Algemeen Wielernieuws

1. Geklopt worden in de sprint
2. Arm opsteken
3. ???
4. Winst en leiderstrui, proficiat.
Ik dacht eerst ook: dit echt nóóit een DQ. Maar na nog een paar keer gekeken te hebben: Oliveira moet gewoon op zijn lijn blijven (en dat doet hij dus niet). Hij kan perfect parallel rijden met de witte middenlijn dus hij heeft een perfect referentiepunt, dat er nog ruimte genoeg naast was doet er eigenlijk niet toe. Perfect te verdedigen DQ imo.

Het enige probleem dat ik hiermee heb is consequentie. Philipsen reed in de Tour 2 jaar geleden verschillende keren de halve baan over (en andere renners net niet de nadars in) en kreeg toen geen enkele DQ. Cavendish slingerde ook nogal stevig bij zijn recordzege vorig jaar... dat kon allemaal. En dit nu niet? In dat opzicht snap ik de verbazing maar het is niet omdat men in het verleden steeds nalatig is geweest (en dat is het enige correcte woord m.b.t. veiligheid van de renners) op dit soort gebied dat men dat ook in de toekomst moet blijven. Maar dan moeten ze de lijn wel algemeen aanhouden en iedereen gelijk voor de wet.

Pikant detail: Fabio Christen "flikt" hier de ploeg van zijn broer :laugh:

Ik dacht eerst ook: dit echt nóóit een DQ. Maar na nog een paar keer gekeken te hebben: Oliveira moet gewoon op zijn lijn blijven (en dat doet hij dus niet). Hij kan perfect parallel rijden met de witte middenlijn dus hij heeft een perfect referentiepunt, dat er nog ruimte genoeg naast was doet er eigenlijk niet toe. Perfect te verdedigen DQ imo.

Het enige probleem dat ik hiermee heb is consequentie. Philipsen reed in de Tour 2 jaar geleden verschillende keren de halve baan over (en andere renners net niet de nadars in) en kreeg toen geen enkele DQ. Cavendish slingerde ook nogal stevig bij zijn recordzege vorig jaar... dat kon allemaal. En dit nu niet? In dat opzicht snap ik de verbazing maar het is niet omdat men in het verleden steeds nalatig is geweest (en dat is het enige correcte woord m.b.t. veiligheid van de renners) op dit soort gebied dat men dat ook in de toekomst moet blijven. Maar dan moeten ze de lijn wel algemeen aanhouden en iedereen gelijk voor de wet.

Pikant detail: Fabio Christen "flikt" hier de ploeg van zijn broer :laugh:

Ik ga echt niet akkoord. Zoals je zelf zegt, dit is "flikken". Christen weet dat hij hier nooit meer gaat winnen (Oliveira was er voorbij) en stop dus bij de eerste mini beweging met trappen en gaat klagen in de hoop dat de jury ingrijpt en die trapt er ook nog eens in. Het is niet omdat Oliveira een heel klein beetje van zijn lijn afwijkt dat het daarom DQ waardig is. Als we verwachten dat elke sprinter perfect zijn lijn houdt, kunnen we er even goed mee stoppen. Christen is hier niet in gevaar en wordt echt nauwelijks gehinderd. Het begint op voetbal te lijken. "Schwalbes" en VAR's die alles uitvergroten.

1. Geklopt worden in de sprint
2. Arm opsteken
3. ???
4. Winst en leiderstrui, proficiat.

Ik volg hier wel perfect de jury

1. Oliveira zit er nog maar net naast (licht ervoor) doordat hij van zijn lijn afwijkt, raakt hij effectief wel christen licht, en die verliest christen volledig zijn momentum

Waarschijnlijk had hij wel gewonnen, maar hij is wel degelijk en duidelijk in fout.
Maar er zijn idd al ergere dingen gebeurd dit seizoen zonder gevolgen.

2. Je mag je armen in de lucht steken in een kleine groep.

3. ? :)

4. Fabio had sowieso de leiderstrui , zelf als hij 2de was gebleven.

Sorry, ik vind het echt heel licht.
Hij wijkt af van zijn lijn maar doet niet echt de deur dicht. Als Christen zijn hand niet opsteekt dan maakt niemand er iets van.

Ik heb an sich niet veel problemen met consequentie, voor mij mag je zoiets geval per geval bekijken. Als dit gebeurt in een grote groep vind ik het allicht al iets helemaal anders. Maar nu? Weinig aan voor mij.

Na de DQ van Oliveira moet Magnier vandaag ook altijd DQ zijn. De renner van Alpacin vertrekt vroeg en zet zo Magnier vast achter zijn loods. Hij moest echt wel duwen om van zijn lijn af te gaan.

