Algemeen Wielernieuws

Mooie overwinning van Van Gils vandaag in de Ronde van Noorwegen, lastige finale tegen Brennan en Christen.

Bwa ja uiteindelijk als hij rijdt is het toch ook niet altijd dat, welke echt grote prijzen heeft hij in die discipline al gepakt?

Ik zou hem persoonlijk liever niet meer zien mountainbiken, heeft nog genoeg ruimte om zich op de weg echt bij de allergrootste ooit te zetten. Paar WKs in t veld er nog bij om daar ook nog heel lang de GOAT te blijven.

Ik zie die in het mountainbiken gewoon momenteel niet veel groots winnen, maar bon, hij zal het duidelijk wel super graag doen he dus dat hij dan maar verder doet zeker :p .
Hij kan in niet 1, maar 2 disciplines een palmares neerzetten om u tegen te zeggen.
Zonder ongelukken wordt hij de GOAT in Cyclocross met de meeste wereldtitels
Als klassieke renner kan hij de records van Vlaanderen en Roubaix nog evenaren of breken.

Waarom verdoet hij zijn tijd toch in dat MTB'en..

Da's een vrouw.
Dan moet je duidelijkere statements maken.

Of je kan ook gewoon ootmoedig toegeven dat het "unicum" inderdaad al voltrokken is. Zoals Pogi deed na de Strade om te verwijzen naar Kopecky.

Vdp kan zich trouwens beter haasten want er is er nog een andere die niet kansloos is om WK op de weg te worden en reeds WK geworden is op de MTB en in de cyclocross.

Dan moet je duidelijkere statements maken.

Of je kan ook gewoon ootmoedig toegeven dat het "unicum" inderdaad al voltrokken is. Zoals Pogi deed na de Strade om te verwijzen naar Kopecky.

Vdp kan zich trouwens beter haasten want er is er nog een andere die niet kansloos is om WK op de weg te worden en reeds WK geworden is op de MTB en in de cyclocross.

Als Pogi dat zegt dan is dat vooral ook om het vrouwenwielrennen te belichten,
Hij is daar met zijn vriendin ook nauw betrokken bij.

Maar het zijn wel 2 verschillende sporten als het op waarde van prestaties aankomt. Je kan dat echt niet rechtstreeks projecteren.
En daarmee wil ik niks afdoen aan een FFP. Of eender elke andere topwielrenster.

Bij de mannen is dat gewoon nog niet gebeurd die combinatie van prestaties, en zou de veelzijdigheid van MVDP onderstrepen.
En als we eerlijk zijn wat heeft hij nog te bewijzen in de cross en op de weg? Die zijn carrière is in beide disciplines al meer dan geslaagd. Voor het geld moet hij het ook niet doen, daarvan heeft hij zeker wel voldoende.
Hij doet dit vooral omdat hij het zelf gewoon leuk vindt, omdat het hem een doel en drive geeft. En de sponsorbelangen zijn mooi meegenomen.

En over wie spreek je dan die al WK op de MTB en in de cyclocross is geworden?

Screenshot-2025-06-02-at-09-06-36-VIDEO-Toptalent-Matthew-Brennan-wint-ook-slotrit-en-is-eindwinnaar.png

Rune zal zijn vlaggen beter opnieuw leren voor zijn volgende quiz :p

Dat moest ik even dubbelchecken na drie keer te herlezen wat er loos was.
Wie verwacht nu een coureur uit Monaco? Op PCS zijn er drie nu actief en eerder nooit.
Ik begrijp de verwarring ook wel met de vlag. Dat is zoals met ons en de Roemeense vlag, als die blauwe kant donker uitvalt.

Dat moest ik even dubbelchecken na drie keer te herlezen wat er loos was.
Wie verwacht nu een coureur uit Monaco? Op PCS zijn er drie nu actief en eerder nooit.
Ik begrijp de verwarring ook wel met de vlag. Dat is zoals met ons en de Roemeense vlag, als die blauwe kant donker uitvalt.

Gewoon grappig :)

Maar hij moet sowieso het land gebaseerd hebben door op een vlag te kijken op PCS ofzo.
Mocht hij nog Indonesië gezegd hebben dan weet je dat zijn vlaggenkennis wel nog goed zit :)

1. Geklopt worden in de sprint
2. Arm opsteken
3. ???
4. Winst en leiderstrui, proficiat.

Terug
Bovenaan