JorisBlack
Well-known member
Ik weet niet of het hier al gepost is: https://www.hln.be/tv/nederlandse-t...at-hij-zich-in-hemelsnaam-adviseren~a5440786/
Maar ik kan mij wel vinden in hetgeen de TV recensente zegt. Dat het eerste publiek optreden niet in een koersprogramma moet zijn, beter in een duidingsprogramma met een kritische presentator en met de billen bloot.
Ivm vermoeidheid. Of het nu vermoeidheid/ alcohol/ epilepsie/ elke andere toestand, als je niet meer zelf in staat bent om verantwoordelijk rond te rijden, zou je het niet meer mogen doen. Of het praktisch haalbaar is, zeker nu niet.
Ik heb menig keren na een slechte nachtrust als jonge vader met de auto gaan rijden, nooit een ongeluk had, wel verschillende bijna ongelukken en paar snelheidboetes als gevolg. Ik kan het steken op geen alternatief enz... maar het blijft toch mijn eigen verantwoordelijkheid dat ik achter het stuur ben gekropen.
Echte als er voor mij geen beter alternatief is in openbaar vervoer/ betaalbaarheid in taxi, gaat dit blijven gebeuren.
Ik ben het niet eens met die recensente.
Vive le velo haalt hoge kijkcijfers. Als hij aanschuift aan een of ander duidingsprogramma kijken er veel minder mensen, en dan vooral nog de meerwaardezoekers. Met Vive le velo bereik je een breder publiek.
En wat ik dus wel goed vond aan het optreden van Waes was dat hij hopelijk kijkers heeft doen nadenken over de impact die er kan zijn voor jezelf en je naasten wanneer je dronken rijdt. Cru gezegd zijn de meeste mensen veeleer egoïstisch, en zeker zij die regelmatig zat achter het stuur kruipen. Dat je dan eens duidelijk aantoont dat je niet enkel schade kan berokkenen bij ongekende omstaanders, maar ook bij iedereen in je directe omgeving (familie & vrienden), is volgens mij een impactvolle boodschap (no pun intended).
De namedrop van Lieven Maesschalck was idd vreemd en onnodig.
Dat de Ouders van Verongelukte Kinderen negatief reageren is ook jammer. Het is het uitgelezen moment om Waes bij hen uit te nodigen voor een gesprek (niet op tv voor de duidelijkheid), om te kijken hoe hij hun boodschap kan ondersteunen in de toekomst. Gewoon zeggen 'ik wil niet meer dat die man op tv komt', ja emotioneel begrijp ik dat het moeilijk is, maar je kan dit toch veel beter op een positieve manier gebruiken. Waes heeft jouw kind niet omver gereden, Waes cancellen brengt je eigen kind niet terug, en het zorgt er ook niet voor dat er in de toekomst minder drama's gebeuren door dronken chauffeurs.
Qua timing hadden ze bij de VRT beter nog even gewacht, want op 5 mei komt hij al voor de rechter. Het feit dat hij een maand op voorhand al op tv komt schuldinzicht tonen, geeft een gevoel dat hij met opzet de publieke opinie (en die van de rechter) al wilt sturen. Los van het feit of dat effectief de bedoeling was van dit tv optreden of niet.