Archief - industrieel ingenieur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mac-bc

Legacy Member
Gothrek zei:
Blij dat je dat inziet, zelfkennis is het begin van alle wijsheid.

Het niveau blijft dalen.

Nogmaals: herlees nog eens goed wat ik gezegd heb (dus niet wat je denkt wat ik gezegd heb). We zetten dan hier een slotje op en dan laat ik jullie wel weten wat de reactie was van het opleidingshoofd. Goed zo? Of liever nog wat gezamenlijk bashen met de paardenbril op?

Cycloon

Legacy Member
mac-bc zei:
Als ik academische richtingen bekijk van minder dan 15u per week waarin geen labo's voorkomen, geen projecten en waar enkel eens een paper moet geschreven worden dan durf ik die richting "minder druk" te noemen.

Wat moet ik toch een vreemde vogel zijn dat ik deze uitspraken durf te doen (!).

Ja en er zijn ook mensen die veel geld verdienen zonder te werken en er zijn ook mensen die geen geld verdienen door hard te werken. Je weet toch gewoon dat er meer van je verwacht wordt als ingenieur dan iemand die bv kunstgeschiedenis gaat studeren? En dan klaag je nu al, later op je werk zal het niet beter zijn. Van ingenieurs verwacht men nogal snel dat je veel opbrengt voor het bedrijf, en als er deadlines gehaald moeten worden zal je ook overuren moeten kloppen. Zij zullen er ook geen rekening mee houden dat je een vriendin hebt, tientallen vrienden hebt die je moet onderhouden en dat je dan ook nog eens 3-4 keer in de week wil weggaan.

Het enige dat ik kan hopen voor jou is dat je later snel zelfstandige wordt en vlug je bedrijf laat groeien tot op een punt waar je zelf ook niet veel meer moet werken. Anders zie ik een somber leven voor jou ;)

_DKsissor_

Legacy Member
mac-bc zei:
Dan moeten bepaalde universiteitsrichtingen wel bijna oneindig makkelijk zijn dan.

Maar goed, maak dan (zoals al zoveel gezegd trouwens) de inhoud van de vakken moeilijker en gelijk in alle hogescholen en verlaag dan de werkdruk. Mij ook goed hoor.
Kben dan ook van mening dat een richting industrieel ingenieur hoger mag aangeschreven staan dan pol&soc of psychologie met respect voor de studenten die het studeren.:)

Iemand

Legacy Member
mac-bc zei:
Dan moeten bepaalde universiteitsrichtingen wel bijna oneindig makkelijk zijn dan.

Maar goed, maak dan (zoals al zoveel gezegd trouwens) de inhoud van de vakken moeilijker en gelijk in alle hogescholen en verlaag dan de werkdruk. Mij ook goed hoor.
Unief is dan ook spotmakkelijk man, waar beweren wij het tegendeel ;););)

Misschien kan jij wel 3 universitaire makkelijke richtingen combineren in 1 jaar? Uiteindelijk komen ze samen misschien net aan uw uurrooster.

Iemand zei:
mac-bc die blijft gaan in de ing thread :')))
Hij leeft in dat topic en neut over druk in zijn richting, yeah right. Obvious troll is obvious

mac-bc

Legacy Member
Cycloon zei:
Ja en er zijn ook mensen die veel geld verdienen zonder te werken en er zijn ook mensen die geen geld verdienen door hard te werken. Je weet toch gewoon dat er meer van je verwacht wordt als ingenieur dan iemand die bv kunstgeschiedenis gaat studeren? En dan klaag je nu al, later op je werk zal het niet beter zijn. Van ingenieurs verwacht men nogal snel dat je veel opbrengt voor het bedrijf, en als er deadlines gehaald moeten worden zal je ook overuren moeten kloppen. Zij zullen er ook geen rekening mee houden dat je een vriendin hebt, tientallen vrienden hebt die je moet onderhouden en dat je dan ook nog eens 3-4 keer in de week wil weggaan.

Het enige dat ik kan hopen voor jou is dat je later snel zelfstandige wordt en vlug je bedrijf laat groeien tot op een punt waar je zelf ook niet veel meer moet werken. Anders zie ik een somber leven voor jou ;)

Bedankt voor één van de eerste zinnige antwoorden.

Maar als ik ga werken worden de grenzen natuurlijk ook verlegd. Dan is er geen sprake meer van mogelijks eens uit te gaan in het midden van de week zoals studenten wel eens durven te doen.
Maar als ik later op m'n werk zal merken dat ik veel harder moet werken dan andere collega's voor hetzelfde loon zal ik het ook niet nalaten dit aan te kaarten aan m'n oversten, net zoals ik dit nu ook zal doen aan mijn opleidingshoofd.

mac-bc

Legacy Member
Iemand zei:
Unief is dan ook spotmakkelijk man, waar beweren wij het tegendeel ;););)

Misschien kan jij wel 3 universitaire makkelijke richtingen combineren in 1 jaar? Uiteindelijk komen ze samen misschien net aan uw uurrooster.

