Algemeen Wielernieuws

Gewoon een heel zwakke belgische ploeg. No way dat Remco al alleen mag zitten op 70km van het einde. Hoe kan dat zelfs dat er zes belgische renners allemaal binnen de 15min door zaten of zich lieten terugvallen. Met nog één of twee ploegmaten erbij kon dit anders geëindigd zijn.

Ik kan me vergissen, maar Pogacar kan extra geschiedenis schrijven, mocht hij Lombardije winnen.
Geen enkele renner heeft 2 GT' - WK - 2 monumenten - 1 kleine ronde - 2 klassiekers gewonnen op een jaar.
Met maar 1 gewonnen monument zit hij zelfs voorbij Eddy, want die won in 1974 maar 1 'gewone' klassieker met Laigueglia.
Kan ook zijn dat ze bij PCS niet alle races van in die tijd registreerden.
Ik hoop oprecht dat eddy volgend jaar iets minder dominant is voor ons kijkers.
Want draai het hoe je wilt het was als kijker een echt kloteseizoen
Je herhaalt wat onze grootouders in die tijd zeiden.

Gewoon een heel zwakke belgische ploeg. No way dat Remco al alleen mag zitten op 70km van het einde. Hoe kan dat zelfs dat er zes belgische renners allemaal binnen de 15min door zaten of zich lieten terugvallen. Met nog één of twee ploegmaten erbij kon dit anders geëindigd zijn.

Als ge ze allemaal opoffert is dat toch gewoon logisch? Er zijn er een paar die te weinig presteerden, ik denk vooral aan de 2 man die er blijkbaar bij elke selectie bij moeten zijn (Benoot en Stuyven), maar Campenaerts, Hermans, Wellens (je had die veel beter omgedraaid met Hermans, heel dom imo) en Van Gils hebben wel allemaal gewoon hun kopwerk gedaan, gewoon véél te vroeg omdat je 1. Pogacar hebt laten rijden (Evenepoel zijn eigen fout, moet daar gewoon beter gepositioneerd zitten) en 2. niet durft te gokken en elk land ondertussen weet dat Belgen het wel zullen opknappen (vooral Nederland gokt daar elk jaar meer op). Ze schoten in paniek.

Ik kan me vergissen, maar Pogacar kan extra geschiedenis schrijven, mocht hij Lombardije winnen.
Geen enkele renner heeft 2 GT' - WK - 2 monumenten - 1 kleine ronde - 2 klassiekers gewonnen op een jaar.
Met maar 1 gewonnen monument zit hij zelfs voorbij Eddy, want die won in 1974 maar 1 'gewone' klassieker met Laigueglia.
Kan ook zijn dat ze bij PCS niet alle races van in die tijd registreerden.

Je herhaalt wat onze grootouders in die tijd zeiden.
Ik acht de kans groot dat hij Lombardije wint in de wereldkampioenentrui.
Zou wel mooi zijn en zijn seizoen, dat nu al fenomenaal is, echt volledig buitenaards maken.

En het handgebaar van Remco :p
Wat was daar mis mee.. hij had overschot van gelijk. Winnaarsmentaliteit noemen ze dat. USA zou beter meedraaien ipv enkel op Remco zijn wiel te springen.

Meer dan oververdiende winnaar na een verbluffende move!

Remco duidelijk geen superbenen vandaag maar wat maakt het uit.. Superseizoen gereden met dubbel op de OS en WK Tijdrijden..

Laatst bewerkt:
Wat. Een. Seizoen.

Ongelooflijk wat Pogacar hier gepresteerd heeft en met voor een overmacht wint hij. Alweer.

Wat als... wat als... Laat deze koers nog 10x opnieuw gereden worden en 10x wint Pogacar hoor. Laat daar geen twijfel over bestaan.

Pogacar zijn rit staat ondertussen op strava, Evenepoel nog niet maar wel die van O'Connor.

In de laatste ronde verliest hij op de drie beklimmingen samen 30", qua verval valt dat dus reuze mee. Als je ziet wat een gat hij slaat op de 3 vetgedrukte beklimmingen. Bij die eerste keer Witikon rijdt hij 35,5km/u gemiddeld, de concurrentie 32,4km/u. Snelste tijd op de Bergstrasse is aan 35 gemiddeld, de concurrentie 30,5. Dan ben je echt van een ander niveau.

Vijfde ronde: ------------------------------------- Witikon 5'15" vs 5'45" ---- Landstrasse 2'46" vs 2"40
Zesde ronde: Bergstrasse 3'00" vs 3'24" ------ Witikon 5'49" vs 5'39" ------- Landstrasse 2'39" vs 2'41
Zevende ronde: Bergstrasse 3'32" vs 3'54" --- Witikon 6'05" vs 6'02" ------- Landstrasse 2'49" vs 2'53"
Laatste ronde: Bergstrasse 3'52" vs 3'48" ------- Witikon 6'23" vs 6'10" ------- Landstrasse 2'47" vs 2'44"

Laatst bewerkt:
De afgelopen vier seizoenen rijdt hij 50 eendagswedstrijden., 4DNF en 39x top10. Beangstigend consistent.

Ik ben maar wat blij dat die minus van een Vanthourenhout weg is :sick:

Pogacar zijn rit staat ondertussen op strava, Evenepoel nog niet maar wel die van O'Connor.

In de laatste ronde verliest hij op de drie beklimmingen samen 30", qua verval valt dat dus reuze mee. Als je ziet wat een gat hij slaat op de 3 vetgedrukte beklimmingen. Bij die eerste keer Witikon rijdt hij 35,5km/u gemiddeld, de concurrentie 32,4km/u. Snelste tijd op de Bergstrasse is aan 35 gemiddeld, de concurrentie 30,5. Dan ben je echt van een ander niveau.

Vijfde ronde: ------------------------------------- Witikon 5'15" vs 5'45" ---- Landstrasse 2'46" vs 2"40
Zesde ronde: Bergstrasse 3'00" vs 3'24" ------ Witikon 5'49" vs 5'39" ------- Landstrasse 2'39" vs 2'41
Zevende ronde: Bergstrasse 3'32" vs 3'54" --- Witikon 6'05" vs 6'02" ------- Landstrasse 2'49" vs 2'53"
Laatste ronde: Bergstrasse 3'52" vs 3'48" ------- Witikon 6'23" vs 6'10" ------- Landstrasse 2'47" vs 2'44"
20 seconden bedoel je?

Gohja, als ze eens zouden samenwerken in de achtergrond.. De alien is weg, het enigste wat we nog kunnen doen is volle pond geven samen en hopen dat we hem nog inhalen, daarna kunnen we koers maken. Zo zou ik dan denken. Maar teveel beginnen onmiddellijk al te speculeren en willen bv. een Remco niet terugbrengen. Dan is het onmiddellijk gedaan he. Zo worden er veel gratis seconden gegeven hoor.

Toch ook wel een mooi seizoen trouwens voor zo'n Ben O'Connor.

4e in de Giro
2e in de Vuelta (+ rit + vele dagen leider)
2e op het WK

Eerste Italiaan pas 25e gisteren. Ook het EK was al een domper. Op de OS waren ze ook nergens. (Gelukkig hebben ze nog Ganna voor de TT)
De hoogdagen van het Italiaanse wielrennen zijn al even voorbij, maar toch...

Gohja, als ze eens zouden samenwerken in de achtergrond.. De alien is weg, het enigste wat we nog kunnen doen is volle pond geven samen en hopen dat we hem nog inhalen, daarna kunnen we koers maken. Zo zou ik dan denken. Maar teveel beginnen onmiddellijk al te speculeren en willen bv. een Remco niet terugbrengen. Dan is het onmiddellijk gedaan he. Zo worden er veel gratis seconden gegeven hoor.
Dat gaat gewoon nooit gebeuren. er zijn al ellenlange analyses geschreven en uren podcast opgenomen omtrent de dynamieken en syndromen in een G2. Ik denk dat je daar met alle beschikbare empirische data ondertussen zelfs een wetenschappelijk onderbouwde stelling zou kunnen over definieren.

Toch ook wel een mooi seizoen trouwens voor zo'n Ben O'Connor.

4e in de Giro
2e in de Vuelta (+ rit + vele dagen leider)
2e op het WK

Eerste Italiaan pas 25e gisteren. Ook het EK was al een domper. Op de OS waren ze ook nergens. (Gelukkig hebben ze nog Ganna voor de TT)
De hoogdagen van het Italiaanse wielrennen zijn al even voorbij, maar toch...

Italianen gelukkig wel net gewonnen in Langkawi :oi22:

Kampioenschappen waren niet vet dit jaar idd.

ze hebben gelukkig ook nog Milan , maar die kon hier niet veel doen.
Maar bij de klimmende italianen is het nog Tiberi die wel een goed presteert. (over het volledige seizoen bekeken).
Ik had gehoopt dat bij de Italianen Rota en Covi nog een sprong voorwaarts kon maken (toch goeie prestaties geleverd enkele jaren geleden) maar dat is jammer genoeg (nog) niet van gekomen.

Als er met oortjes gekoerst had geweest had ie langer gewacht en iedereen er uitgeknald met 1 of 2 beklimmingen.

De enigste reden waarom een raid van 100km toch gelukt is, is net omdat het zonder oortjes was en het niks anders dan chaos was.

Maar je gaat me niet wijsmaken dat ze hem echt niet konden weerpakken had remco is met alle resterende grote namen gaan spreken. En daar hadden ze nog genoeg tijd voor nadat ie uit die kopgroep vertrok. Als elke land 1 manneke afleverde om in een strak tempo te achtervolgen, konden ze makkelijk Pogi laten sudderen tot ie zich de nek afreed.

Wat zit een mollema bv. nog 11de te rijden, gewoon belachelijk

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan