Aanslag Trump: nieuwe aanslag nabij golfterrein

Bizar dat die mensen achter Trump gewoon blijven staan nadat hij wordt geraakt. Beetje bukken en het komt wel goed.
Ik zou me allerzins zo snel mogelijk uit de voeten maken als er een schutter actief is.
Misschien makkelijk gezegd achteraf. Ik vraag mij af of je daar in alle commotie wel goed beseft wat er gebeurd is / aan het gebeurennis.

Snel nadenken en geen watje zijn. Zijn dat niet de 2 main kwaliteiten die ze in een Amerikaanse president zoeken ? En dan nog zo mooi voor de Amerikaanse vlag (patriotisme, derde main kwaliteit)

Dat beeld van een strijdvaardige Trump versus het beeld van Biden die nog niet eens zelfstandig van een podium afgeraakt.
Zelden komt alles zo mooi samen in één beeld op zo een historisch moment.

Misschien makkelijk gezegd achteraf. Ik vraag mij af of je daar in alle commotie wel goed beseft wat er gebeurd is / aan het gebeurennis.

Nog een geluk bij een ongeluk eigenlijk. Als ze daar allemaal nog mekaar beginnen te vertrappen op die tribunes vielen er misschien nog meer doden.

Het is Amerika..Trump wordt afgeschermd door de secret service...dan heb je denk ik toch wel een goed idee wat er aan het gebeuren is.

Het is Amerika..Trump wordt afgeschermd door de secret service...dan heb je denk ik toch wel een goed idee wat er aan het gebeuren is.
Ik denk het niet. Weet jij hoe kogels in het echt klinken? Das helemaal anders dan op TV hoor.
Amerika is ook groot hé, die mensen geloven ook niet dat zoiets kan gebeuren. Ge moet al quick on the draw zijn om de link te leggen naar 'ow er is ne schutter vanop het dak aan't schieten op Trump'.
Als er op de Meir iemand het vuur opent heeft die ook de eerste 10 seconden vrij spel.

Heb eens in een aula gezeten waar ne zot binnenkwam en luidkeels de Allah kreet riep. Niemand bewoog en iedereen keek elkaar is aan van, huh?!
Mijn vriendin haar tante werkte op Zaventem toen de aanslagen gebeurde, NIEMAND weet wat er gaande is hé. Ge hoort ne grote knal en kijkt is rond van 'oei'. Tot de menigte begint te roepen en te lopen.

Zouden er hier een aantal zijn die inzien dat wanneer hun argumentatie strookt met Russische propaganda om de boel op te hitsen, zij misschien ook gewoon gebrainwashed zijn? Maar kom, laat ons vooral doen alsof de media en de Democraten gezorgd hebben voor dit klimaat.

Altijd die geveinsde moraliteit. Waar waren jullie wanneer Paul Pelosi een hamer tegen zijn hoofd kreeg in zijn eigen huis van een MAGA zot? Wat zei Trump destijds?
En dan verontwaardigd zijn dat mensen weinig sympathie kunnen opbrengen voor de man, zelfs na een aanslag.

In positie gaan liggen, geweer afstellen, richten, juiste moment kiezen en schieten duurt langer dan 10 seconden hoor. Plus het betreft hier een twintigjarige.

Secret service is hier echt wel te blamen.

Het verbaast me dat plekken die ideaal zijn voor zoiets niet op voorvand gescand zijn of beter id gaten worden gehouden.

Ik volg een aantal youtuben kanalen die handelen over vuurwapens (mij nu niet framen he).

Het is allemaal niet zo simpel als jij u voorstelt. Zeker met een scherpschuttergeweer ga je niet zomaar even doodleuk iemand uitschakelen op 150 meter.
Die moeilijkheid valt allemaal wel mee hoor en dat is zeker te doen in 10 seconden. Het is eerder een gelukje van Trump dat het een schampschot was.

Waar waren jullie wanneer Paul Pelosi een hamer tegen zijn hoofd kreeg in zijn eigen huis van een MAGA zot?
Ten eerste waren we hier, op het forum, om te zeggen dat het absurd was dat zoiets gebeurde.
Ten tweede was dat iemand met een gigantische historiek van mentale problemen.

Maar hey, kom gerust nog eens op het forum om dit soort acties te normaliseren.

Ten eerste waren we hier, op het forum, om te zeggen dat het absurd was dat zoiets gebeurde.
Ten tweede was dat iemand met een gigantische historiek van mentale problemen.

Maar hey, kom gerust nog eens op het forum om dit soort acties te normaliseren.
Maar wie normaliseert wat?

Faut le faire hoor, dat soort van alternatieve realiteit creëren. De Trump familie heeft gretig bijgedragen aan dit gevaarlijk sfeertje.

En daarbij, u moet niet suggereren dat ik dit normaliseer. Nergens uit mijn post blijkt dat, en u weet dat maar al te goed. Dit is een zoveelste tragisch incident in een gepolariseerd land dat verregaande gevolgen kan hebben. Die insinuaties zijn dus nergens voor nodig.

Zijn republikeinse stemmers just have to get over it...

Anyway verschrikkelijk dat zo'n zaken kunnen gebeuren maar de schuld bij de democraten leggen is weer typisch hé. Trump dreigt constant dat hij zijn tegenstanders gaat vervolgen en rechten gaat afnemen van zijn tegenstanders en dan plots is de democraten die zeggen van Trump gaat de democratie vernietigen die de schuldigen zijn?

En die vuist in de lucht is dan wel mooi voor de foto's en goed voor het ophitsen van het publiek maar toont ook mooi aan hoe narcistisch hij is. PR is belangrijker dan de USSS die hem beschermd. Wat als er een tweede schutter was dat ze niet vanaf weten? Maakte hij zichzelf een perfect doelwit door zijn actie.

Idd, is een beetje hindsight is 20/20.

Toen ik zelf in de VS was (Texas) heb ik ook eens een shooting "meegemaakt." Als in: shooting was in een straat en ik was er een blok van verwijderd, dus uiteraard niet geraakt, maar ik kon de schoten wel heel goed horen. Ik weet het nog goed, 5 schoten heel kort maar onregelmatig achter elkaar.

Ik kan je zeggen, op dat moment zelf - als je de schutter niet ziet toch - daagt dat echt niet meteen. Het heeft enkele seconden nodig voor het goed doordringt wat er gaande was. Je ziet ook niet meteen mensen weglopen, dat begint ook pas na enkele seconden. Ik had ook de neiging om te denken dat het iets anders was, voetzoekers of vuurwerk, wat mensen bij interviews na deze rally aangaven.

Ik kan dus wel begrijpen dat er niet meteen gereageerd wordt, als mens lijken we sneller gevaren te detecteren op zicht dan op gehoor (itt pakweg een kat die bij de minste knal meteen alert staat). Op het moment zelf is het echt verwarring troef. Als je natuurlijk regelmatig getraind wordt voor zo'n scenario, zoals politie of Secret Service, is het iets anders en ga je wel sneller handelen.

Laatst bewerkt:
Maar wie normaliseert wat?

Faut le faire hoor, dat soort van alternatieve realiteit creëren. De Trump familie heeft gretig bijgedragen aan dit gevaarlijk sfeertje.

En daarbij, u moet niet suggereren dat ik dit normaliseer. Nergens uit mijn post blijkt dat, en u weet dat maar al te goed. Dit is een zoveelste tragisch incident in een gepolariseerd land dat verregaande gevolgen kan hebben. Die insinuaties zijn dus nergens voor nodig.
Dit gevaarlijk sfeertje heeft zich in het verleden al meerdere keren voor gedaan, ook zonder de Trump familie.

De media polariseert ook wel degelijk enorm, als je dat al zelfs niet kan inzien...

Dit gevaarlijk sfeertje heeft zich in het verleden al meerdere keren voor gedaan, ook zonder de Trump familie.

De media polariseert ook wel degelijk enorm, als je dat al zelfs niet kan inzien...
Wie insinueert dat dit soort sfeertje er ook al was voor de komst van Trump, moet eens terug kijken naar het discours tijdens de verkiezingscampagnes van Obama en Romney. Of Obama en McCain - herinner u McCain die een vrouw corrigeert wanneer ze insinueert dat Obama een vuile moslim is. Dat is van een heel andere orde.

Dat media wel degelijk enorm polariseert, staat buiten kijf; daarvoor moet ik maar eens Fox opzetten op een willekeurig moment.

Wat evenzeer buiten kijf staat, is de hypocrisie. Toen het licht van Pelosi ei zo na uitging, weten we wat de Trumps ervan hebben gemaakt. Het heeft hier nog geen uur geduurd voor de steunbetuigingen van Biden en Nancy Pelosi werden gepubliceerd.

Maar blijf het zonlicht maar ontkennen:

Wat voor ne belachelijke victim blaming is dat man.

Iemand wordt beschoten en het is nog de fout van degene die beschoten wordt.
Ongelooflijk hoe fel verdraaid uw wereldbeeld kan zijn als dit uw reactie is.
Een presidentskandidaat is net beschoten geweest en gij komt hier af met "eigen schuld, dikke bult.
Jammer dat em 't nu de verkiezingen gaat winnen."
Tis te hopen dat de moderatie u hier met uw klikken en klakken vanaf gooit.
Dit is gewoon verheerlijking van geweld en victim blaming tot in het extreme.
Het was gisteren laat, ik zal dit even nuanceren.

