Reverz
Well-known member
Ik dacht eerst ook: dit echt nóóit een DQ. Maar na nog een paar keer gekeken te hebben: Oliveira moet gewoon op zijn lijn blijven (en dat doet hij dus niet). Hij kan perfect parallel rijden met de witte middenlijn dus hij heeft een perfect referentiepunt, dat er nog ruimte genoeg naast was doet er eigenlijk niet toe. Perfect te verdedigen DQ imo.![]()
"Als we daarvoor renners gaan diskwalificeren, is het over met de koers": Rui Oliveira ziet eerste profzege door de neus geboord | sporza
In de Ronde van Slovenië heeft de Portugees Rui Oliveira voor het eerst in zijn profcarrière mogen proeven van de overwinning, maar de nasmaak was zuur: de renner van UAE Emirates werd gedeclasseerd omdat hij van zijn lijn afgeweken was. Zijn tweelingbroer en ploegmakker Ivo Oliveira reageerde...sporza.be
1. Geklopt worden in de sprint
2. Arm opsteken
3. ???
4. Winst en leiderstrui, proficiat.
Het enige probleem dat ik hiermee heb is consequentie. Philipsen reed in de Tour 2 jaar geleden verschillende keren de halve baan over (en andere renners net niet de nadars in) en kreeg toen geen enkele DQ. Cavendish slingerde ook nogal stevig bij zijn recordzege vorig jaar... dat kon allemaal. En dit nu niet? In dat opzicht snap ik de verbazing maar het is niet omdat men in het verleden steeds nalatig is geweest (en dat is het enige correcte woord m.b.t. veiligheid van de renners) op dit soort gebied dat men dat ook in de toekomst moet blijven. Maar dan moeten ze de lijn wel algemeen aanhouden en iedereen gelijk voor de wet.
Pikant detail: Fabio Christen "flikt" hier de ploeg van zijn broer