Algemene fora

Het ding is vooral dat die mens een spiegel voorgehouden wordt maar daar niets mee doet. Iemand die elke 5 minuten een ' jou ergenis van vandaag' heeft, moet die na talloze hulpzaamheid niet een keer de hand in eigen boezem steken? Mag die mens niet door iedereen er op geattendeerd worden den dat hij missen het probleem is?

/Edit
De eigenlijke ergenis is de intolerantie van de persoon in kwestie. Als hij dat nog niet inziet en verder bescherming nodig heeft van een moderator die waarschuwingen pm'd naar mensen die op zijn 'ergenissen' de grond in boren en zeggen dat ie aan zichzelf moet werken, kan het zogezegde slachtoffer beter zelf een time-out krijgen.

Laatst bewerkt:
Maar je mag je dus niet ergeren aan de manier waarop een ander altijd post?
Zou jij het aangenaam vinden als iemand die jouw manier van posten niet leuk vindt daar herhaaldelijk een ergernis over post?

We willen het hier voor iedereen toch een beetje fijn houden.

Zou jij het aangenaam vinden als iemand die jouw manier van posten niet leuk vindt daar herhaaldelijk een ergernis over post?

Ach. Dus wanneer je continue bepaalde bevolkingsgroepen of beroepen zit te viseren en uit te schijten mag dat gewoon passeren. Ik kan me wel voorstellen dat mensen die ambtenaar, in hr werken, consultant zijn, leerkracht enz het hier ook wel nog wat fijn willen hebben hier.

Ook als die persoon niet lijkt open te staan voor enige vorm van constructieve kritiek en hardleers blijft verder doen. Persoonlijk is dat voor mij een brug te ver en niet in 't belang van de community hier.

Ach. Dus wanneer je continue bepaalde bevolkingsgroepen of beroepen zit te viseren en uit te schijten mag dat gewoon passeren. Ik kan me wel voorstellen dat mensen die ambtenaar, in hr werken, consultant zijn, leerkracht enz het hier ook wel nog wat fijn willen hebben hier.
Je weet goed genoeg dat zijn naam om die reden al vaak doorstreept is.

Dan kunnen we dat ook zeggen aan diegenen die zich storen aan de reacties op die post. Dat mes snijd langs twee kanten.
Stel je dan kandidaat als moderator als je mee het beleid wil uitstippelen.

Ik kan het blijven herhalen: er is geen probleem met te reageren op een ergernis, maar dat kan perfect zonder op dezelfde punten uit andere threads te blijven hameren.

Je weet goed genoeg dat zijn naam om die reden al vaak doorstreept is.
Dat is het juist. Al vele malen heeft hij een ban aan zijn broek gehad en toch blijft hij het maar herhalen. En elke keer weer wordt er vergiffenis geschonken. Maar nooit geen gedragswijziging. Maar het zijn natuurlijk de mensen die zich storen aan die post die het probleem zijn. Godganse dagen mogen sommigen hier maar weer zonder gevolgen alles en iedereen op de korrel nemen maar als iemand hun dan eens persoonlijk daarvoor aanspreekt moeten opeens de fluwelen handschoentjes gebruikt worden.

Wanneer een gebruiker tegen de regels van het forum post, zal deze een gepaste waarschuwing krijgen. Wanneer een gebruiker te veel, te lang doordramt over iets, zal deze hier ook op worden gewezen.

Er zijn deze keer geen waarschuwingen of punten uitgedeeld, ookal ging het al 3+ paginas enkel en alleen over of rond Macbc's ergernissen en de persoon Macbc zelf. Enkel een rode tekst om de discussie niet te fel te laten uitlopen.
Zoals ik in mijn rode tekst vermeld, is het niet gemakkelijk om in het ergernissen topic een onderscheid te maken tussen "dit is een ergernis" en "dit is off topic" . We willen enkel dat het over de ergernis zelf blijft gaan (en ja een persoon kan ook een ergernis zijn) en liefst zo proper en beleefd als mogelijk (voor iedereen). We willen vermijden dat er pagina's lang enkel gevit wordt op 1 persoon (hoe verdiend het volgens sommige gebruikers ook is). Na een aantal posts is de boodschap wel duidelijk.

Zoals gezegd zijn er in het ergernissentopic momenteel geen waarschuwingen gegeven, enkel de rode tekst als richtpost om te proberen de discussie niet te fel te laten uitlopen.

En zo kunnen we natuurlijk altijd de kritiek de mond snoeren. Gelukkig hebben we de feedback thread waar iedereen die iets post maar mod moet komen.
Een feedbackthread houdt niet in dat we jullie altijd gelijk moeten geven op eender welk punt waar je je niet in kan vinden. Er zijn zaken waar wij als crew over beslissen. Er kan worden gediscussieerd over de inhoud van discussies en wat wel en niet moet kunnen, maar als het over de behandeling van andere leden gaat, hebben we wel een duidelijk beeld van wat we wel en niet willen hebben hier.

Dat is het juist. Al vele malen heeft hij een ban aan zijn broek gehad en toch blijft hij het maar herhalen. En elke keer weer wordt er vergiffenis geschonken. Maar nooit geen gedragswijziging. Maar het zijn natuurlijk de mensen die zich storen aan die post die het probleem zijn. Godganse dagen mogen sommigen hier maar weer zonder gevolgen alles en iedereen op de korrel nemen maar als iemand hun dan eens persoonlijk daarvoor aanspreekt moeten opeens de fluwelen handschoentjes gebruikt worden.
Wij kunnen enkel straffen volgens de regels van het forum. Wanneer dan voldoende punten zijn verzameld, is een ban het gevolg. Perma bans zijn zeer uitzonderlijk.

