Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Levicious

Legacy Member
Toch ook eens solliciteren.
Is er geen druk mee dat ge aantal klanten moet doen in een bepaalde tijd?
Werk je alleen of met 2?
Doe je veel overuren? Of ben je meestal op een schoon uurtje thuis?

Heb nu in de bouw gewerkt maar was de overuren strontebeu.

bedankt

Kingspere

Legacy Member
hucks zei:
kijk der echt naar uit :p alhoewel na het lezen van heel dees topic het toch moeilijker en saaier lijkt dan ik dacht :p

Hoe verliep je sollicitatie gesprek in Paal ? van vragen of testen ?
Ik moet namelijk morgen om 10u00 gaan en weet niet echt
wat ik ervan moet verwachten.

Boterkoek

Legacy Member
Levicious zei:
Toch ook eens solliciteren.
Is er geen druk mee dat ge aantal klanten moet doen in een bepaalde tijd?
Werk je alleen of met 2?
Doe je veel overuren? Of ben je meestal op een schoon uurtje thuis?

Heb nu in de bouw gewerkt maar was de overuren strontebeu.

bedankt

U eerste week moet ge me een ervaren technieker mee ( om te zien hoe alles werkt, hoe ge tege klanten moet doen etc) Daarna werk je alleen. Overuren tja ge moet zien dat ge u klanten van de dag afmaakt, en vantijd hebt ge snel gedaan en soms zit ge ure te baggeren. bv Als ge naar u laatste klant gaat om 15.30 en er zijn complicaties kan je daar tot 6u zitten. het werk dat je gekregen hebt die dag, moet af zijn.

Kingspere

Legacy Member
Kan er iemand mij vertellen welke vragen ze stellen op zo'n sollicitatiegesprek ?
Ik moet namelijk morgen om 10u en als enkele van jullie mij nog tips zouden kunnen geven ?

sponny

Legacy Member
kan iemand mij helpen??
ik ben begin van de week gaan solliciteren bij janssen field service voor de functie belgacom installateur. nu ben ik vandaag mijn testen gaan doen bij belgacom en geslaagd. maandag moet ik terug gaan voor mondeling onderhoud. weet iemand wat hier juist gevraagd wordt of ...
en toevallig nog iemand hier die bij janssen werkt?? of weet hoe die opleiding zit? als je na je opleiding meteen alleen de baan op moet of als je in het begin bij iemand mee moet gaan om de kneepjes van het vak te leren???

sneax

Legacy Member
Aanvaard bij ISS en nu aan opleiding bezig, meteen alles geregeld en firmawagen om nr de opleiding te komen.

Electriciteitskennis was gn probleem. U=IR P=UI is het enige dat ge nodig hebt, faseverschuivingen, transistors, etc... allemaal niet nodig. Een goeie "computerkennis" is ook van belang, op niveau van thuisnetwerken.

iLu_RoX

Legacy Member
Zou al beginnen met op tafel te kletsen en vragen of je een eindejaarsbonus krijgt :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Levicious

Legacy Member
Kent iemand het bedrijf es@s om te gaan werken als telenet installateur?
Ervaring mee?

sneax

Legacy Member
iLu_RoX zei:
Zou al beginnen met op tafel te kletsen en vragen of je een eindejaarsbonus krijgt :)

Ik denk niet dat dat er is en voor mij zullen ze geen uitzondering maken denk ik zo. Ik ben al content met wat ik heb. Vrijdag examen bij Telenet, we hebben dus de verkorte opleiding (5 dagen) en wordt lokaal gegeven (niet bij Telenet).

Levicious

Legacy Member
sneax zei:
Ik denk niet dat dat er is en voor mij zullen ze geen uitzondering maken denk ik zo. Ik ben al content met wat ik heb. Vrijdag examen bij Telenet, we hebben dus de verkorte opleiding (5 dagen) en wordt lokaal gegeven (niet bij Telenet).

Ik moet eerst om te beginnen een cursus basiselektriciteit leren, en dan testen afleggen in het bedrijf zelf , nadien moet ik ze afleggen bij belgacom zelf.
Wel beu dat ik nu niet direct kan beginnen , wanneer kan ik dan beginnen?
Binnen een week?
Maand ?
Maanden?

Heel rot, moet ik nu interims doen om een week, of een maand te werken :woohoo:

1CEZ

Legacy Member
@ Ilu een eindejaars bonus is voorzien bij ISS dit jaar. de vakbond doet haar best (sinds juni ISS gejoind na Planhold en Verstraete.... Ik blijf hopen op rechtstreekse aanwerving van telenet...ooit ;-)

1CEZ

Legacy Member
@ sneax als je ooit vragen hebt mag je me altijd contacteren. Ik weet hoe stresserend de eerste maanden kunnen zijn ;-) (alhoewel het installeren een luxe geworden is met pwls en Wireless modems ;))

hucks

Legacy Member
1CEZ zei:
@ sneax als je ooit vragen hebt mag je me altijd contacteren. Ik weet hoe stresserend de eerste maanden kunnen zijn ;-) (alhoewel het installeren een luxe geworden is met pwls en Wireless modems ;))

powerlines... afgelopen half jaar mss 14 pwls gebruikt... :p het is eerder luxe dat de meeste huizen tegewoordig overal al bekabeling hebben liggen =D

Lincity

Legacy Member
Hallo,

Graag zou ik bij Telenet(JFS) willen solliciteren om als technieker te werken.
İk ben een schoolverlater (geen A2-diploma) maar kheb veel kennis qua computers en netwerken, over elektriciteit weet ik bijna niks.
Kan ik aangenomen worden ?

MVG

iLu_RoX

Legacy Member
Ja dat is zeker mogelijk. Ik had een diploma van bouw dusja niet echt van toepassing

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

sneax

Legacy Member
1CEZ zei:
@ sneax als je ooit vragen hebt mag je me altijd contacteren. Ik weet hoe stresserend de eerste maanden kunnen zijn ;-) (alhoewel het installeren een luxe geworden is met pwls en Wireless modems ;))

Ik denk dat ik binnen het bedrijf wel voldoende mensen heb om vanalles aan te vragen ;) Maar toch bedankt voor de hulp, ik zal het in mijn achterhoofd houden!!

LennartB

Legacy Member
Boterkoek zei:
Hoe is het gegaan? Hebben ze geen probleem gemaakt dat je niets van elektriciteit kent?

Kwas gebuisd :(

PC kennis was voldoende maar elektriciteit onvoldoende dusja..

1CEZ

Legacy Member
hangt af van subco naar subco ook. ik weet nog in de tijd toen Synerco nog bestond en ik daar ging solilicteren kreeg ik een electrisch schema onder m'n neus geschoven waar ik nix op ingevuld heb (nooit geen elec gehad). Toen ik bij Plh ging moest ik gewoon "handig" zijn en kennis pc en mulitmedia beke.

LennartB

Legacy Member
Kan er iemand een goeie Subco geven regio Dendermonde/Aalst/Wetteren? Heb me namelijk al zot gezocht en tis overal Gent/Brussel/West - Vlaanderen da ze der zoeken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan