ni naar de les geweest was... Ma dan thuis iets in de plaats doen, vaneigens niet :p

cdp1193

Legacy Member
Fliblit zei:
EEN PUNT BOVEN 10 IS EEN PUNT TE VEEL GELEERD

Ik zit toch liever een paar punten boven de 10 door te veel te studeren dan een paar weken stressen of ik er wel door zou zijn.

Th1x4nG

Legacy Member
Op het examen statistiek zat er zo ne megastoere naast mij. Het type 'domme nerd'. Te kalf om los te lopen maar papa sponsort wel. Dude ziet er al tegen de 30 uit, en gaf zijn herexamen af na 2 uur... FYI er waren 3 aanmaningen nodig voor de grootste groep volk wou afgeven na 4 uur

Die kerel heeft mij zo vaak geïrriteerd in de les, begon altijd te fantaseren over hoe fantastisch het moet zijn om breed te zijn en die kerel gewoon keihard zijn tanden uit te stampen als ge hem tegenkomt 's nachts in Leuven. :)

Fliblit

Legacy Member
cdp1193 zei:
Ik zit toch liever een paar punten boven de 10 door te veel te studeren dan een paar weken stressen of ik er wel door zou zijn.

Stressen doe je sowieso, nu gaat het gewoon zijn "haal ik die onderscheiding of niet" in plaats van "mag ik het herdoen of niet"


Th1x4nG zei:
Die kerel heeft mij zo vaak geïrriteerd in de les, begon altijd te fantaseren over hoe fantastisch het moet zijn om breed te zijn en die kerel gewoon keihard zijn tanden uit te stampen als ge hem tegenkomt 's nachts in Leuven. :)

Zulke fantasiescenario's zijn eerlijk gezegd een van de redenen dat ik elke dag een hoopje push- en pull-ups doe :unsure: Ik ben zo één keer afgedreigd geweest in een café van een gastje uit het praesidium en ik ben het toen afgebold. Dat doe ik nooit meer, dan krijg ik nog liever slagen.

TheRedDevils

Legacy Member
Nu ik er eigenlijk over nadenk, dat examen van nu was echt nog een stuk moeilijker dan in 1ste zit. Ze zouden da net gemakkelijker moeten maken :s

freakykiller

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Ik kan best goed opletten en veel meenemen uit de les
maar dat is afgezien van volgende dingen
- simpele dingen worden te traag behandeld
- moeilijke dingen wordt overgegaan gelijk niks
- schijtwijven die hun smoel opentrekken voor/naast/achter u


Ach ja, met 200 man in een aula wérkt gewoon niet. Als ik in de namiddag les had me veel uren tussen kwam ik naar huis, en dan kreeg ik gezaag van mijn ouders waarom ik ni naar de les geweest was... Ma dan thuis iets in de plaats doen, vaneigens niet :p
Conclusie, gaat gewoon niet :p

Jesus hoeveel mensen er wel niet tijd verkwisten aan lessen ! Uw 3 redenen in combinatie met het feit dat ik liever zelf kies wanneer te werken voor school (ipv iedere dag hou ik het liever bij af en toe ééns paar taaie dagen) zijn bij mij toch genoeg om weinig lessen te doen :unsure:. Veel meer vrije tijd en wanneer je moet werken voor school doe je het ook sneller want je weet dat je geen klop lessen hebt gedaan en dus absoluut NERGENS zit.

_ns_

Legacy Member
Eerste keer tweede zit valt toch wat tegen :unsure:. Volgend jaar toch weer eens voor eerste zit gaan. Moet toch te doen zijn in combinatie met een studentenleven :).

Fliblit

Legacy Member
freakykiller zei:
Conclusie, gaat gewoon niet :p

Jesus hoeveel mensen er wel niet tijd verkwisten aan lessen ! Uw 3 redenen in combinatie met het feit dat ik liever zelf kies wanneer te werken voor school (ipv iedere dag hou ik het liever bij af en toe ééns paar taaie dagen) zijn bij mij toch genoeg om weinig lessen te doen :unsure:. Veel meer vrije tijd en wanneer je moet werken voor school doe je het ook sneller want je weet dat je geen klop lessen hebt gedaan en dus absoluut NERGENS zit.

Ik heb ondervonden dat ik het beter begrijp en onthoud als de prof het heeft zitten vertellen. Dan heb je ook zo'n aha-ik-herken-dat-momenten als je de cursus bekijkt, erg leuk.

Utred

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Ja, geen idee wat ik doe... Alleszins mij niet krom zuipen elken dag en pas om 6 uur in mijn bed liggen of zo.
Soms wel dinsdag, donderdag weggegaan en dan nog es vrijdag, zaterdag... Maar nooit echt extreem zot bezig. Ook de meeste lessen aanwezig.

Moest er een vak 'internet uitlezen en series kijken' zijn, had ik wel 20/20 :unsure:

Ook gemerkt... oefeningenvakken moet ge niet in de les gaan zitten, dat heeft géén zin. En toch zat ik er zo vaak.
Exact hetzelfde hier. Niemand van mijn vrienden zat op kot dit jaar en ik had niet veel les dus het grootste deel van de tijd zat ik in mijne zetel een beetje onproductief te wezen en 5000 series en films te kijken.

Fliblit zei:
Ik heb ondervonden dat ik het beter begrijp en onthoud als de prof het heeft zitten vertellen. Dan heb je ook zo'n aha-ik-herken-dat-momenten als je de cursus bekijkt, erg leuk.
Langs de andere kant heb ik vakken waar ik de helft van de tijd naar de les geweest ben, maar tijdens het leren totaal niet wist welke stukken ik in de les had gezien.

freakykiller

Legacy Member
Fliblit zei:
Ik heb ondervonden dat ik het beter begrijp en onthoud als de prof het heeft zitten vertellen. Dan heb je ook zo'n aha-ik-herken-dat-momenten als je de cursus bekijkt, erg leuk.

Je herkent het, maar kent het niet :unsure:

Ik zuip mij precies wa meer krom :unsure:. In het jaar is het wel zo dat ik praktisch niets van series/films bekijk. Mijn leven is precies puur slapen/eten/uitgaan/studeren/af en toe sport. Als ik op mijn pc tijd verpest aan internet is het omdat ik schoolwerk heb of moet leren (daarom dat'k in de blok/herexamens mij in no-time in de top-tien post :D)


(game of thrones was een uitzondering, na één aflevering kon ik dat niet laten :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan