Akkoord dat men de namen zo mogen publiceren als dat de lont uit het kruidvat zou halen maar dat is in deze toch geen zekerheid. Ik geloof eerder dat mensen iedereen die met reuzegom te maken heeft wil zien branden. Het volk wil het recht in eigen handen nemen (kijk eens naar wat er gebeurd is met de ouders die acid vernoemde) en dat is gewoon iets dat onaanvaardbaar is. Men gebruikt (eerder misbruikt) het feit dat de media die deontologische code hanteert als stok om te slaan en te kunnen roepen dat "de elite overal de pot gedekt wil houden,zie maar hoe hun namen uit de media gehouden worden". Als men die namen dan wel lost zal het problerm zich gewoon verleggen. Imo zitten we met een deel van de bevolking die rood ziet van woede en het is niet alsof daar dan nog veel rationeel gedrag zal uitkomen.Neen, dat is niet wat ik gezegd heb. Ik verwacht meer van jou, eerlijk gezegd. De criteria die gebruikt worden door de pers om al dan niet namen vrij te geven, zijn goed overwogen maar nog altijd subjectief. En in deze heeft de beslissing om de beschuldigden en nu daders in de anonimiteit te houden het tegenovergestelde effect gehad, omdat men het maatschappelijk belang foutief heeft ingeschat. Dan krijg je de situatie waar we nu inzitten.
Het gaat hier ook niet om toegeven en inbinden, het gaat nu over de wind uit de zeilen nemen van de volkswoede. De facto kent iedereen die het wil weten intussen de namen, ze in de pers anoniem houden zorgt enkel voor koren op de molen van wie er klassenjustitie en discriminatie in ziet.
De deontologische inschatting mag wel legitiem geweest zijn, ze heeft de huidige situatie gevoed en gecreëerd. Je kan dan volharden en hopen dat het overwaait, of je kan de angel uit de wonde halen en zorgen dat de boel niet helemaal escaleert. Maatschappelijk belang, weet je wel.

zolang je naam bij een google search geen rare resultaten opleverd in de eerste 2 pagina's zou ik me geen grote zorgen maken. Zeker niet als je dan ook nog een naam hebt die niet meteen uniek is.