Selten
Active member
Ik heb ook 1 jaar een 2dehandse alu Grail gehad. Die zijn nog vlotjes te krijgen op de 2dehands markt.Ik twijfel om een gravelbike te kopen als aanvulling op mijn speedpedelec (Klever). Zou een "allrounder" moeten zijn:
Canyon grail lijkt me wel wat, maar ook bv Trek Domane, budget is beperkt dus overweeg zeker ook tweedehands. Twijfel ook nog tussen ALU/carbon, zou dat een groot verschil geven qua snelheid voor een amateur? Zijn er nog aanraders of zaken waar ik zeker moet aan denken? Voor tweedehands beter wachten tot na het "seizoen"?
- Af en toe woon werk (55km/dag), laptop moet mee)
Langere(+100km) light gravel ritten in de (vlaamse) Ardennen (combinatie 70% asfalt + lichte 30% offroad) Korte verplaatsingen in de buurt
Inderdaad een zeer goede fiets, maar naar mijn gevoel wel beenhard. Dit is ook iets wat je in de reviews terug kan vinden. Die Alu Grail heeft ook een beperkte tire clearance waardoor je de hardheid van het frame moeilijk kan counteren met bredere banden.
Dat hoeft geen probleem te zijn, maar die alu Grizl's zullen mogelijks iets meer compliance bieden.
Sinds een groot jaar heb ik de overstap gemaakt naar een Grizl CF SL 6 AXS, carbon dus. Relatief budgetvriendelijk voor een carbon fiets met elektronisch schakelen. Daar ben ik uitermate tevreden van. Ook uit te rusten met spatborden. Misschien wel iets kwetsbaarder voor in fietsenstallingen enzovoort. Moest het je interesseren, heb ik nog een code van -100 euro voor Canyon fietsen.