Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frado2005

Legacy Member
Ben aan het overwegne om ook telefonie bij Telenet te nemen. atm nog via BGC. Het gaat hier om enkele telefoons + een alarm met alarmcentrale(analoog vrij zeker, die dus moet kunnen uitbellen(homeconnect voip ging NIEt)). Valt dit vlot zelf te installeren, aangezien de telefoonlijn vanaf die modem/router zal vertrekken? De modem/router staat in dezelfde ruimte waar de telefoonlijn binnenkomt, die later gesplitst wordt voor de verschillende telefoons en alarm.

Is dit zelf doenbaar? Atm heb ik Fiber60 internet + digi tv, dus ik heb geen idee wat extra kosten TN mij hier nog zal willen bij aansmeren. Ik zal waarschijnlijk wel geen gratis installatie meer krijgen(enkel telefonie dan eigenlijk..), en hopelijk wel geen activeringskost.
Een nieuwe digicorder zou ook wel leuk zijn..
Iemand van jullie die weet hoe vlot dit gaat om het evt zelf te doen?

1CEZ

Legacy Member
ik ben ook begonnen zonder elec ervaring. tis niet dat je een stopcontact moet kunne monteren bij de klant. wel het verschil weten tssn een coax en stroomkabel zou anders wat vonken geven :p

meer dan es ne hoofdzekering aan of af leggen en een stopcontact die samen met een catv doosje ingebouwd zit opendraaien.

hangt beke af van onderaaneming. sommige vinden dit een vereiste om te mogen beginnen. bij andere dan weer niet.

bij synerco (nu niet meer actief) kreeg ik een elec. plan voor m'n neus geschoven en moest ik dit invullen. blanco teruggegeven ik kwam dus niet in aanmerking. Mocht beginnen bij planhold 6j geleden , ik moest enkel pc kennis en test doen. mocht starten.

succes!

Frado2005

Legacy Member
Ampie zei:
Ik denk dat dit moeilijk zelf te doen is tenzij je weet hoe je telefoonlijnen aansluit.
Wat je best wel doet is een modem met battery pack vragen.. Dan blijft de modem en telefonie actief ook al is de elektricteit afgesloten. Kost wel 75€ dacht ik..

Na contact te hebben gehad met TN was het mogelijk voor een gratis installatie en activatie van TN. Een gratis digicorder swap zou me echter wel 50 euro kosten. Je wil dan een hogere shake en moet je blijven met die oude brol werken:sop:

Wesley09

Legacy Member
sc00pje zei:
Ik werk bij de Welec :)

& valt dit mee als installateur ?

Hoe zit het bij Welec met die extralegale voordelen ?

(Ik namelijk wel geïnteresseerd in de job..)

lesley

Legacy Member
Hey gasten, ik heb een vraagsken. Anderhalf jaar geleden ben ik onterrecht gedecertifieerd door onzen Thomas, onterrecht maja kom velen zullen hem wel kennen en wil het daarbij laten rusten, maar de vraag is: ik zou weer als technieker willen starten, weet er iemand of er een mogelijkheid bestaat om terug naar mechelen te gaan om certificaat terug te halen door opnieuw de opleiding te volgen ofzo, staat er een tijdslimiet op want ik heb hier en daar vernomen dat als ze u bij telenet schorsen dat je na twee jaar terug je certi kan halen, is dit zo??

T-Blade

Legacy Member
@ lesley, geen idee met decerti's. Telenet houdt wel records bij van tech's en dat kan wel eens in je nadeel spelen voor een solicitatie.
beste wat je kan doen is bij de onderaannemer waar je wil soliciteren inlichtingen vragen. Die gaat waarschijnlijk dat wel kunnen nachecken als het niet een obstakel is.

Thomas mag dan wel iets te veel volgens het boekje werken, maar volgt nog steeds de procedure voor riskvermeldingen. na meermaalse verwittigen wordt je pas gedecertifieerd.
tenzij je natuurlijk iets heel erg uitsteekt dat niet echt door de beugel kan. Voor het vergeten van eindweerstanden, stickers of sap's gaat hij dat niet doen.

lesley

Legacy Member
T-Blade zei:
@ lesley, geen idee met decerti's. Telenet houdt wel records bij van tech's en dat kan wel eens in je nadeel spelen voor een solicitatie.
beste wat je kan doen is bij de onderaannemer waar je wil soliciteren inlichtingen vragen. Die gaat waarschijnlijk dat wel kunnen nachecken als het niet een obstakel is.

Thomas mag dan wel iets te veel volgens het boekje werken, maar volgt nog steeds de procedure voor riskvermeldingen. na meermaalse verwittigen wordt je pas gedecertifieerd.
tenzij je natuurlijk iets heel erg uitsteekt dat niet echt door de beugel kan. Voor het vergeten van eindweerstanden, stickers of sap's gaat hij dat niet doen.

Er zijn zeker geen zware obstakels geweest en versta dat thomas volgens het boekje heeft geganteerd maar als ik na het bezoek aan een paar risky klanten een case liet opmaken bij telenet met daarin vermeld dat klant in staat was om mijn install te manipuleren en dat nadien deze klant inbelt en inspecteur laat komen en deze dan sur plus in mijn nadeel ga spreken dat vind ik er toch over, je beschermt jezelf door case te laten opmaken en inspecteur houdt er niks van rekening mee sorry daar kan ik nie mee leven als je dan ook nog door enkele saps die je vergeten hangen hebt omdat subco deze niet binnen heeft dat vindt ik er ook wel over en dit heeft allemaal samen tot decerti geleid, ik deed mijn job doodgraag en zo kunnen gestraft worden waar is dan eigenlijk de menselijkheid é

1CEZ

Legacy Member
@ Lesley,

eenmaal gedecertifeerd is het volgens mij heel moeilijk terug actief te worden als tech.
Nu je kan natuurlijk altijd informeren. Nu wat bedoel je met risky klanten? ik werk nu 6j als technieker en je hebt klanten en klanten. Maar ik kan mij niet inbeelden dat iemand je install zou saboteren of afbreken om daarna klacht in te dienen? Mogelijk wat meer info betreffend je decertificatie? je mag dit ook pm'n als je dit niet publiek wil doen.

Ik ga er altijd vanuit dat de inspecteur een neutraal standpunt inneemt en altijd eerst de 2 kanten gaat bekijken alvoor tot actie over te gaan. Nu ik denk niet dat ze je gaan decertificeren als ge ne keer ne stikker vergeet of een sapke aan den tap ^^. als dit blijft gebeuren na waarschuwingen ok dan kan dit wel maar ik ga ervan uit dat dit niet het geval is.

Ook schrijf ik altijd alles op m'n KC dat niet conform of overeen gekomen is met de klant

anyways veel succes ik hoop dat het je lukt
keep us updated

Jo3Rii

Legacy Member
Hoe of waar kan ik de verschillende subco's van Telenet of Belgacom in Limburg regio Sint-Truiden vinden ? Via google kan ik hier niet veel over vinden..

gettes

Legacy Member
1CEZ zei:
@ Lesley,

eenmaal gedecertifeerd is het volgens mij heel moeilijk terug actief te worden als tech.
Nu je kan natuurlijk altijd informeren. Nu wat bedoel je met risky klanten? ik werk nu 6j als technieker en je hebt klanten en klanten. Maar ik kan mij niet inbeelden dat iemand je install zou saboteren of afbreken om daarna klacht in te dienen? Mogelijk wat meer info betreffend je decertificatie? je mag dit ook pm'n als je dit niet publiek wil doen.

Ik ga er altijd vanuit dat de inspecteur een neutraal standpunt inneemt en altijd eerst de 2 kanten gaat bekijken alvoor tot actie over te gaan. Nu ik denk niet dat ze je gaan decertificeren als ge ne keer ne stikker vergeet of een sapke aan den tap ^^. als dit blijft gebeuren na waarschuwingen ok dan kan dit wel maar ik ga ervan uit dat dit niet het geval is.

Ook schrijf ik altijd alles op m'n KC dat niet conform of overeen gekomen is met de klant

anyways veel succes ik hoop dat het je lukt
keep us updated



Wees gerust, eenmaal decert. geraak je er niet meer in.

hucks

Legacy Member
1CEZ zei:
@ Lesley,

eenmaal gedecertifeerd is het volgens mij heel moeilijk terug actief te worden als tech.
Nu je kan natuurlijk altijd informeren. Nu wat bedoel je met risky klanten? ik werk nu 6j als technieker en je hebt klanten en klanten. Maar ik kan mij niet inbeelden dat iemand je install zou saboteren of afbreken om daarna klacht in te dienen? Mogelijk wat meer info betreffend je decertificatie? je mag dit ook pm'n als je dit niet publiek wil doen.

Ik ga er altijd vanuit dat de inspecteur een neutraal standpunt inneemt en altijd eerst de 2 kanten gaat bekijken alvoor tot actie over te gaan. Nu ik denk niet dat ze je gaan decertificeren als ge ne keer ne stikker vergeet of een sapke aan den tap ^^. als dit blijft gebeuren na waarschuwingen ok dan kan dit wel maar ik ga ervan uit dat dit niet het geval is.

Ook schrijf ik altijd alles op m'n KC dat niet conform of overeen gekomen is met de klant

anyways veel succes ik hoop dat het je lukt
keep us updated

idd ik ben nu 4 maand telenet tech en mijn petertech heeft er zeer zwaar op gehamerd zoveel mogelijk op de kc's te zetten.

en normaal zoude toch de inspecteurs idd neutraal moeten zijn? in de mate dat ik met hen in contact ben gekomen leken het mij correcte mensen.(behalve bij men boete die ik had gekregen waar ik het deels niet eens mee ben, maar het anderzijds wel kan verstaan)

T-Blade

Legacy Member
hucks zei:
.(behalve bij men boete die ik had gekregen waar ik het deels niet eens mee ben, maar het anderzijds wel kan verstaan)

We zullen het nooit eens zijn ookal verstaan we ze :D

hucks

Legacy Member
Ampie zei:
Waarom een boete gekregen?

had achter catv doos geinstalleerd...
maar!
ik kom binne vraag waar kabel binnekomt. ah zegt de klant hiere, dus ik kijk ahjah hangt versterker van den electricien met nen kabel me eropgeschreve IN.

dus logica volgend instaleer ik daar en pak die kabel met in op. modem komt niet online??? ik maar zoeken ihd belle we vinde ma nix. ze vrage zede zeker van de kabel kzeg ja 99% want tis den enigste kabel me iets wa profiel op binne de rest is volledig glad en buite aan de tap ist ook ene me wa ribbels in dus tzelfste profiel. en kmeet buite perfect signaal...

ze sturen dag erna repair tech. ja achter catv doos geinstaleerd integan boete focked.

ik kan verstaan dat die repair tech moet betaald worden. maar de klant zegt zelf dat het die kabel is, en die kabel zit volledig aangesloten om het binnehuis coax verkeer aan te sturen...

1CEZ

Legacy Member
1 tip hucks NOOIT afgaan op wat klanten zeggen. tis simpel, je vraagt aan de klant of ze een zolder, kelder , berging hebben, zoja daar altijd gaan kijken voor splitters, aftakkingn enz.

vraag ook hoeveel tv toestellen ze staan hebben. als ze er 3 hebben weet je dat je niet moet gaan install in de living, en je mag opzoek gaan naar de aftakking.


grtz

hucks

Legacy Member
1CEZ zei:
1 tip hucks NOOIT afgaan op wat klanten zeggen. tis simpel, je vraagt aan de klant of ze een zolder, kelder , berging hebben, zoja daar altijd gaan kijken voor splitters, aftakkingn enz.

vraag ook hoeveel tv toestellen ze staan hebben. als ze er 3 hebben weet je dat je niet moet gaan install in de living, en je mag opzoek gaan naar de aftakking.


grtz

ik ga nooit op de klant zijn woord af. tenzij de klant ZELF aan het verbouwen is dan neem ik aan dat ze toch weten wat ze allemaal doen? maar soit van je fouten leer je :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan