Algemene Loopthread

Straf dat er zoveel mensen zijn die met katoenen onderbroeken lopen.
Ge loopt toch ook niet in katoenen t-shirts of shorten? Of doen jullie dat wel :unsure: ?
Ik loop al 7 jaar 3/4x per week met een katoenen onderbroek, nog nooit last van gehad. T-shirts wel niet van katoen.
Liever een katoenen onderbroek dan stretch/heatgear kledij die tegen lichaam aanplakt, dat is het meest onaangename waar ik al mee gelopen heb.

Vanmiddag nog 27km gedaan met een katoenen onderbroek + korte loopshort (bij 1gr C°), ging vlot :tongue:

Ik loop al 7 jaar 3/4x per week met een katoenen onderbroek, nog nooit last van gehad. T-shirts wel niet van katoen.
Liever een katoenen onderbroek dan stretch/heatgear kledij die tegen lichaam aanplakt, dat is het meest onaangename waar ik al mee gelopen heb.

Vanmiddag nog 27km gedaan met een katoenen onderbroek + korte loopshort (bij 1gr C°), ging vlot :tongue:
Ik loop al 28 jaar en zelden last van gehad (katoenen onderbroek/strakke boxershort). De ene persoon zal er sneller last van hebben dan de andere zeker.

Ivm de vrieskou dezer dagen. In welke kledij lopen jullie dan ???

Persoonlijk? Ik loop nooit (meer) met een lange tight. Ik zweet abnormaal hard (ja ook in de winter) en ik loop dan gewoon krampachtig. Ik vind dat echt onprettig. Ik heb dit in de loop van de jaren wel meermaals geprobeerd maar dit werkt voor mij niet.

Dus ik loop altijd met korte of half thights. Ik heb nooit last van ontblote benen tijdens koud weer (neen ook bij negatieve temperaturen niet). Ik heb erg stevige en dikke benen (totaal geen loopbeentjes lol) en ik warm heel snel op. Ik heb letterlijk '0' blessures gekregen op 15+ jaar tijd door met ontblote benen te lopen (Toen ik nog kind was en ik ging ijsschaatsen dan was dit ook altijd met een korte broek aan, ik heb nooit het anders geweten en ik ben dat gewoon van kinds af aan). Dus waarom zou ik nog veranderen als dit werkt voor mij?

Ik heb wel als het echt koud is 2 lagen aan. Dwz effectief een onderbroek onder de loopbroek. Ook boven heb ik minstens 2 lagen aan. Dat is dan meestal een Under The Armour T-shirt (korte mouwen) maar daar over een Fushion windvestje met lange mouwen. En soms ook gewoon handschoenen aan. Dus boven ben ik wel volledig bedekt.

Een muts? Ja zo'n winter(loop)muts die past in het zakje van mijn windvestje. Maar na ne km begin ik dan heel stevig te zweten (mijn haar wordt dan letterlijk kletsnat als ik die muts niet uit doe) en dan steek ik die weg in het zakje van mijn windvestje.

Laatst bewerkt:
Wil je niet schofferen maar als je zone2 6min30km is dan moet je geen weken van 60km lopen, uw lichaam is daar niet klaar voor
Het was nog eens een rustweek dus ik heb eindelijk nog eens een afstandje gedaan aan exact 6:30/km (meestal loop ik trager of sneller). Bovendien liep ik voor het eerst met nieuwe loopschoenen. Dus dit was nog eens een 'goeie' test om te checken hoe de conditie momenteel echt is.

De eerste 4 km aan tempo 6:30 was in zone 2. Maar dat was wel bergop (gemiddeld 5-6%). Daarna was het naar beneden en dan liep ik 6:30 in zone 1. (De HR stortte aan dat tempo bergaf in elkaar). En ja gemiddeld liep ik gisteren in zone 1 - 8 km :D Ik loop momenteel wel géén 60 km. Ik heb tijdens de trainingen max 50 gelopen tot op heden maar 60 zou wel mogelijk zijn met de huidige conditie en waardes.

Laatst bewerkt:
Ik loop ook altijd met een (gewone) onderbroek aan. Heb daar (nog nooit) last van.

Ondertussen hier sinds begin deze week serieus geveld door de griep. Vrees er een beetje voor dat de impact ook te groot zal zijn om de HM in Gentbrugge nog op een goed niveau te kunnen lopen. Met hoe het er nu naar uit ziet hoop ik tegen dinsdag een klein herstel loopje te kunnen doen.

Persoonlijk? Ik loop nooit (meer) met een lange tight. Ik zweet abnormaal hard (ja ook in de winter) en ik loop dan gewoon krampachtig. Ik vind dat echt onprettig. Ik heb dit in de loop van de jaren wel meermaals geprobeerd maar dit werkt voor mij niet.

Dus ik loop altijd met korte of half thights. Ik heb nooit last van ontblote benen tijdens koud weer (neen ook bij negatieve temperaturen niet). Ik heb erg stevige en dikke benen (totaal geen loopbeentjes lol) en ik warm heel snel op. Ik heb letterlijk '0' blessures gekregen op 15+ jaar tijd door met ontblote benen te lopen (Toen ik nog kind was en ik ging ijsschaatsen dan was dit ook altijd met een korte broek aan, ik heb nooit het anders geweten en ik ben dat gewoon van kinds af aan). Dus waarom zou ik nog veranderen als dit werkt voor mij?

