Met dat laatste ben ik het zeker eens, hè. Een ongeluk is het sowieso niet, want dan zouden ze onschuldig zijn. Het is dood door schuld, maar niet gewild.Wij zijn als maatschappij geholpen doordat mensen niet op eigen houtje op zoek gaan naar namen van iedereen die van dicht en veraf iets met Reuzegom te maken heeft. De anonimiteit is wat in deze zaak net vigilantisme uitlokt.
Dat laatste is inderdaad voor discussie vatbaar, maar persoonlijk krijg ik er absoluut de kriebels van dat mensen dit proberen te bestempelen als een ongeluk, want 'ze hebben het niet gewild'. En wat mij betreft zijn er net heel erg veel zaken die momenteel de stempel onopzettelijke doding krijgen, die ik persoonlijk wel degelijk zou bestempelen als ernstig misdrijf. Sterker, voor mij staan veel van die gevallen gewoon op dezelfde hoogte als moord. De dood van Sanda Dia inclusief.
Maar met dat eerste kan ik het toch niet eens zijn: We zijn als maatschappij geholpen doordat mensen niet meer zelf op zoek gaan naar de namen. Maar dan heb je ze al gegeven? Dat is een beetje als stelen voorkomen door al je geld al aan de dieven te geven op voorhand.
@Avi en @Dyer Hunt : het "exposen" in de titel is hoe Acid het zelf noemde, het is een citaat