Blijven karikaturen tegen aansmijten en vooral niet lezen wat er geschreven wordt! Want ik ben diegene met wie niet te discussiëren valt. :niceone:

(Inderdaad, ik heb het alvast gekopieerd, dat bespaart me een hoop schrijfwerk en ik krijg de indruk dat dit niet de laatste keer zal zijn dat ik het zal moeten gebruiken)

Iemand

Legacy Member
mac-bc zei:
Blijven karikaturen tegen aansmijten en vooral niet lezen wat er geschreven wordt! Want ik ben diegene met wie niet te discussiëren valt. :niceone:

(Inderdaad, ik heb het alvast gekopieerd, dat bespaart me een hoop schrijfwerk.)
De enige die hier een karikatuur maakt ben jij, mac-bc.
Allicht ben jij niet het grootste genie dat er rond loopt (n/o) en moet je er daardoor veel voor werken. Kan daar gerust inkomen en heb daar respect voor, maar niet iedereen zal daarom 24/7 moeten rushen om rond te komen.

Zou me verbazen mocht jij dit moeten doen want je leeft bijna in dit draadje. :)

Dr. Cosmo

Legacy Member
mac-bc zei:
Blijven karikaturen tegen aansmijten en vooral niet lezen wat er geschreven wordt! Want ik ben diegene met wie niet te discussiëren valt. :niceone:

(Inderdaad, ik heb het alvast gekopieerd, dat bespaart me een hoop schrijfwerk en ik krijg de indruk dat dit niet de laatste keer zal zijn dat ik het zal moeten gebruiken)

Zou je anders niet eens gaan studeren i.p.v. jouw tijd hier door te brengen op dit forum en steeds hetzelfde te herhalen? Of zijn de examens in jouw UBERMOEILIJKE en UBERDRUKKE richting al gedaan?

Cycloon

Legacy Member
mac-bc zei:
Maar als ik ga werken worden de grenzen natuurlijk ook verlegd. Dan is er geen sprake meer van mogelijks eens uit te gaan in het midden van de week zoals studenten wel eens durven te doen.

Zoals men wel vaker zegt: "Als je het nu niet kan opbrengen, zal je het later ook niet kunnen opbrengen".

En zeg niet dat geld een motivatie is want veel ingenieurs worden niet extra betaald voor overuren (sommige wel, anderen niet, time to cry again!).

WolCoM

Legacy Member
Raar, kheb twee goede maten in hun 3e jaar industrieel en ( vooral 1 dan ) slagen erin om in de examens om 18u te stoppen.
Kheb ze beiden toch nog nooit horen klagen teveel werk of tijd tekort. Maar ze werken wel geregeld voor school in het jaar, dat helpt wrs. :D

Allez, dat is maar een vaststelling eh. Misschien ligt het aan de school ( PIH Kortrijk ).

Joeshoe

Legacy Member
Ik snap echt niet waar mac-bc het haalt dat industriële zo'n drukke richting is. Het is een richting gelijk een ander. Je hebt meer les dan andere richtingen, maar het verplichte werk onder het jaar is toch wel nihil hoor.

Als je niet graag les hebt, tja dan moet je maar een richting gaan doen met enkele uurtjes les per week waar je wel het hele jaar door voor moet blokken. Persoonlijk vind ik meer les beter dan het bovenstaande. Je steekt veel op van de lessen en als je iets niet begrijpt zullen de leerkrachten je echt helpen.

Je moet veel verschillende zaken kennen en kunnen, maar dat is net de essentie van een ingenieur.

f_dieleman

Legacy Member
Btw, wat moet er dan gebeuren met burgerlijk ingenieur? optrekken naar 6 jaar?

NotoriousP

Legacy Member
JoeCatshoe zei:
Ik snap echt niet waar mac-bc het haalt dat industriële zo'n drukke richting is. Het is een richting gelijk een ander. Je hebt meer les dan andere richtingen, maar het verplichte werk onder het jaar is toch wel nihil hoor.

In de hogere jaren heb je wel heel wat labo's en opdrachten (verplicht werk dus). En zoveel les is er nu toch ook niet? Allé denk ik, kga zelden :)

mac-bc

Legacy Member
Iemand zei:
De enige die hier een karikatuur maakt ben jij, mac-bc.
Allicht ben jij niet het grootste genie dat er rond loopt (n/o) en moet je er daardoor veel voor werken. Kan daar gerust inkomen en heb daar respect voor, maar niet iedereen zal daarom 24/7 moeten rushen om rond te komen.

