jvc
Legacy Member
Unbeliever zei:Als het werkelijk zo gemakkelijk is, waarom doen jullie dan niet Ir. ?
Omdat de meeste mensen een richting doen uit interesse en niet om neerbuigend te kunnen doen tegen mensen die niet dezelfde kennis hebben.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Unbeliever zei:Als het werkelijk zo gemakkelijk is, waarom doen jullie dan niet Ir. ?
NotoriousP zei:Ik begin er volgend jaar aan
Wilt niet zeggen dat ik ga slagen natuurlijk, maar heb er wel vertrouwen in (als ik een serieus tandje bij steek).
Unbeliever zei:Mijn persoonlijke mening is dat hij gewoon alles van naadje tot draadje wil kennen.

Unbeliever zei:Mag ik weten waarom je niet onmiddellijk Ir bent gaan doen ? Volgens een andere post die ik heb gelezen geeft jouw vader regeltechniek aan Ing, dus is hij zelf ook Ir. Waarom ben je niet onmiddellijk in zijn voetsporen getreden ?
Unbeliever zei:Mag ik weten waarom je niet onmiddellijk Ir bent gaan doen ? Volgens een andere post die ik heb gelezen geeft jouw vader regeltechniek aan Ing, dus is hij zelf ook Ir. Waarom ben je niet onmiddellijk in zijn voetsporen getreden ?
Maar ik had toen helemaal geen idee wat ik wou worden, geen interesses, ik heb 3 verschillende richtingen gedaan daar alvorens te switchen naar ing. En daar in mijn 2de jaar is pas mijn interesse voor nanotechnologie opgekomen, wat ik volgend jaar ga doen 

f_dieleman zei:Renderen doet het niet, maar op het einde van de rit ben je er toch wel door. Ik wil je intelligentie niet in twijfel trekken (of eerder, ik heb er geen mening over, nogal logisch aangezien ik je niet ken), maar ik vind wel dat je nogal verschilt van mening vaak. Hier verkondig je (zoals vaker) dat je gewoon niet efficiënt studeert (maar je vak wel door en door kent), om dan in een ander topic te verkondigen dat je een gigantisch uitstelgedrag hebt. Moeilijk met elkaar te verzoenen.![]()
Unbeliever zei:Ja sorry, maar nu val ik dus van mijn stoel. Dit kun je gewoon niet menen. Hij is nota bene voor Ir bezig, maar kan zelfs niet vectorieel denken.
Ik ga deze thread morgen aan mijn collega's tonen, want dit is gewoon niet meer ernstig te nemen.
@ mac-bc, het moet toch frustrerend zijn te weten dat jouw collega's hun diploma halen door niets te doen, daarom besluiten dat jij dom bent en Ing bijzonder gemakkelijk is, hoog van de toren blazen dat ze Ir studeren, maar verdomme nog niet eens de basis van de basis hebben begrepen. Is dit waar ingenieursstudies tegenwoordig rond draaien ?
Sorry, maar als fysicus ben ik net 10 jaar ouder geworden.
Cycloon zei:Als hij zo'n pietje precies zou zijn dan zou hij toch wel slagen zeker?![]()
mac-bc zei:Het is een combinatie van beiden.
Ik heb uitstelgedrag en als ik leer, leer ik inefficiënt (meestal komt dit neer op veel te grondig dingen bestuderen die niet altijd belangrijk zijn voor het examen maar wel heel erg interessant zijn). Daardoor kom ik praktisch nooit aan herhalen toe.
Dus ik begrijp meestal alles van naaldje tot draadje, maar wat ben je ermee als je niet alles nog eens herhaalt.
Zo heb ik vandaag trouwens ook nog geen klop gedaan.
mac-bc zei:Dit is niet zo.
Zie reply op f_dieleman.
NotoriousP zei:Nu niet persoonlijk op u hé mac-bc, maar in mijn ervaring zijn het net degene die veel studeren die meestal de materie niet grondig doorhebben en eerder hun punten halen door theorie van buiten te blokken...
[BAT] Hydra;12808024 zei:Krijgt gij dan geen stess?
[BAT] Hydra;12808024 zei:Voelt gij dan niets van competitiedrang in u?
[BAT] Hydra;12808024 zei:Kunt ge u ni optrekken aan het feit dat ge al bewezen hebt da ge het aankunt?
[BAT] Hydra;12808024 zei:Wilt ge niet er keihard voor gaan?
[BAT] Hydra;12808024 zei:Wat doet ge dan als ge niet studeert?
Is er geen (lichte) verbetering op te merken met de jaren?
Unbeliever zei:Ja sorry, maar nu val ik dus van mijn stoel. Dit kun je gewoon niet menen. Hij is nota bene voor Ir bezig, maar kan zelfs niet vectorieel denken.
Ik ga deze thread morgen aan mijn collega's tonen, want dit is gewoon niet meer ernstig te nemen.
@ mac-bc, het moet toch frustrerend zijn te weten dat jouw collega's hun diploma halen door niets te doen, daarom besluiten dat jij dom bent en Ing bijzonder gemakkelijk is, hoog van de toren blazen dat ze Ir studeren, maar verdomme nog niet eens de basis van de basis hebben begrepen. Is dit waar ingenieursstudies tegenwoordig rond draaien ?
Sorry, maar als fysicus ben ik net 10 jaar ouder geworden.