Als je oproept tot geweld, haat, racisme,
spreekt over zuiver bloed, dan is het toch niet verwonderlijk dat dit op een gegeven moment kan gebeuren? Zeker in een extreem gepolariseerd land zoals Amerika, een polarisatie waar Trump en de Republikeinen een groot aandeel in hebben.

Het grote slachtoffer hier is niet Trump, maar de democratie in het algemeen. Dit gaat alleen maar leiden tot grotere extremen, zie ook het lid van de House, waarvoor Biden al als schuldige wordt aangeduid.

Nergens verheerlijk ik geweld.

Edit:

Zinnen verwijderd omdat dit niets persoonlijk moet zijn.

Laatst bewerkt:
Die moeilijkheid valt allemaal wel mee hoor en dat is zeker te doen in 10 seconden. Het is eerder een gelukje van Trump dat het een schampschot was.
Hangt ook af van de skills van de schutter he. En de bullets ze gebruiken. Allemaal een AR15 en dan shitty bullets er in en nooit op de range zal je ook geen deftige groupings hebben en al zeker niet onder stress. Dus ik snap wel dat hij mist.

En iedereen die klaagt over die sniper. 1 het geluid komt NA het shot. Dan moet je de scope ook nog instellen op elevation en dinstance en dan uw schot maken. Je zie de sniper ook mooi uitademenen en dan op zijn laatste gedeelte shot doen. Dus perfecte uitgevoerd. Je doe altijd uw schot op het laatste gedeelte wanneer je uit adement omdat je dan op uw meeste relaxte zijt en beste kan schieten.

Al die experts hier terug. Ik geef jullie allemaal mijn AR15 en je mogen eens mij proberen af te knallen op 120M in paar seconden eens zien hoeveel jullie er van kunnen. @Likes
Jij mag niet mee doen

Trump is inderdaad een symptoom van een ziek Amerika, niet de oorzaak. Het laatste dat je zou moeten willen, is Trump die als martelaar de geschiedenisboeken ingaat.

True, but to a lesser extent is Biden dat deze keer ook, en eerlijk gezegd: vorige keer was hij dat nog meer.

Beeld je in dat jij en ik naar een tekentafel gestuurd zouden worden en we moeten uit pakweg de kandidaten van de primaries van de afgelopen 3 ambtstermijnen presidentskandidaten kiezen, zowel ter linker- als ter rechterzijde, ik denk niet Trump of Biden bovenaan zouden staan eerlijk gezegd.

Het is wat mij betreft begonnen met een corrupt Democratisch establishment dat in 2016 ten alle kosten Clinton wou (en haar daar ook bij geholpen heeft) ten koste van Bernie Sanders, en we hebben de gevolgen gezien: Trump heeft gewonnen.

In 2020 heeft datzelfde establishment alles uit de kast gehaald om Sanders te verhinderen: Obama ingezet om Buttigieg en andere tegenkandidaten zich strategisch uit de running te laten vallen, om Biden de nominee te laten worden, waarbij Biden zelfs beloofd had een overgangsfiguur te zijn (lees: one-term-president).

De Democraten hebben Trump mee in de hand gewerkt, zo niet de overwinning mee cadeau gedaan door voor establishment politics te kiezen.

Hangt ook af van de skills van de schutter he. En de bullets ze gebruiken. Allemaal een AR15 en dan shitty bullets er in en nooit op de range zal je ook geen deftige groupings hebben en al zeker niet onder stress. Dus ik snap wel dat hij mist.

En iedereen die klaagt over die sniper. 1 het geluid komt NA het shot. Dan moet je de scope ook nog instellen op elevation en dinstance en dan uw schot maken. Je zie de sniper ook mooi uitademenen en dan op zijn laatste gedeelte shot doen. Dus perfecte uitgevoerd. Je doe altijd uw schot op het laatste gedeelte wanneer je uit adement omdat je dan op uw meeste relaxte zijt en beste kan schieten.

Al die experts hier terug. Ik geef jullie allemaal mijn AR15 en je mogen eens mij proberen af te knallen op 120M in paar seconden eens zien hoeveel jullie er van kunnen. @Likes
Jij mag niet mee doen

Ik zou denken dat als je nog iemands oor kan raken, dat je dan toch al een behoorlijk goede schutter bent?
En dat Trump hier met een schampschot goed vanaf komt?
Zeker als ik je post zo lees.

Want als ik dit zonder oefening zou moeten doen, ik zou er minstens meters langszitten.

Ik vind dat mensen wel te gemakkelijk beschuldigd worden van "victim blaming" . Victim blaming wil zeggen dat je de dader probeert vrij te spreken op basis van gedrag van het slachtoffer.

Een stelling in het genre "als je in een wespennest zit te porren moet je niet klagen dat je gestoken wordt" is imo geen victim blaming.

Terug
Bovenaan