Wat een onzin om hem 'niet het grootste genie' te noemen. Hij heeft misschien een richting gekozen die hem niet zo goed afgaat. Wie weet zou hij minder problemen hebben met een exacte wetenschap bijvoorbeeld ?
Ik durf hier te beweren dat 75 % van de afgestudeerde Ing.'s nooit een exacte richting zoals fysica zouden aankunnen. Omdat ik zelf fysicus ben, moet ik dan ook maar gaan zeggen dat 3/4 van de Ing.s 'niet het grootste genie' zijn ? Ik weet zeker dat moest ik een Ing.- of Ir.-richting doen, ik veel meer problemen zou hebben, omdat zodra iets niet exact is, ik afhaak. De toepassing van de fysica op machinebouw, de technische opbouw van een kernreactor, het bepalen van de warmtecapaciteiten van een woning, ... zijn allen dingen die mij geen barst kunnen schelen, en moest ik zoiets studeren zou ik waarschijnlijk glansrijk buizen. Noem mij dan ook maar een stomme kloot.
En als ik al die posts lees van al die Ing.'s die hun eigen richting zo gemakkelijk vinden, dan kan ik bijna geen respect meer opbrengen voor deze richting, want veel meer dan een verdelede prof BA is het dan ook niet.
Als het werkelijk zo gemakkelijk is, waarom doen jullie dan niet Ir. ?
Mijn persoonlijke mening is dat hij gewoon alles van naadje tot draadje wil kennen. Als ik sommige Ing.'s interview, sta ik verstomd van hun domheid. Klassieke vragen zijn een auto die over een parabolische brug rijdt met een constante snelheid gemeten volgens de baan. Daarop antwoorden veel van die klojo's dat er geen versnelling is. Of een driehoeksspanning aangelegd aan een inductieve kring, daar gaan ze dan complexe getallen aan koppelen zoals bij een sinusspanning. Als je met deze kennis Ing. kunt worden ga ik akkoord dat de werkdruk een lachertje is. Als je echter mensen hebt die wel fatsoenlijk willen begrijpen wat ze studeren, denk ik dat de werkdruk wel redelijk hoog ligt.