SomeDude
Banned
Is hun krediet opgebruikt?Maakt niets uit, beiden gaan voorbij Cofidis binnenkort.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is hun krediet opgebruikt?Maakt niets uit, beiden gaan voorbij Cofidis binnenkort.
Morgen zal het niet zijn![]()
Het is gebeurd !
Astana staat boven DSM !
Astana heeft nu al meer punten verzameld dan 2024 (1000 !! ) en 2023 (600)
En het is nog maar begin Mei (2025: 7675 / 2024: 6575 / 2023: 7044)
Hopelijk lukt het, een ploeg die nog in Cav geloofde voor het record mag voor mij zeker blijven als ze dat willen!
![]()
Heeft die eigenlijk nog zin om te koeren vraag ik me dan af. Of andere oorden opzoeken?Arnaud De Lie meteen weer een DNF bij zijn rentree, dat is toch ook niet hoopgevend.
Uijtdebroeks sukkelt met een blessure waar ze geen vat op krijgen, dat is wel iets heel anders als een De Lie die gewoon zeer ondermaats presteert.Zowel De Lie als Uijtdebroeks werden aanzien ans toptalenten, maar lijken toch niet met die druk om te kunnen.
Uijtdebroeks sukkelt met een blessure waar ze geen vat op krijgen, dat is wel iets heel anders als een De Lie die gewoon zeer ondermaats presteert.
Heeft die eigenlijk nog zin om te koeren vraag ik me dan af. Of andere oorden opzoeken?
Zou dat niet een soort paniekaanval zijn bij De Lie? En hoe langer het niet goed draait hoe hoger de druk en hij wordt nu waarschijnlijk nog door meer mensen met een vergrootglas gevolgd. Lijkt mij dan een soort vicieuze cirkel moest het zo iets zijn.
Voor die laatste 2 is dat part of the game. Nys is van kleinsaf inderdaad niet anders gewoon dan camera's in de buurt te hebbe en Evenepoel heeft niet liever dan de aandacht, anders zou hij niet nog eens actief de aandacht gaan opzoeken via Social Media etc. Natuurlijk is het probleem daar dat dat vooral leuk is als je gemakkelijk wint. Als je niet wint wordt die aandacht snel negatiever en dat lijkt blijkbaar ook niet altijd zo eenvoudig te zijn. Hoe je daar mee om gaat ligt voor een groot stuk wel aan het karakter van de renner in kwestie.Kan zeker, en dan stoort het me ook wel hoe de pers (maar ook Lefevere met zijn column bijvoorbeeld) er nu mee omgaan. Helpt toch niemand zeg. Alé ik snap dat dat er allemaal bij hoort, maar het gaat hier om iemand die nooit een resultaat gereden heeft in een monument ofzo, dan mag je toch stellen dat de focus er op toch wat overdreven is. Ik blijf erbij dat hij ontzettend veel talent heeft, maar de pers behandelt hem soms alsof hij een nieuwe Van Aert of Van der Poel is en dat is onnodig. Het helpt ook niet dat De Lie het gewicht van de ploeg op zich krijgt (al weet ik niet of dat bij veel ploegen zomaar anders zou zijn). Zo een dingen doen me vooral veel respect voor een Evenepoel krijgen. Die gedraagt zich niet altijd voorbeeldig, maar ga maar eens om met zo een druk. Benieuwd hoe Nys er in de toekomst mee gaat omgaan. Het helpt misschien wel dat hij eigenlijk voor de camera is opgegroeid.
Uijtdebroeks rijdt een paar uitslagjes bij de juniors en onmiddellijk is dat een potentiële GT winnaar terwijl iedereen met een beetje realisme gezien heeft dat het een goeie klimmer is maar ook niet meer dan dat. Hooguit een nieuwe Jurgen VdB, wat met alle respect al een enorme prestatie zou zijn op zich.

. Ze maken er nu al 43 ritzegs van voor Merckx. (het zijn er 34 natuurlijk) Hoe ze trouwens 66 maken uit 24 + 43 +6 me ook een raadsel. In de lijst bij Belgen staat het dan weer wel juist.Boonen zijn laatste GT was de Giro.Waarschijnlijk weer een flexi-jobber
Mooi lijstje waar Van Aert terecht in gekomen is, zo gek veel Belgen zijn er toch ook weer niet in geslaagd. Al lagen velen er ook niet wakker van waarschijnlijk. Een Boonen is zelfs nooit gestart in de Giro.
Maar ja... realisme verkoopt geen gazetten en daar draait het om. Vanmorgen ook weer, effe Sporza open klikken: voorpagina zijn 5 verschillende artikels over Van Aert![]()
Helemaal gemistBoonen zijn laatste GT was de Giro.

Toch ook maar gewoon logisch. Uiteindelijk moet de kranten ook verkopen (allé, of clicks dezer tijden). Hij is een hele populaire renner, dus artikels over hem 'verkopen' gewoon goed. Het is ook nog eens een mooi verhaal na al die miserie, lang wachten op een overwinning, net winnen op deze mooie locatie, al dat volk, zijn gezin direct na de finish, ... de artikels schrijven zichzelf.Het gaat weer enorm hard. Een knappe overwinning maar dit gaat toch echt heel erg ver...
Extra weetje over de debutanten-winnaars in elke grote ronde.![]()
Ritoverwinningen in alle grote rondes: Wout van Aert voegt zich met trilogie bij uniek rennersclubje | sporza
Ritzeges in de Giro, Tour en Vuelta. Door zijn overwinning op de Piazza del Campo in Siena vervolledigde Wout van Aert gisteren een unieke trilogie. Onze 30-jarige landgenoot komt zo in een mooi kransje van renners terecht met daarin een pak Belgen, maar ook een paar verrassende namen.sporza.be
Het steekt toch hé dat Cav recordhouder is in de Tour qua ritten. Ze maken er nu al 43 ritzegs van voor Merckx. (het zijn er 34 natuurlijk) Hoe ze trouwens 66 maken uit 24 + 43 +6 me ook een raadsel. In de lijst bij Belgen staat het dan weer wel juist.