. Tis precies alsof wie de grootste fysicapiemel heeft de beste ingenieur is, ... NEEN :ironic:.Cycloon zei:Ik vind zoiets maar een zwak argument. Als je alles nog tot in de puntjes moet gaan uitspitten dan heb je een probleem:
1) Je kan de meeste zaken zelf niet logisch beredeneren waardoor je veel moet gaan opzoeken/aanleren.
2) Je hebt geen idee waar je mee bezig bent waardoor je geen verbanden kan leggen.
Ik ben zelf ook iemand die een hele cursus deftig leer en zelden veel tijd over heb om ook eens te herhalen. Vaak kan ik maar 1 keer snel mijn samenvatting herlezen, maar dat is meestal voldoende, net omdat ik de meeste zaken wel kan beredeneren en me zo uit de slag kan trekken. Ik weet ook precies wat ik moet herhalen, ik heb dan ook vaak geen nood om nog alles eindeloos te blijven herhalen.
Dat je met jouw studietechniek dus niet rond geraakt betekent dat je het over een andere boeg moet gooien (of meer tijd moet investeren tijdens het jaar, of beter moet opletten tijdens de lessen). Als je ooit gaat werken moet je ook zo efficiënt mogelijk presteren, en dan gaat uw baas ook niet blij zijn dat je achterkomt op schema omdat je tot in detail wil gaan beslissen of je nu rood of groen gaat gebruiken.
[BAT] Hydra;12808153 zei:Helaas voor je, meneertje fysicus, is een minimale kennis mechanica voor veel ingenieurstakken helemaal niet nodig.. Tis precies alsof wie de grootste fysicapiemel heeft de beste ingenieur is, ... NEEN :ironic:.
In bepaalde engineering takken is een ingenieur goed, in onderzoek of in zijn werk, niet doordat hij een brede basis heeft, maar wel omdat hij goed is in zijn domein. (en ENKEL!! dat domein) In vele takken is kennis van mechanica of andere fysicadomeinen TOTAAL! irrelevant.
Daarom dat er ook de gezonde evolutie bestaat om minder nadruk te leggen op fysica en de overrated 'brede basis wetenschappen bullshit'.
Nogal uit de hoogte dat jij gothrek hier komt afmaken over iets dat misschien niets te maken heeft met de ingenieurstak waarin hij specialiseert...
mac-bc zei:Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Brede basis en vooral van de fysica is uiterst belangrijk voor een ingenieur imo.
