Algemeen Wielernieuws

En aan welke puncher in Suisse denk je dan?
Dit dus... alle echte toppers voor de Tour reden gewoon de Dauphiné (of rijden gewoon niks). De mannen die nu in Zwitserland rondkachelen zijn, met het grootste respect, at best mannen van de 2de lijn. Van de top 20 competitors voor de Tour (niet de heilige graal, maar toch een richtlijn) rijden enkel Oscar Only & Neilson Powless in Zwitserland als ik goed kijk.

Ik heb de uitslag even bekeken van de rit van gisteren, leuk deelnemersveld op zich wel maar niet het kaliber van renners waarvan ik zou denken: als hij hier wint is hij klaar voor de Tour. Overal waar Nys mogelijks kans maakt op de ritoverwinning in de Tour staan ook oa van der Poel en Pogacar bovenaan de favorieten lijstjes...

Waarmee ik niet ga ontkennen dat ik het ook enigszins absurd vind van "het criterium" voor de start te gaan rijden in Zwitserland en dan de ronde zelf niet te starten. Zeker als je doelen in het voorjaar de Waalse klassiekers waren, dat terrein ga je toch veel meer terugvinden in Zwitserland dan in de Baloise Belgium Tour wat toch vooral de "Baloise Flanders Tour + daguitstap Durbuy" is. Als hij die Baloise Belgium Tour wil gaan winnen dan zal hij overigens toch aan zijn tijdrit moeten gewerkt hebben... ik weet dat hij in tijdritten vaak laat lopen maar hij mag hier tegen een Ganna toch geen pattat krijgen van een halve minuut of iets dergelijks.

Dit dus... alle echte toppers voor de Tour reden gewoon de Dauphiné (of rijden gewoon niks). De mannen die nu in Zwitserland rondkachelen zijn, met het grootste respect, at best mannen van de 2de lijn. Van de top 20 competitors voor de Tour (niet de heilige graal, maar toch een richtlijn) rijden enkel Oscar Only & Neilson Powless in Zwitserland als ik goed kijk.

Ik heb de uitslag even bekeken van de rit van gisteren, leuk deelnemersveld op zich wel maar niet het kaliber van renners waarvan ik zou denken: als hij hier wint is hij klaar voor de Tour. Overal waar Nys mogelijks kans maakt op de ritoverwinning in de Tour staan ook oa van der Poel en Pogacar bovenaan de favorieten lijstjes...

Waarmee ik niet ga ontkennen dat ik het ook enigszins absurd vind van "het criterium" voor de start te gaan rijden in Zwitserland en dan de ronde zelf niet te starten. Zeker als je doelen in het voorjaar de Waalse klassiekers waren, dat terrein ga je toch veel meer terugvinden in Zwitserland dan in de Baloise Belgium Tour wat toch vooral de "Baloise Flanders Tour + daguitstap Durbuy" is. Als hij die Baloise Belgium Tour wil gaan winnen dan zal hij overigens toch aan zijn tijdrit moeten gewerkt hebben... ik weet dat hij in tijdritten vaak laat lopen maar hij mag hier tegen een Ganna toch geen pattat krijgen van een halve minuut of iets dergelijks.
Ben O'Connor, de beste na Pog/Vinge/Remco, vergeet ge even :D
En Joao Almeida

Ben O'Connor, de beste na Pog/Vinge/Remoc vergeet ge even :D
En Joao Almeida
Ik doelde vooral op meer puncher/klassieke types, de concurrenten voor Nys.

O'Connor is niet echt een concurrent en Almeida al helemaal niet: als het in de eerste 300m van een klim 1,5kph sneller gaat dan zijn 30min pace is het de eerste die lost :tongue:

En Joao Almeida

“Puncheur, of puncher in het Engels, is een term uit het wielerjargon die een wegrenner beschrijft die snel en krachtig korte hellingen kan opsprinten. Gekenmerkt voor het leveren van korte zeer explosieve inspanningen”.

Zo een beetje alles wat Almeida niet is.

Ok, Grégoire dan.
En Adría en Lapeira in een goeie dag.
En Alaphilippe/Hirschi als ze goesting hebben

Enkel Gregoire en Alaphillipe rijden de tour. Dus nee weinig extra meerwaarde voor Nys in die zin.

Laatst bewerkt door een moderator:
“Puncheur, of puncher in het Engels, is een term uit het wielerjargon die een wegrenner beschrijft die snel en krachtig korte hellingen kan opsprinten. Gekenmerkt voor het leveren van korte zeer explosieve inspanningen”.

Zo een beetje alles wat Almeida niet is.

Enkel Gregoire en Alaphillipe rijden de tour. Dus nee weinig extra meerwaarde voor Nys in die zin.
Uit zijn post kon ik niet afleiden dat het op puncheurs ging. Vandaar ook mijn initiële antwoord met Ben O'Connor.
Btw, Almeida heeft wel een serieuze punch aan't einde van een rit. Zoek maar eens wat resultaten van meneerke op in 2020 of 2021. Oa in de Ronde Van Polen in 2021.

Waarom zou je op zijn leeftijd niet bewust mogen kiezen om alles op te rollen in een .pro rittenkoers?
Het gaat echt geen verschil maken dat je nu tegen mannen in Zwitserland gaat rijden. Bij trek zullen ze zijn prestatie wel kunnen vergelijken met wat er in Zwitserland gebeurt.
De tour is een heel ander paar mouwen, daar rijden ook andere krachtbonken rond zoals een WVA en een MVDP om er nu maar 2 te noemen.

En aan welke puncher in Suisse denk je dan?
Op die manier weet je waar je staat tegenover betere opponenten.
Winnen tegen een paar Belgen in Durbuy zegt minder dan tegen een Cosnefroy / Gregoire / Vauquelin.
Stel dat hij vandaag in Zwitserland zat en won of bijna won. Dat is toch beter voor het vertrouwen dan winnen of tweede worden in Durbuy tegen, uhm, ik zie niet echt iemand in Baloise, die in de buurt kan en mag komen van Nys.

Gelijk waar winnen zal goed zijn voor zijn moraal richting de TDF. Hij zal zelf ook wel beseffen dat een rit winnen in de TDF niet vanzelfsprekend zal zijn en we mogen ook niet verwachten dat hij direct wint, het zal er zeker nog van komen als hij zo verder doet :)

Als Ganna in vorm zit zou ik persoonlijk wel liever winnen in Durbuy tegen Ganna, dan tegen Gregoire, Vauquelin en Cosnefroy.
Qua naam zeker.
Anderzijds kunnen die Fransen ietsje meer met de Tour in zicht en kan Ganna bergop op die muurtjes net niet tegen dat drietal op.
Ik zou het verrassend vinden mocht ik Ganna terugvinden in de top-tien-uitslag van de eerste week Tour op die korte bergjes. Top-20 moet lukken voor Filippo. De Fransmannen gaan 'meedoen' (als Pogacar al niet ribbedebie is).

Widar wint eerste bergrit in Giro u23, op een toch wel zeer indrukwekkende manier.

2006 generatie wel zeer getalenteerd. Finn, Omrzel en Philipsen (met zijn 70+ kilo :oink: )... We gaan er nog veel van horen.

De Fransmannen gaan 'meedoen' (als Pogacar al niet ribbedebie is).
Nah. Er rijdt echt weinig volk rond in Zwitserland die relevant zijn voor het werk waarvoor Nys naar de Tour gaat. Als die Fransen zijn goeie renners maar dat blijft B-garnituur.

Uit zijn post kon ik niet afleiden dat het op puncheurs ging. Vandaar ook mijn initiële antwoord met Ben O'Connor.
Btw, Almeida heeft wel een serieuze punch aan't einde van een rit. Zoek maar eens wat resultaten van meneerke op in 2020 of 2021. Oa in de Ronde Van Polen in 2021.
Dat was inderdaad duidelijk daarnet. Won met zeer veel overwicht die peloton sprint. Morgen zal het toch al eens serieus money time zijn voor Almeida. Als hij echt nog ambities heeft om die ronde van Zwitserland te winnen dan gaat hij toch al mogen/moeten beginnen knabbelen aan die achterstand.

