Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het parcours is wel serieus in zijn nadeel. Geen vlakke aanloop zoals bij de profs maar dan wel alle hellingen. Jan Christen werd in de afgelopen Ronde van Polen nog 9e in de TT, gast weegt 60kg. Of een Del Toro die uit de Vuelta komt.Allé, benieuwd of Segaert zijn langverwachte titel kan binnenhalen vandaag. De vorm zit in ieder geval goed![]()
Het parcours is wel serieus in zijn nadeel. Geen vlakke aanloop zoals bij de profs maar dan wel alle hellingen. Jan Christen werd in de afgelopen Ronde van Polen nog 9e in de TT, gast weegt 60kg. Of een Del Toro die uit de Vuelta komt.
Misschien is dat niet slecht, om terug tweede te worden, want er is nog nooit een beloftewereldkampioen WK geworden bij de profs.Inderdaad, het klinkt misschien raar gezien Segaerts recente resultaten, maar voor mij zijn del Toro en Christen grotere favorieten. Segaert heeft eigenlijk maar een 12tal kilometer om recht te zeggen wat hij verliest bergop en bergaf (gaat tricky worden met verwachte regen). Dat is toch niet veel. Ik vrees voor hem dat het weer bij een medaille zal blijven.
Tijdperken vergelijken is zeker geen goed idee, maar ik denk dat snel vergeten wordt wat voor een uitzonderlijk palmares renners als De Vlaeminck, Van Looy en Maertens hebbenOh nee, we zijn hier toch weer geen tijdperken aan het vergelijken
Allé, benieuwd of Segaert zijn langverwachte titel kan binnenhalen vandaag. De vorm zit in ieder geval goed![]()
. Maar soit, Remco heeft nog alle tijd om er verder werk van te maken.Tijdperken vergelijken is zeker geen goed idee, maar ik denk dat snel vergeten wordt wat voor een uitzonderlijk palmares renners als De Vlaeminck, Van Looy en Maertens hebben. Maar soit, Remco heeft nog alle tijd om er verder werk van te maken.
Dat vind ik persoonlijk ook, maar daarom moet er geen minder respect zijn voor die mannen hun palmares. Ze deden het toch maar. Je gaat niet zomaar meer als 30 etappes in een grote ronde winnen. De seizoenen waren ook gewoon anders als nu.Zeker, het valt niet te vergelijken.
Maar de tour of een monument winnen in 2024 is in mijn ogen veel straffer/moeilijker dan de tour/monument winnen in 1975.
98 blijkbaar tot vandaag. Maar sinds een paar minuten zijn het er 100 geworden.Hoeveel medailles heeft de bondscoach nu? 100?

Zeker, het valt niet te vergelijken.
Maar de tour of een monument winnen in 2024 is in mijn ogen veel straffer/moeilijker dan de tour/monument winnen in 1975.

Het valt niet te vergelijken, maar toch vergelijk je het door te zeggen dat het nu straffer is
We doen het allemaal graag dat 'vergelijken', maar het zegt gewoon niets imo.
De tijd van Roger is gewoon te lang geleden. Alles is anders nu. Het materiaal, de kennis over voeding, de kennis over training, de manier waarop ze koersen, het aantal wedstrijden dat ze rijden, de manier waarop ze toeleven naar wedstrijden, de wedstrijden zelf, ...
Het zegt letterlijk niets over de atleet Roger t.o.v. de atleet Remco. Het enige wat je kan zeggen is dat ze in hun tijdperk absolute top waren/zijn.
)
Het laatste stuk van hem is wel bizar snel. Hij haalde op het eind nog iemand in dus daar zal hij wel wat voordeel uit gehaald hebben, zoals Ganna gisteren.