Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

?

Ankalaev was toch gewoon beter? Niet?
Ben niet speciaal fan van één van de twee en vond Ankalaev gewoon beter. Verloop van de betting statistics toonden dit ook aan.

Wel indrukwekkende takedown defence van Perreira.
Elke takedown heeft hij gestuffed, ik had het 2-2 toen ze de laatste ingingen, en de laatste gaf ik ook aan Pereira, en ben blijkbaar niet alleen.

Om een titel af te pakken moet je wel meer doen dan dit, belachelijk.

Ook omdat heel mijne combo verkloot is door die haakneus, kan er ook iets mee te maken hebben

Ben ik absoluut niet akkoord mee.
Meer significant strikes. Meer control time. Perreira ook eens saved by the bell

Ankalaev heeft imo te weinig laten zien om de belt te verdienen. En iemand gewoon tegen de kooi houden en niets doen is blijkbaar ook al voldoende...

Ankalaev heeft imo te weinig laten zien om de belt te verdienen. En iemand gewoon tegen de kooi houden en niets doen is blijkbaar ook al voldoende...
Dat zijn de regels hé. 'Control time'.

Takedown defence krijg je overigens geen punten voor afaik.

Ik zie echt niet in hoe ge hierover kunt discussiëren. Heeft ook al meer significant strikes ook en Perreira een knockdown gegeventegen. Dus als ge zelfs enkel striking zou jureren heeft hij ook al gewonnen.

Het enige wat Perreira heeft gedaan zijn low calf kicks. Voor de rest vooral achteruit gelopen?

Of is dit weer die rare uitleg dat de uitdager "meer" moet doen in een title fight? Wat helemaal niet zo ge-score-ed wordt.
Kan je net zo goed zeggen dat Perreira met zo een gevecht de titel niet meer verdient, want hij heeft niet getoond te vechten als een kampioen.

Kijk het gevecht eens opnieuw en score iedere ronde. Op een correcte manier.
Control time telt wel. Takedown defense niet. Dat zijn nu eenmaal de regels...

Teleurstellende fight waarmee ik de 'zwaarte' ervan zeker niet wil onderschatten maar als kijker bleef ik op mijn honger.

Laatst bewerkt:
Een goede defense zorgt ervoor dat uw tegenstander minder punten kan scoren omdat je zijn offense afbreekt/tegenhoudt. Maar je krijgt enkel punten voor offense, defense in MMA wordt NOOIT gescoord.

Takedowns worden binnen de regels niet enkel aanzien als een gewone switch van positie. Het wordt gezien als een aanval, waar je effectief punten voor krijgt wanneer je een succesvolle takedown kan uitvoeren. Dat tegenhouden resulteert dus enkel in uw tegenstander die geen punten krijgt voor de ondernomen takedown.

En die Ruffy...'k had het gezegd hé, gaan we nog zotte dingen van zien denk ik
Gaethje idd een beest, maar tegen Islam, geen kans vrees ik :(

Waar zijn Gaethje zijn low-kicks naartoe?
Vroeger stampte die iedereen de eerste ronde zijn benen compleet aan gort. Niet (of heel weinig) van gezien gisteren?

Fiziev is niet gekend voor z'n takedowns, is een pure thai boxer. Dus die eerste takedowns waren wel echt een verrassing. Maar idd kan gedaan zijn om Gaethje eraan te laten denken.

Gaethje is trouwens ook een goeie worstelaar, just saying

Hoe Marvin Vettori nog steeds in de top 10...stond, vind ik echt te zot voor woorden. Die blokt effectief met zijn gezicht.

Edwards… Komt toch niet meer goed vrees ik. Die leek weer zo lusteloos? Heeft ie altijd wel wat maar in de kooi zelf leek het precies evenmin met volle goesting. Of hij kon echt niet beter; dat kan ook.

Terug
Bovenaan