Gothrek zei:
Dat die richting stampvol zit zeg ik al jaren. De meerderheid die hier ind. ing. aan een goede hogeschool studeert bevestigen dit. Docenten bevestigen dit nu ook, heb ik voor de eerste maal mogen vaststellen dit semester.
Kom dan aub niet af met "argumentatiewaarde=0".
Gothrek zei:
Wat proof? Je hebt nog in een visitatiecommissie gezeten, je zou beter moeten weten waar het staat dan ik. Het is voor iedereen beschikbaar en is te vinden op
Vlhora Vlaamse Hogescholenraad. Niet dat ik veel belang hecht aan die organisatie, maar als ze al eens hun mond durven opendoen over het inhoudelijke wil ook al wat zeggen. Dat is namelijk niet van hun gewoonte.
Gothrek zei:
In alle omringende landen hebben ze een heel ander systeem en geen gesplitste burgerlijk/industrieel opleiding, maar een algemene ingenieur opleiding. Argumentiewaarde = 0
Daarom zei ik ook: "in vergelijking met gelijkaardige opleidingen". Erasmus-projecten worden bijvoorbeeld altijd gedaan met ingenieursopleidingen, veelal aan een universiteit, van 5 jaar.
Komt daar nog eens bij dat Wallonië wel effectief ook het systeem heeft van burgerlijke en industriële ingenieurs. En die studeren effectief 5 jaar.
Gothrek zei:
SP is zoiets relatief, minder intelligente mensen zullen aan meer uren komen aan mensen die vakken direct snappen en er dus minder tijd voor nodig hebben. Sommige mensen zitten dan ook niet op hun plaats en halen daarmee die uren gekoppeld aan SP naar omhoog. Maar wat jij aanhaalt is op elke hogeschool van toepassing.
Wat kan mij het schelen op welke hogeschool dat van toepassing is. Ik heb de indruk dat jij altijd denkt dat ik jouw hogeschool wil aanvallen ofzo.
Als iedereen die SP-verdeling trouwens afkeurt kan je moeilijk nog spreken van de mening van minder intelligente mensen. Dit is een algemene tendens.
Gothrek zei:
Ze hebben gewoon hun vakken van vroeger onvergenomen en er op willekeurige wijze een SP aan toegekend.
Willekeurig inderdaad. Verdedig jij die houding?
Gothrek zei:
Eigenlijk zou je niet mogen klagen. Je krijgt in 4 jaar tijd een opleiding die je enorm uitdaagt, en die je veel bijbrengt. Waarom dit vertammen en vermakkelijken door het naar 5 jaar te laten gaan? Zodat het niveau afneemt? Het makkelijker wordt?
Het niveau hoeft daarvoor helemaal niet af te nemen. Enkel de tijdsdruk moet naar omlaag + plaats voor stages en eventuele verdieping.
Gothrek zei:
Je wordt dan ook verwacht 40u per week te werken voor school?
40?! Was het maar waar. Ik kan je verzekeren dat als je 30u les hebt per week, 7 verschillende labo's waarvan de meeste voorbereid en/of verslagen van geschreven moeten worden en 3 projecten dat je aan een PAK hoger komt dan 40u per week hoor.
Gothrek zei:
Geef die bron dan eens? Stages kan je als je wilt altijd koppelen aan je masterproef als je wat ondernemend ingesteld ben. Zelf heb ik een stage gedaan van 3 maand in China.
En wanneer zouden we dat er nog moeten inpassen als je ondertussen nog les krijgt?! De enige oplossing is in de zomervakantie, zoals nu al gedaan wordt. En dan zeggen dat de richting niet vol zit...
Die bron i.v.m. stage is afkomstig van m'n broer, die zelf aan het sollicitatiegesprek deelnam. Toch vrij betrouwbaar me dunkt.
Gothrek zei:
Dat sommige stages een pluspunt vormen op je CV sluit ik niet uit, maar dat het een nadeel is om geen stage gedaan te hebben?
Op internationaal vlak? Wees maar zeker. Vlaanderen staat bekend om z'n vrij sterk theoretische opleidingen maar ook voor z'n gebrek aan praktische bedrijfservaring die studenten in het buitenland wél meegekregen hebben.
Gothrek zei:
Die algemene wetenschappelijke vakken worden ingevuld door dingen waar jij nog nooit van gehoord hebt,
Stoer.
Gothrek zei:
en geeft een ruimer karakter aan de opleiding.
Ik betwijfel dat een directe specialisatie een "ruim karakter" zou geven aan de opleiding. Eerder integendeel.