Ik heb wel als het echt koud is 2 lagen aan. Dwz effectief een onderbroek onder de loopbroek. Ook boven heb ik minstens 2 lagen aan. Dat is dan meestal een Under The Armour T-shirt (korte mouwen) maar daar over een Fushion windvestje met lange mouwen. En soms ook gewoon handschoenen aan. Dus boven ben ik wel volledig bedekt.

Een muts? Ja zo'n winter(loop)muts die past in het zakje van mijn windvestje. Maar na ne km begin ik dan heel stevig te zweten (mijn haar wordt dan letterlijk kletsnat als ik die muts niet uit doe) en dan steek ik die weg in het zakje van mijn windvestje.

Ik vind het lastig de laatste dagen om juist gekleed buiten te komen. Meestal is het lange sokken, short (zonder ondergoed). Bovenaan is het een combinatie van Merino ondertruitje, dikkere long sleeve en jasje. Die laatste alleen bij veel wind of kans op vochtig weer.

Het Merino truitje is wel vaak kletsnat als ik thuis kom. :laugh:

Overwacht straks toch aan de start van de 10km in Lier. Ik ga voor sub-42 met negatieve split.

Op een slecht moment wel een moeilijke week gehad (werk, slaap), dus het gaat wel vechten worden. :’)

Zoals gevreesd was het geen schot in de roos vandaag. Heel vlak aan 4:21 gelopen en een echte versnelling in het tweede deel zat er niet in. Ik heb me dan in het spoor van twee vrienden van makila gezet (Heistse Berglopers) en de laatste km een beetje versneld. Ik ben niet eens in de buurt van mijn PR gekomen. 43:27

Morgen hier de 15km ban kluisbos trail op de planning. Eerste keer dat ik ergens start zonder ambitie qua tijden en/of goed ben voorbereid 😂 gisteren nog 3h-3h30 gefietst met enkele stevige vo2 max blokken en morgenochtend nog 1h gaan zwemmen als opwarming 😅 wordt afzien

Morgen hier de 15km ban kluisbos trail op de planning. Eerste keer dat ik ergens start zonder ambitie qua tijden en/of goed ben voorbereid 😂 gisteren nog 3h-3h30 gefietst met enkele stevige vo2 max blokken en morgenochtend nog 1h gaan zwemmen als opwarming 😅 wordt afzien
Mijn beste wedstrijden heb ik vaak gelopen als ik starte zonder ambitie en daags ervoor nog gewoon stevig getraind had.
Hopelijk gaat dit voor jou ook op!

Vaak als er te veel druk op ligt en te veel naartoe wordt geleefd dan is het resultaat bij mij niet goed.

Precies horror.
Hier +-15j geleden goedkope boxershortjes gekocht in de decathlon omdat mijn ballen eens pijn deden door een losse katoenen boxershort te dragen tijdens het lopen. Sindsdien draag ik nog steeds deze om te lopen in dagdagelijks leven. Goedkoop, en nooit problemen mee gehad tijdens het lopen. Onlangs kocht ik nog eens enkele pakjes zodat ik terug weg kan.

Zoals gevreesd was het geen schot in de roos vandaag. Heel vlak aan 4:21 gelopen en een echte versnelling in het tweede deel zat er niet in. Ik heb me dan in het spoor van twee vrienden van makila gezet (Heistse Berglopers) en de laatste km een beetje versneld. Ik ben niet eens in de buurt van mijn PR gekomen. 43:27
hier 38min rond, althans op mijn horloge, finish was nog 200m verder? in de uitslag heb ik precies nog een verschillende tijd dan bij de aankomst. Nuja heel tevreden ben ik nu ook niet, had eerder begin 37min verwacht, de laatst kilometers vielen tegen en kwamen er nog veel terug. Die start is daar weer kut, direct stilstaan..

hier 38min rond, althans op mijn horloge, finish was nog 200m verder? in de uitslag heb ik precies nog een verschillende tijd dan bij de aankomst. Nuja heel tevreden ben ik nu ook niet, had eerder begin 37min verwacht, de laatst kilometers vielen tegen en kwamen er nog veel terug. Die start is daar weer kut, direct stilstaan..
Ik begrijp de start daar ook niet. Het zal anders niet mooi uitkomen op 10k, maar dat is echt een horrorstuk.
Voor de rest wel een mooie loop, buiten het stuk naast het kanaal vanaf 6km denk ik. Altijd (stevige) wind op kop.

Ik praat die gangster zeker niet goed. Maar ongetwijfeld zal er wel iets aan voorafgegaan zijn. Hopelijk vinden ze hem.
Maar ik wil ook zijn verhaal horen. Waarom zou ze ook staan filmen… als er iemand tegen uw wagen schopt ga je de confrontatie aan, en begin je niet te filmen denk ik dan.

Laatst bewerkt:
Ik praat die gangster zeker goed.
De niet vergeten? :)

Ja we weten de versie van de loper niet. De bestuurster beweert zich netjes gedragen te hebben en dat de loper "uit het niets" aggressief werd. Maar is dat ook echt zo? Spreekt ze de waarheid? Misschien wel misschien ook niet. Ik ken haar niet en ik ken de loper niet.

T-shirt met lange mouwen, korte broek + (katoenen onderbroek) + dunne sportkousen + loophandschoenen (van die dunne handschoenen).

Same here, ik zweet ook gemakkelijk, dan wil je dat dat zweet net wegkan en niet aan je blijft kleven of vastzit met een tight.

Terug
Bovenaan