Archief - industrieel ingenieur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^MystiQ

Legacy Member
Een stage heb ik inderdaad wel gemist in de masteropleiding, specialisatievakken daarentegen niet. :p

Veel succes Thomas! Zo laten we zien dat iemand afkomstig van TSO ook kan slagen in masterstudies, al is het wel een minderheid :x Ook Howest trouwens of Gent?

Thomas1989

Legacy Member
^MystiQ zei:
Een stage heb ik inderdaad wel gemist in de masteropleiding, specialisatievakken daarentegen niet. :p

Veel succes Thomas! Zo laten we zien dat iemand afkomstig van TSO ook kan slagen in masterstudies, al is het wel een minderheid :x Ook Howest trouwens of Gent?

Ben momenteel bezig met mijn laatste jaar tot prof. bachelor in de toegepaste informatica aan KATHO, Kortrijk. Het gaat 'ongelofelijk' vlot en zou bijgevolg graag proberen te schakelen tot master aan Hogent. In het middelbaar heb ik elektriciteit-elektronica gedaan, ik ben alvast al bezig met mijn wiskunde bij te schaven. Bedankt voor de gelukwensen :woohoo:

mac-bc

Legacy Member
NotoriousP zei:
Vind ik toch wel raar, ik kom zéker toe met een halve dag/week voor labo verslagen en ik doe chemie...
Meeste labo's bij ons zijn per 2 of per 3 en dan moet je maar 1x om de 2-3 weken een verslag schrijven per labo. Ik denk niet dat ik dit semester 13 verslagen geschreven heb...

Bij ons zijn de meeste labo's ook per 2, maar we hebben wel 7 verschillende labo's. Bij 4 daarvan moet je laboverslagen maken. Maar sommige labo's moesten echt heel erg uitgebreid zijn. Zo dienden we in het begin van het jaar een verslag in (meet-en installatietechniek) van om en bij de 40 pagina's. 2 weken later kregen we het terug: beoordeling: "matig, gebrek aan initiatief". De volgende was er dus eentje van om en bij de 60 pagina's waarin je ook stukken theorie moest uitleggen. Dan moest je eerst bepaalde stukken theorie-cursus grondig lezen en begrijpen om daaruit dan een antwoord te proberen formuleren op bepaalde vragen.
Het is moeilijk te schatten hoeveel tijd je daarin steekt maar dit zal zeker 16u+ geweest zijn.

Voor het labo regeltechniek bijvoorbeeld kregen we dan weer een cursus-tekst mee naar huis ter grootte van een stevige classeur (die niet behoort tot de theorie-leerstof maar gewoon als labo-tekst en die niet uitgelegd werd in de klas), die moest je thuis volledig bestuderen om het volgende labo ook maar iets zinnigs te doen. Ik heb daar bijvoorbeeld ook al een dag aan gestudeerd in een weekend + een 2-3 tal uur effectief voorbereiden met labopartner.

Maar het meest tijdrovende zijn nog die projecten natuurlijk. Wat summiere uitleg hier en daar, een paar links van interessante sites, een opgave en begin maar. Misschien waren mensen met een TSO-achtergrond daar iets vlugger mee weg, maar als ASO-er moet je daar toch even inkomen vooraleer je nu juist weet wat de bedoeling is, waar je rekening mee moet houden en met wat niet, waar je alles kunt terugvinden, enzovoort.

Soit, dit om maar enkele concrete voorbeelden te schetsen waar nu juist zoveel tijd in steekt.

NotoriousP zei:
Dit hangt natuurlijk ook af van uw capaciteiten hé, kdenk ni dat ze hier thuis trots zouden zijn moest ik als ing. eindigen.

Veeleisende ouders misschien? :p

NotoriousP

Legacy Member
Regeltechniek krijg ik volgend semester, zal zien of het veel werk is.
Kdenk nu ni da het mij veel moeite gaat kosten, mijn pa geeft dat :p

Tristan

Legacy Member
NotoriousP zei:
Regeltechniek krijg ik volgend semester, zal zien of het veel werk is.
Kdenk nu ni da het mij veel moeite gaat kosten, mijn pa geeft dat :p

Hangt er vanaf hoe diep ze gaan met de cursus :) 't Is wel nogal abstract, vind ik dan. Cursus van Pollefliet?

jvc

Legacy Member
^MystiQ zei:
Een stage heb ik inderdaad wel gemist in de masteropleiding, specialisatievakken daarentegen niet. :p

Veel succes Thomas! Zo laten we zien dat iemand afkomstig van TSO ook kan slagen in masterstudies, al is het wel een minderheid :x Ook Howest trouwens of Gent?

TSO niet onderschatten hé man!
Ikzelf en enkele andere in mijn richting hadden TSO gedaan en dat is in 4 jaar ook gelukt :)

Wolverine__1

Legacy Member
Nog een TSO'er hier,ben bij de top afgestudeerd als master. Onderschat nooit iemand van TSO. TSO moet je niet gelijkstellen aan dommeriken om het maar cru te zeggen.

^MystiQ

Legacy Member
L0$t Pr0PhEt zei:
TSO niet onderschatten hé man!
Ikzelf en enkele andere in mijn richting hadden TSO gedaan en dat is in 4 jaar ook gelukt :)

Gij hebt toch via het schakeljaar uw masteropleiding gedaan of niet?

euhm

Legacy Member
mac-bc zei:
Ik denk dat 4 jaar eerder de uitzondering is dan de regel is.

4 jaar is juist de regel, ik denk dat enkel handelsingenieur en rechten 2 jaar master hebben bij niet exact wetenschappelijke richtingen

(exact wetenschappelijke richtingen op universiteit hebben allemaal 2jaar master)

deathsythe

Legacy Member
L0$t Pr0PhEt zei:
TSO niet onderschatten hé man!
Ikzelf en enkele andere in mijn richting hadden TSO gedaan en dat is in 4 jaar ook gelukt :)

Wow, en je kwam van IW?
zotte dinges!

gilbereke

Legacy Member
mac-bc, waarom doet gij eigenlijk weekendwerk?




Ahzo NotoriousP uw pa geeft regeltechniek, op denayer zelf of ergens anders?

gilbereke

Legacy Member
NotoriousP zei:
Jup Nayer zelf, de Schepers dus :p

Aha!

lol

Dan zijde gij dus die fameuze doelman van de ploeg van de S-kring.
Ik hoor alleen maar lovende woorden over u lol.

Volgens wat ik heb gehoord zijn ze zo ver geraakt alleen al door u.

NotoriousP

Legacy Member
Haha ze zijn te lovend, iedereen in die ploeg heeft hard gewerkt om in die finale te geraken ;) Spijtig van het eind resultaat :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan