Algemene Loopthread

Ben sinds enkele maanden terug meer aan het lopen, afstanden 5-10km. Nu heb ik vaak last van schuur plekken aan de binnenkant van men been/bil. Boxershort die opkruipt wss en zo gaat wrijven.. Is er speciaal loop ondergoed? Of zalfjes die je kan smeren?

Tips zijn welkom

Ben sinds enkele maanden terug meer aan het lopen, afstanden 5-10km. Nu heb ik vaak last van schuur plekken aan de binnenkant van men been/bil. Boxershort die opkruipt wss en zo gaat wrijven.. Is er speciaal loop ondergoed? Of zalfjes die je kan smeren?

Tips zijn welkom
Ik had dit onlangs voor. Ik heb dan gewoon een weekje gelopen zonder onderbroek en het was genezen.

Je hebt ook van die loopbroekjes met zo'n extra onderbroek in de loopbroek. Dan heb je sowieso geen onderbroek nodig.
Ik heb er zo ook eentje die ik gebruik als ik er echt te veel last van heb.

Wie loopt er nu ook met een onderbroek?! :unsure:
Gelukkig doe ik er nog een loopbroek overheen hé.

Gewoon een echte looplegging aandoen. Geen last meer van schurende ballen: https://www.underarmour.eu/nl-be/p/shorts/herenshorts_heatgear_pocket_long/1361602.html
Daar heb ik er ook eentje van. Die doe ik meestal aan tijdens mijn langere duurlopen.
Ik heb een paar brol loopbroeken en ik heb er een paar goeie.

De reden is dat ik in het begin (rond 2010) allemaal brol loopbroeken kocht en eens die versleten waren verving ik die.
Maar na 10+ jaar zijn er een aantal die nog altijd mee gaan en ik nog steeds niet vervangen heb. :tongue:

Laatst bewerkt:
Soms vraag je je af waarom je nog een borstband koopt. Is het de meerprijs wel waard?
Op een bepaald moment was mijn HR aan het beepen. Ik liep volgens Polar in zone 5 (!) aan een tempo van 7:00/km. Yeah right. Stikkapot dat ik zat!
OK dat zijn kleine hickups maar toch. Dat zou toch niet mogen anno 2025?

Wie loopt er nu ook met een onderbroek?! :unsure:
Als ik een lange tight aandoe dan draag ik een sportonderbroek.
Ik deed dat vroeger nooit, maar ik heb ook te vaak gehad dat mijn ass-ball region volledig naar de klote geschuurd was. Heeft te maken met de manier waarop die tight gemaakt zijn en mij passen.

Maar indien je hier geen last van hebt zou ik het ook zeker niet specifiek aanraden.

Af en toe ook serieus last van die schuurplekken. En tegen dat het je begint te irriteren, ben je te laat.
Maar heb ook wel wat kilometers gelopen zonder onderbroek.

Nu tussen het zwiften door doe ik de loopschoenen al eens terug aan. De laatste jaren altijd Brooks gehad maar mss toch weer eens veranderen.
Welke merken kunnen jullie zo adviseren?
Ik heb wel een 2E model nodig dus die zijn beperkt in kleuren

Lopen zonder onderbroek is nu nog nooit opgekomen in mij.. :eek: Heel af en toe kan ik last hebben van schuurplekken als ik al wat oudere onderbroeken aandoe. Met Calvin Klein onderbroeken heb ik nu geen problemen, vroeger had ik er van Puma die goed waren voor het lopen maar die zijn ondertussen versleten en weg gedaan.

Straf dat er zoveel mensen zijn die met katoenen onderbroeken lopen.
Ge loopt toch ook niet in katoenen t-shirts of shorten? Of doen jullie dat wel :unsure: ?

Ge loopt toch ook niet in katoenen t-shirts of shorten? Of doen jullie dat wel :unsure: ?
Ivm T-shirts. Ik loop bijna altijd met een under the armour Loop T-shirt. Dat is grotendeels polyester. Zeker géén katoen! Dat is dodelijk voor mij :D

Ik heb heel vroeger eens met een katoenen t-shirt rondgelopen in de zomer en ik ben dan een keertje thuisgekomen waarbij mijn loopschoenen rood zagen van het bloed van .. mijn tepels. Helemaal de sjaak waren die. (Neen dit is geen overdrijving dat was echt zo tot mijn grote verbazing)

Ik heb nog altijd gevoelige tepels. Maar met tape en zo'n under the armour Loop T-shirt druipt het bloed er niet meer uit. Dan ziet het hooguit heel erg rood en voel ik wel wat irritatie. (worst case)

Laatst bewerkt:
Lopen met een katoenen tshirt of short is nu toch wel een paar factoren vervelender dan gewoon met je onderbroek? Zonder onderbroek kan ik het me gewoon niet voorstellen hoe vreemd het zou voelen. Speciaal "hardlooponderbroeken" kopen lijkt me dan ook weer zo nutteloos geldspenderen.

Voor alle duidelijkheid spreken we toch over onderbroek onder een lange tight?
En toch niet onder een korte loopbroek, waarin een binnenbreek zit?

Overigens gewone onderbroek doe ik wel niet, polyester specifiek sportboxershort uiteraard.

Terug
Bovenaan