Goh, het ligt nu wat gevoeliger omdat het om een jongere man gaat (weliswaar juridisch meerderjarig) en van allochtone afkomst in een voorbeeldfunctie. Dus ik zou de politie/gerecht nog het voordeel van de twijfel willen geven dat ze dit uit de media gehouden zouden hebben tot het grondig was onderzocht, maar ik snap de commotie ook wel. Bij andere vergelijkbare politici en mediafiguren halen zo'n zaken ook de media.
Ik vind zelfs wél dat je je in zo'n functie (voorzitter Vlaamse jeugdraad) zelfs moet verantwoorden, maar hij heeft dat dus ook gedaan, dus des te beter. Afwachten wat de rest van het onderzoek uitwijst, ik wil gerust geloven dat hij onschuldig is, maar het ziet er eenvoudigweg wél verdacht uit.
Velen doen hier alsof het perfect normaal is dat je zo'n zaken in je huis kunt hebben... als hier af en toe een postpakket aankomt dat duidelijk voor iemand anders is bestemd aan de andere kant van het stad, doe ik dat zelfs open (mogelijks ook strafbaar, maar dan zeg ik dat ik het onoplettend heb gedaan omdat ik dacht dat het voor mij was) voordat ik het naar de échte eigenaar breng (als ik naf op moet doen om pakjesbezorger te spelen, mag ik mijn nieuwsgierigheid ook laten gaan). Er bevindt zich niets in mijn appartement van 20kg waar ik het bestaan niet van afweet.
En het huis of de kelder van m'n ouders? Zou me zéér straf lijken, daar is het zo mogelijk nog ordelijker als bij mijn thuis, je zou het al in de kruipkelder of op zolder moeten gaan verstoppen en daar komen géén bezoekers. Goed, andere families, andere gewoontes denk ik dan.