Zou me verbazen mocht jij dit moeten doen want je leeft bijna in dit draadje. :)

Een karikatuur? Ik zeg dat m'n richting "druk" is, en druk genoeg om enkele vakken van 2e en 3e bach eventueel te spreiden. Is dat een karikatuur?

Jullie beweren dan dat ik zeg dat het "onmogelijk" is en "übermoeilijk" waaruit jullie dan concluderen dat ik gewoon de stomme kloot ben en dat IK er een karikatuur van zou maken? Ik moet daar eens hartelijk om lachen eerlijk gezegd.

Waar je wel een punt hebt is dat ik minder op dit forum moet spenderen. :p

mac-bc

Legacy Member
Dr. Cosmo zei:
Zou je anders niet eens gaan studeren i.p.v. jouw tijd hier door te brengen op dit forum en steeds hetzelfde te herhalen? Of zijn de examens in jouw UBERMOEILIJKE en UBERDRUKKE richting al gedaan?

Ik heb 9 examens, de laatste valt op 5 februari in m'n drukke richting.

En ja, ik zou beter studeren. Dat is dan ook wat ik nu ga doen.

mac-bc

Legacy Member
Cycloon zei:
Zoals men wel vaker zegt: "Als je het nu niet kan opbrengen, zal je het later ook niet kunnen opbrengen".

En zeg niet dat geld een motivatie is want veel ingenieurs worden niet extra betaald voor overuren (sommige wel, anderen niet, time to cry again!).

Het zou me verbazen dat ik na het inwerken in m'n job meer tijd zal spenderen dan ik nu doe. Maar goed, dat zien we wel.

z0ran

Legacy Member
Mac-bc, je zit in dit topic en menig ander eindeloos te bazelen over de gigantische werkdruk en het overvolle ondoenbare programma van "Het Kaho". Langs de andere kant lees ik in de studenten klaagthread dat jij niet op tijd kunt beginnen met studeren en bijgevolg psychologische problemen hebt. Wat is de relevantie dan van u lappen tekst hier voor ons ? Vrij klein lijkt me, mits jij individuele problemen hebt. Zou je je ongelooflijk kostbare tijd niet beter investeren in je studies dan in telkenmaal dezelfde lappen tekst hier te verkondigen?

mac-bc

Legacy Member
z0ran zei:
Mac-bc, je zit in dit topic en menig ander eindeloos te bazelen over de gigantische werkdruk en het overvolle ondoenbare programma van "Het Kaho".

Here we go again. Waar is m'n stukje tekst ook alweer?

z0ran zei:
Langs de andere kant lees ik in de studenten klaagthread dat jij niet op tijd kunt beginnen met studeren en bijgevolg psychologische problemen hebt. Wat is de relevantie dan van u lappen tekst hier voor ons ? Vrij klein lijkt me, mits jij individuele problemen hebt. Zou je je ongelooflijk kostbare tijd niet beter investeren in je studies dan in telkenmaal dezelfde lappen tekst hier te verkondigen?

Ik heb het hier over de werkdruk door het jaar, die met of zonder psychologische problemen (want dit wordt objectief beargumenteerd) wel degelijk "hoog" te noemen is.

De enige reden dat ik hier telkens dezelfde lappen tekst neerpen is omdat hier telkens dezelfde debiele reacties op komen, er worden karikaturen van gemaakt, persoonlijke aanvallen, bewust negeren van bepaalde reply's, enzovoort. Kortom: het is absoluut onmogelijk dat een bepaalde richting een te hoge werkdruk zou hebben (ook al is geen enkele poster in dit topic die werkelijk weet waar het om gaat), VLHORA-rapporten kloppen niet, docenten liegen, uurroosters zijn ingebeeld of moet geen rekening mee gehouden worden omdat het toch niet nodig is om naar alle lessen te gaan, als je kiest voor een richting mag je er blijkbaar geen kritiek op hebben dus bijgevolg ben ik eigenlijk gewoon te dom voor die richting, wil ik m'n richting en vooral m'n school ophemelen en verdoe ik eigenlijk al m'n kostbare tijd gewoon voor de lol en amuseer ik mij met te doen alsof de richting zwaar is terwijl ik eigenlijk weet dat het helemaal niet zo is.

De andere optie; dat m'n richting een hoge werkdruk heeft (bewijze m'n talloze objectieve argumenten) en dat die gecombineerd met een stage en specialisatievakken misschien beter zou kunnen uitgebreid worden naar 5 jaar, dat is echt te gek voor woorden natuurlijk. Nonsens van de bovenste plank.

:ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan