A Knight of the Seven Kingdoms

KotsK is minder mijn ding, ik hou van de meer donkere setting als HotD.
Idem.
De karakters zijn wat zwart-wit on your nose en er zit wat meer slapstick in King ot 7K, wat ik niet zo aangenaam vind bij een middeleeuws epos.

Het is zoals bij een spinoff van Titanic, Leonardo di Caprio af en toe wat boeren zit te laten en Kate Winslett een goede drol op het scheepsdek legt.

Kan grappig zijn in een bepaalde context, maar het past voor mij gewoon niet in de setting en wat je als 'fan' van het genre verwacht 🙂

Ik had wel geen enkel boek gelezen (lees geen fantasy). Ik had in 2011 zelfs nog nooit van George Martin gehoord, dus dat is misschien wel een voordeel om niet ontgoocheld te worden.

Wat bedoel je met personages die zich anders gedroegen? Toch niet Jamie?
Die character arc van Jamie vond ik ook fantastisch. Van flamboyant naar meer evil; om dan te kiezen voor het goede en Cersei te verlaten om mee te vechten tegen de white walkers (net zoals hij gedaan had bij de Mad King, ultiem toch voor het volk kiezen).
Om dan uiteindelijk toch terug bij zijn oergeliefde Cersei te belanden, wat dan uiteraard zijn einde betekent.

Het gaat hier inderdaad niet om Game of Thrones (anderzijds wel dezelfde wereld en George Martin), maar dat topic staat in het archief en is niet meer bereikbaar 🙃
Lezen kan wel nog: https://www.beyondgaming.be/archive/films-series-tv.67/game-of-thrones-hbo-s8.1136497

Ik kan die frustratie om seizoen 7 en 8 van GoT begrijpen (alhoewel ik daar zeker nog goede zaken heb in gezien). Maar dat sommigen het al van seizoen 5... slecht vonden. Dat is natuurlijk smaak, maar ook in seizoen 5 en 6 zaten epic afleveringen.

Waarom wordt er hier al 2 pagina’s gesproken over de serie GOT terwijl dit topic duidelijk over A Knight of The Seven Kingdoms gaat?

Ik kan die frustratie om seizoen 7 en 8 van GoT begrijpen (alhoewel ik daar zeker nog goede zaken heb in gezien). Maar dat sommigen het al van seizoen 5... slecht vonden. Dat is natuurlijk smaak, maar ook in seizoen 5 en 6 zaten epic afleveringen.

Mijns insziens komt veel van die negatieve houding tegenover S5/S6 over de pacing in die seizoenen. De eerste 3/4 seizoenen zijn in mijn ogen veel beter gespreid met echt goede dialogen, interessante ontwikkelingen die bijdragen aan de algemene plot en/of personages. In S5/S6/S7 leek het alsof we vaker gewoon aan het wachten waren op de volgende grote veldslag of ontknoping van een bepaald conflict of verhaallijn. Vaak zag je ook gewoon dat personages niet veel om handen hadden en gewoon stagneerden..

HoTD houdt vast aan de donkere toon van GoT en worstelt ook met consequent een interessante plot te blijven leveren doorheen de seizoenen. Het is sterk geacteerd (in brede lijnen), maar opnieuw komt dat gevoel op van "oooh ok een drakenscene, effe spanning.... Cool! Nu terug wachten want het CGI-budget kunnen ze niet allemaal in één aflevering opgebruiken hé!". Spektakel moet de kijker geboeid houden, terwijl ik zou argumenteren dat GoT op zijn sterkste punt dit niet nodig had. Een van de beste scene's uit de originele serie is voor mij Ned die praat met Varys in een donkere cel... Kost niet veel om te filmen buiten Sean Bean zijne pree he. :unsure:

Ik ga wachten tot A knight of the seven kingdoms (ik weiger de zoveelste abstracte afkorting toe te voegen aan deze thread) S1 is afgerond en het dan een eerlijke kans te geven. Ik hoor dat het een meer traditioneel knights&chivalry verhaal is zonder het politieke intrige van GoT en ik snap goed dat veel mensen het zien als een frisse wind. :)

Laatst bewerkt:
Echt gestoord imo en dan moet je dat eens voorstellen dat ze dat deden toen er nog geen moderne geneeskunde was.

Goh in de ludieke setting vind ik het niet storen.
Het begint meer als een easter egg aan te voelen dat er in elke aflevering wel iets van flieter, stront of scheet zit.

Terug
Bovenaan