Relaas Heistse Bergloop. Ik hoopte stiekem op 5:27/km. Ik was echter verzwakt door acute buikgriep, te weinig intervals en het was iets te warm (23°). Km 1 was aan de watertoren. Dat is een lastig stuk met veel op / af / bosgrond maar ik zat vol adrenaline (5:00). Daarna was het 1 km bergaf waar ik wat inhield (5:06). Conditioneel top.
Ik heb verder getemporiseerd richting de brandweer. Dat is een pittig stukje en ik heb daar veel lopers ingehaald. Daarna ging het richting bergstraat. Ik heb op het vlakke 11km/u gelopen. Km 5 is dan de klote km! Omhoog aan het pleintje tot aan de kerk. Hier heb ik rustig gelopen (5:51). Na rondje 1 kwam ik door in 27:23 (5,2 km) - 5:16/km.
Er zat weinig zuurstof in de lucht, ik geraakte trager gerecupereerd dan gehoopt. Dus het stuk aan de watertoren liep ik ook tegen 5:51/km en ik verloor wat tijd. Bergaf ben ik terug versneld (5:22) en ik heb het tempo daarna erg strak gehouden tot km 9. De laatste km was opnieuw dat klote stukje omhoog tot aan de kerk. Daar was het "op" en ik heb nog wat extra tijd verloren.
Totaaltijd was56:23 over 10,1 km = 5:35/km 56:25 over 10,4 km (Na correctie). Ik ben erg tevreden. Mijn HR en ook mijn algemeen gevoel zei: 5:27 was vlotjes te halen. Maar ik kon niet diep genoeg gaan. Volgens de officiele uitslag heb ik het echter nipt gehaald. Conclusie: Mijn basisconditie is goed maar ik mis nog dat extraatje.
Ik heb verder getemporiseerd richting de brandweer. Dat is een pittig stukje en ik heb daar veel lopers ingehaald. Daarna ging het richting bergstraat. Ik heb op het vlakke 11km/u gelopen. Km 5 is dan de klote km! Omhoog aan het pleintje tot aan de kerk. Hier heb ik rustig gelopen (5:51). Na rondje 1 kwam ik door in 27:23 (5,2 km) - 5:16/km.
Er zat weinig zuurstof in de lucht, ik geraakte trager gerecupereerd dan gehoopt. Dus het stuk aan de watertoren liep ik ook tegen 5:51/km en ik verloor wat tijd. Bergaf ben ik terug versneld (5:22) en ik heb het tempo daarna erg strak gehouden tot km 9. De laatste km was opnieuw dat klote stukje omhoog tot aan de kerk. Daar was het "op" en ik heb nog wat extra tijd verloren.
Totaaltijd was
Laatst bewerkt:
(al was het bij mij eerder een krakend geluid)

). Daarna ging het richting bergstraat. Niet het zwaarste stuk maar toch .. swoit ik heb op het vlakke gewoon 11km/u gelopen.
Omhoog van aan het pleintje voorbij het oude politiebureel tot helemaal aan de kerk. Dus hier heb ik het rustig gehouden en ik ben daar opgelopen aan 5:51/km. Na rondje 1 kwam ik door in 27:20 (5,05 km) - 5:25/km. Perfect op schema voor 5:27.

) maar dan was vandaag uitstekend voor mijne moraal.
Ik ga een nieuw paar kopen deze week) maar je moet het anders bekijken. Ondanks alle twijfels en excuses liep ik nog naar een vrij goeie tijd. Dat was eigenlijk mijn punt. Meer heb ik er niet meer over te zeggen.

Ik heb gisteren na de loop nog 2 cocktails gedronken. Zalig!