We kunnen er helaas niet zelf ervoor zorgen dat mensen tot inkeer komen of hun gedrag vanzelf aanpassen, we kunnen enkel ingrijpen op de posts en hun inhoud van de gebruiker (nogmaals, volgens de regels van het forum).

Wij kunnen enkel straffen volgens de regels van het forum. Wanneer dan voldoende punten zijn verzameld, is een ban het gevolg. Perma bans zijn zeer uitzonderlijk.

We kunnen er helaas niet zelf ervoor zorgen dat mensen tot inkeer komen of hun gedrag vanzelf aanpassen, we kunnen enkel ingrijpen op de posts en hun inhoud van de gebruiker (nogmaals, volgens de regels van het forum).
Een feedbackthread houdt niet in dat we jullie altijd gelijk moeten geven op eender welk punt waar je je niet in kan vinden. Er zijn zaken waar wij als crew over beslissen. Er kan worden gediscussieerd over de inhoud van discussies en wat wel en niet moet kunnen, maar als het over de behandeling van andere leden gaat, hebben we wel een duidelijk beeld van wat we wel en niet willen hebben hier.
Wel dan moet men niet afkomen dat het hier voor iedereen wel wat fijn moet zijn. Diegene die bereid is om genoeg infractions te slikken en na een ban de mods te contacteren of hij toch wel niet mag terugkomen mag dus beslissen hoe fijn hij het maakt voor anderen.

Dan kunnen we dat ook zeggen aan diegenen die zich storen aan de reacties op die post. Dat mes snijd langs twee kanten.
Maar daarom moet je er geen posts van die persoon erbij halen die uit een totaal ander topic komen en niets met de discussie te maken hebben. Dat is olie op het vuur gooien en totaal voor niks nodig.

Wel dan moet men niet afkomen dat het hier voor iedereen wel wat fijn moet zijn. Diegene die bereid is om genoeg infractions te slikken en na een ban de mods te contacteren of hij toch wel niet mag terugkomen mag dus beslissen hoe fijn hij het maakt voor anderen.
Dat snap ik niet? Kan 1 persoon werkelijk een heel forum om zeep helpen voor jou puur door zijn posts?
Dat is mogelijk, maar zoals gezegd, meer dan ingrijpen volgens de regels kunnen wij moeilijk doen (en als de overtredingen van de regels groot genoeg zijn, zijn de gevolgen dat ook).
Uiteraard kan je niet 100% iedereen tevreden houden, maar we proberen wel zo consequent mogelijk te handelen en iedereen een kans te geven om tevreden te zijn op dit forum. Vandaag ben jij niet tevreden, morgen mogelijks wel en zal iemand anders niet tevreden zijn door ons ingrijpen (of juist niet ingrijpen) dat is helaas de realiteit, ook voor ons.

Dat snap ik niet? Kan 1 persoon werkelijk een heel forum om zeep helpen voor jou puur door zijn posts?
Dat is mogelijk, maar zoals gezegd, meer dan ingrijpen volgens de regels kunnen wij moeilijk doen (en als de overtredingen van de regels groot genoeg zijn, zijn de gevolgen dat ook).
Uiteraard kan je niet 100% iedereen tevreden houden, maar we proberen wel zo consequent mogelijk te handelen en iedereen een kans te geven om tevreden te zijn op dit forum. Vandaag ben jij niet tevreden, morgen mogelijks wel en zal iemand anders niet tevreden zijn door ons ingrijpen (of juist niet ingrijpen) dat is helaas de realiteit, ook voor ons.
Gezien de reacties ben ik waarschijnlijk niet de enige die zich stoort aan de manier van posten. En ik vraag ook niet dat je mij tevreden maakt hoor, ik weet goed genoeg dat je niet voor iedereen kan goed doen. Maar zoals @BitJager zegt, kijk naar de wortel ipv de stok. Jullie reageren hier op wie er op spreekt (en dat doen ze omdat men gewoon weet dat het morgen en overmorgen gewoon weer van dat is). Het is niet alsof men hier reageert op iemand die eens een verwaaide keer een slechte dag heeft en eens wat mensen door de mangel haalt. Men reageert op iemand die continue mensen door de mangel haalt en ondertussen wel al eens 50 procent van het forum (ja, cijfers uit mijn hol getrokken) tegen de schenen zal geschop hebben. Wees dan niet verwonderd dat daar reactie op komt. Imo creëren jullie de perceptie van straffeloosheid omtrent zulke zaken nu gewoon zelf hoor. Dat is net hetzelfde of het gerecht die morgen maar weer eens een veelpleger van diefstallen naar huis laat gaan met de opmerking dat hij het niet meer mag doen.

Laatst bewerkt:
Gezien de reacties ben ik waarschijnlijk niet de enige die zich stoort aan de manier van posten. En ik vraag ook niet d
Zijn posts zijn soms (lees regelmatig) zeer vervelend. Maar ik persoonlijk lees ze gewoon 90% van de tijd niet. Soms wel, en dan lach ik er eens mee.

Maar als je je er echt aan stoort, waarom mute je hem dan niet gewoon?

Wij weten toch niet waarom iemand tijdelijk een streepje door zijn naam heeft? Alleen jullie weten dat, wij moeten ernaar gissen (en zelfs dat is hier soms gevaarlijk)
Dat is vrij simpel, omdat hij of zij een aantal waarschuwingspunten heeft verzameld die over de treshold zijn die we gebruiken als ban.
Het is dus meestal (tenzij in bepaalde gevallen) niet 1 reden maar een opstapeling van redenen.

Terug
Bovenaan