Merlier met de vingers in de neus. Torenhoog favoriet natuurlijk. Zou toch echt heel mooi voor hem als hij die gele trui kan pakken in Lille. Beter dan ooit en vroeger ook altijd al de snelste in de eerste rit van een grote ronde.

De Lie lijkt ook eindelijk terug op een degelijk niveau. Zijn sprint is meeh (maar ok, dat is niet meer echt zijn ding), maar hij was toch bij de beteren op de Muur telkens.

Laatst bewerkt:
Wat een situatie was me dat daar?? Levensgevaarlijk wat daar gebeurd.

delie.png

Ferme kerel toch die Magnier. Snel maar vooral ook sterk.

Philipsen toch aan een minder seizoen bezig. Nu de Tour komt nog daar kan nog veel maar toch.

Philipsen toch aan een minder seizoen bezig. Nu de Tour komt nog daar kan nog veel maar toch.

Akkoord, maar Philipsen is bijna altijd zwak in een eerste koers na hoogte. Ik vond die eigenlijk nog verrassend goed.
Ik verwacht hem dus wel weer zeer goed in de Tour, MAAR ik denk gewoon dat er snellere renners zullen zijn deze keer met Merlier en Milan

Indrukwekkend, als je 3 man van Alpecin in de vernieling kan rijden!

Lampaert zijn uitspraak dat Magnier een type Boonen is, was zeker geen verkeerde uitspraak.
Ook bijna een ganse giro achter de kiezen en pás 21!

Doe daar nog eens paar jaar bij voor de kasseiklassiekers, jaande, een VDP gaat nog zijn peren zien met deze kerel zeker weten! :crazy:

Binnen een paar jaar worden de fransen op het WK een stevig ploegske lijkt me !!

Laatst bewerkt:
Indrukwekkend, als je 3 man van Alpecin in de vernieling kan rijden!

Lampaert zijn uitspraak dat Magnier een type Boonen is, was zeker geen verkeerde uitspraak.
Ook bijna een ganse giro achter de kiezen en pás 21!

Doe daar nog eens paar jaar bij voor de kasseiklassiekers, jaande, een VDP gaat nog zijn peren zien met deze kerel zeker weten! :crazy:

Binnen een paar jaar worden de fransen op het WK een stevig ploegske lijkt me !!

De Lie reed ook op dat niveau 2 jaar geleden hé, ok bij hem weten we ondertussen dat vooral het mentale lijkt tegen te steken en het kan goed zijn dat dat bij Magnier geen probleem zal zijn, maar de stap tussen dit soort koersen of de minste grote WT koersen en monumenten of koersen als E3 is gigantisch.

Het is wel zeker waar dat de Fransen een ontzettend sterke jonge generatie hebben. Magnier, Seixas, Gregoire, Martinez, Sparfel en Gautherat ... Da's allemaal 22 jaar of (veel) jonger. Aan de andere kant hebben we in het verleden nog wel zeer talentrijke Fransen zien stagneren na hun eerste profjaren.

De Lie reed ook op dat niveau 2 jaar geleden hé, ok bij hem weten we ondertussen dat vooral het mentale lijkt tegen te steken en het kan goed zijn dat dat bij Magnier geen probleem zal zijn, maar de stap tussen dit soort koersen of de minste grote WT koersen en monumenten of koersen als E3 is gigantisch.

Het is wel zeker waar dat de Fransen een ontzettend sterke jonge generatie hebben. Magnier, Seixas, Gregoire, Martinez, Sparfel en Gautherat ... Da's allemaal 22 jaar of (veel) jonger. Aan de andere kant hebben we in het verleden nog wel zeer talentrijke Fransen zien stagneren na hun eerste profjaren.

Denk dat de druk op een Magnier toch pak lager zal liggen dan op pakweg De Lie. Belgen zijn typische 1-dags coureurs, terwijl de Fransen al decennia lang met een vergrootglas op ronde talent zitten turen. Voor Magnier echt ideaal scenario tbh.

Denk dat de druk op een Magnier toch pak lager zal liggen dan op pakweg De Lie. Belgen zijn typische 1-dags coureurs, terwijl de Fransen al decennia lang met een vergrootglas op ronde talent zitten turen. Voor Magnier echt ideaal scenario tbh.
Plus De Lie moet de ploeg dragen, Magnier is maar nummer 3 of 4 in de ploeg.

Zoals ik zeg in mijn post, het mentale kan misschien minder een probleem zijn, het verschil tussen deze "kleinere" koersen en echt grote klassiekers is gewoon enorm. Alé beginnen over Van der Poel... (los van dat die binnen enkele jaren wel gewoon gaat minderen).

Terug
Bovenaan