Dat kan veel verklaren inderdaad :P
Maakt ook niet uit hoor, vond het gewoon grappig dat ineens Almeida ter sprake kwam :P
Almeida is echt iemand die niet tegen tempowisselingen kan, of gewoon het niet graag doet. Rijdt een strak tempo, maar die fusee eens afschieten dat is niet aan hem besteed.
Aan het einde van een rit is nog iets anders dan tijdens een rit natuurlijk.

Op die manier weet je waar je staat tegenover betere opponenten.
Winnen tegen een paar Belgen in Durbuy zegt minder dan tegen een Cosnefroy / Gregoire / Vauquelin.
Stel dat hij vandaag in Zwitserland zat en won of bijna won. Dat is toch beter voor het vertrouwen dan winnen of tweede worden in Durbuy tegen, uhm, ik zie niet echt iemand in Baloise, die in de buurt kan en mag komen van Nys.

Waar je staat, ik denk dat Nys vooral ook gewoon op zijn leeftijd koersen wilt winnen.
En waar kan je dat beter dan in de belgium tour?
Voor mij is Ganna toch wel iemand als je daar voor kan eindigen je toch tevreden mag zijn.

Widar wint eerste bergrit in Giro u23, op een toch wel zeer indrukwekkende manier.

2006 generatie wel zeer getalenteerd. Finn, Omrzel en Philipsen (met zijn 70+ kilo :oink: )... We gaan er nog veel van horen.
Als die op zijn 18 al over de zeventig zit heeft die toch niets te zoeken op zo'n klim?
Die kan toch alleen nog maar zwaarder worden

Als die op zijn 18 al over de zeventig zit heeft die toch niets te zoeken op zo'n klim?
Die kan toch alleen nog maar zwaarder worden
Dat is ook zo :biglaugh:
Het is fenomenaal, maar bij de profs zal die inderdaad geen echte klassementsrenner worden. Verwacht hem in de klassiekers.

Voor alle duidelijkheid: ik weet zijn exact gewicht nu niet. Ik had er naar gevraagd een paar maanden geleden en toen was het "net boven de 70", maar het kan wel goed zijn dat die nu voor de Giro een paar kilo's lichter staat. Dat gezegd zijnde, daar komen sowieso nog veel spieren bij de komende jaren dus die gaan inderdaad alleen maar zwaarder worden.

Maar over één man zal het dan vermoedelijk niét gegaan zijn: het was tot nu een goed bewaard geheim dat Merckx het niet bepaald kan vinden met hem. En dat is nog zachtjes uitgedrukt. Tegenover Humo doet ‘De Kannibaal’ uit de doeken hoe de twee jaren geleden al in onmin kwamen.

“Ik wil niks te maken hebben met Boonen”, klinkt het daar meteen scherp. “Hij fietste bij Mapei toen wij voor hem een speciaal fietskader uit carbon hebben gemaakt. Dat heeft me veel geld gekost. Maar hij probeerde me zwart te maken: ‘Nog nooit zo’n slechte fietsen gehad als die van Merckx,’ zei hij. Dan heb je afgedaan bij mij”, is Merckx weinig vergevingsgezind.

Source: Wielernieuws

Overdosis Eddy Merckx dezer dagen.
En wat is er zo speciaal aan 80?

Eigenlijk willen ze zeggen: “ge gaat het niet zo lang meer trekken, dus we vieren u nu”.

Overdosis Eddy Merckx dezer dagen.
En wat is er zo speciaal aan 80?

Eigenlijk willen ze zeggen: “ge gaat het niet zo lang meer trekken, dus we vieren u nu”.
Cru gezegd wel , nu is hij nog in staat om interviews te doen, binnen 5 a 10 jaar is dat niet zeker meer. Hij staat er ook wel zelf voor open.

Terug
Bovenaan