aankoop soundbar

daedalus

Member
ik heb nu een oude setup met een 5.1 systeem van wharfedale en ik zou deze wegens wat meer ruimte enzo willen vervangen door een soundbar.
iemand een idee wat er een aanrader is?
budget max 400
met of zonder subwoofer?
voor films en gamen

Sonos Beam Gen 2 is een heel vlotte soundbar die het vooral erg goed doet met details en nuancering in het geluid en dus niet die rumble van een subwoofer bied. In de prijsklasse waar je in zoekt zou ik eerder voor zoiets gaan, dan een goedkopere met een subwoofer die geluidskwaliteit verwart met bass.

kan een JBL bar 300 krijgen voor 160 euro
subwoofer ingebouwd (dus vrouwtje blij)
weet alleen niet of dit iets deftig is.
heb een jbl portable speaker en deze speelt goed
en hij krijgt ook goede reviews online

kan een JBL bar 300 krijgen voor 160 euro
subwoofer ingebouwd (dus vrouwtje blij)
weet alleen niet of dit iets deftig is.
heb een jbl portable speaker en deze speelt goed
en hij krijgt ook goede reviews online

Eh..de JBL 300 heeft geen subwoofer. Die bar is op nagenoeg elk vlak, dus bass en clarity, detail en Atmos support de mindere van een Sonos, maar voor 160 kun je niet sukkelen. Verwacht gewoon geen groots geluid.

De beste soundbars in de tot 400 prijs categorie zijn de Beam 2 en de Bose Smart, maar again...voor 160 Euro is die JBL een goeie deal.

de sony s2000 is ook een kanshebber.
maar idd de andere zijn allemaal 300 - 400 euro en misschien ook iets beter
de jbl is afgeprijsd op hun site + ik krijg 25% korting extra.
keuzes keuzes

ik weet ook wel dat ik niets groots moet verwachten als je weet vanwaar ik kom :)
wharfedale evo 5.1 setup met denon receiver.

wil gewoon een klein beetje punch tijdens een film of gamen.

Samsung q930D momenteel 550 euro met voet bij De Smet .
Zonder enige twijfel het beste wat je nu voor dat budget kan krijgen.

9.1.4 surround.

500 euro zonder de voet.

Ik zou alleszins wel 100 euro meer uitgeven voor een systeem dat een pak beter is dan de rest.

Laatst bewerkt:
Samsung q930D momenteel 550 euro met voet bij De Smet .
Zonder enige twijfel het beste wat je nu voor dat budget kan krijgen.

9.1.4 surround.

500 euro zonder de voet.

Ik zou alleszins wel 100 euro meer uitgeven voor een systeem dat een pak beter is dan de rest.

En voor nog 50 Euro meer heeft hij een Arc, en geen gedoe met die extra speakers. 😅

Als Daedulus gewoon wat extra punch wil in de woonkamer, komt hij met 400 Euro al ver genoeg.

En voor nog 50 Euro meer heeft hij een Arc, en geen gedoe met die extra speakers. 😅

Als Daedulus gewoon wat extra punch wil in de woonkamer, komt hij met 400 Euro al ver genoeg.
Want een Arc is beter:unsure:
Zelfs de ultra komt niet eens in de buurt (voor films en gaming).

Je kan de rear speakers ook gewoon niet gebruiken. Wat uiteraard wel zonde is.

Ofwel een Sony HTA3000. Ik zou daar voor gaan als ge geen extra boxen/sub wilt en/of uw budget echt max 400 euro is. Daar zit een 'sub' in de soundbar.

Laatst bewerkt:
Want een Arc is beter:unsure:
Zelfs de ultra komt niet eens in de buurt (voor films en gaming).

Als je gebruiksgemak wil en geen extra speakers door je woonkamer wil zetten, levert de Arc echt wel het beste geluid dat je in een single set up soundbar kunt hebben in die prijsklasse. 🫣

Maar dat is deels ook voorkeur, ik heb het gewoon wel voor simple en sleek design dat geen grote eyesore in de living oplevert.

Als je gebruiksgemak wil en geen extra speakers door je woonkamer wil zetten, levert de Arc echt wel het beste geluid dat je in een single set up soundbar kunt hebben in die prijsklasse. 🫣

Maar dat is deels ook voorkeur, ik heb het gewoon wel voor simple en sleek design dat geen grote eyesore in de living oplevert.
Ik ook hoor:)

Zelf aan het zien voor een HT surround setup voor 10.000 euro maar ik (en zeker mijn vrouw) zien er tegenop om overal grote speakers te plaatsen.
Gaat er waarschijnlijk niet van komen gewoon puur door de looks :baard:.

achter speakers moeten er niet bij.
de vrouw en ikzelf zijn blij dat deze plaats nu wat vrij is
gewoon een simpele soundbar.
en ik denk dat de jbl bar 300 voor 160 euro onklopbaar is.
de rest zit allemaal rond de 400 en ik weet niet of het prijsverschil gelijk staat met het hoorbaar kwaliteitsverschil , maar ik kan me vergissen natuurlijk

stomme vraag maar ik heb een panasonic viera plasma tv
het is toch mogelijk om zowel tv als de ps5 aan te sluiten zodat ik op beide deze soundbar kan gebruiken eh?
dus zowel voor tv te kijken en ook de ps5 als ik deze opzet.

normaal pakt de Playstation automatisch het geluid van de tv speaker, dus als die soundbar primair staat ingesteld in de tv mag dat geen probleem leveren.

Anders kun je tegenwoordig ook in de instellingen van de PlayStation 5 een soundbar selecteren als primaire geluidsbron.

Terug
Bovenaan