Dan toch.
Parnakra zei:
Omdat je zo'n schatje bent.
Ja, aan een lessenrooster kan je zien dat een richting te zwaar is. Industrieel ingenieur is een academische opleiding, dus het is normaal dat je 30+ uur per week les hebt. Dat is niet enkel in jouw school en richting zo.
Wat een bullshit. De overgrote meerderheid van de academische opleidingen heeft minder dan 30u les per week.
Parnakra zei:
Daar kan aan gewerkt worden. Je hebt het zelf over de VLHORA-rapporten.
Inderdaad. Daar
moet zelfs aan gewerkt worden. En daarom is het op heden fout. Wat ik dus beweerde.
Parnakra zei:
Sommige docenten zullen altijd vinden dat hun vak meer tijd verdient. Andere docenten (zowat de volledige vakgroep informatica aan HoGent) vinden dat de opleiding niet academisch genoeg gemaakt kan worden.
Nee hoor, ze hadden het over de algemene tijdsdruk in de opleiding. Niet over hun specifiek vak.
Parnakra zei:
Een grens bereiken en overschrijden is iets anders. En als er echt een probleem is, kan er ingegrepen worden door SP te verschuiven (zoals je zelf al half aanhaalde).
Ooit al een paar VLHORA-rapporten gelezen? Daar wordt zelden over dergelijke zaken gesproken. Als je die uitspraak ziet staan weet je bijgevolg ook hoe laat het is. De voorzichtige uitdrukking "heeft toch echt wel z'n grenzen bereikt" is gewoon een diplomatische omschrijving van "schroef dat vak terug". Dat lijkt me duidelijk.
Parnakra zei:
Trouwens, als ik jou definitie van nerd hanteer (blijkbaar iemand die niets anders doet dan werken voor school), zouden zo'n mensen de enige zijn die iets zinnigs mogen zeggen over de richting, aangezien zij écht wel tegen de grens zitten.
Dat is alleen zo op voorwaarde dat jij vindt dat je enkel ind. ing. mag worden op voorwaarde dat je nerd bent of wordt. Ik vind dat ook andere mensen ind. ing. mogen worden.
Parnakra zei:
Jij hebt blijkbaar nog overschot.
Inderdaad, maar dan moet ik een nerd worden en ik vind niet dat dit een voorwaarde mag zijn om een bepaalde richting te doen.
Maar vooraleer we hervallen in karikaturen toch nog even de essentie onderstrepen: De opleiding is in vergelijking met de meeste andere opleidingen gewoonweg té druk, dit in combinatie met de nood aan stage en specialisatievakken ijver ik voor een uitbreiding naar 5 jaar. Dit is de essentie, ook al hebben we het hier al enkele pagina's over dat ene argument "de opleiding is te druk" die blijkbaar alleen in mijn specifieke deelrichting in mijn specifieke school zo is. Wat perfect mogelijk is overigens, maar dan moet dat probleem niet verder hier besproken worden maar op het bureau van het opleidingshoofd.