Algemene Loopthread

Kleine update van mij:
* Na mijn hielspoor dus inlegzolen gekregen en mocht terug beginnen lopen
* Zachtjes opgebouwd, ook wel elke dag wandelen met hond, dus toch stevig gemiddelde qua aantal stappen per dag
* Nu na ongeveer 1 maand met zolen: hielspoor weg, maar nieuwe pijn in het midden van de voet

Vermoedelijk (Gemini) slechte zolen, sebiet dus terug naar ziekenhuis, en voorlopig terug alles zonder die zolen aan het doen.

toch echt wel absoluut een verschrikkelijke blessure dat hielspoor, zeker met dit mooi lentezonnetje pikt het extra hard om andere joggers te zien lopen.
Idd, paar jaar geleden ook gehad. Heel vervelende blessure. En pijnlijk. Duurde 6-8 maanden denk ik tegen dat ik er helemaal vanaf was.

Je kan er mee lachen maar ik kreeg er last van nadat ik een sprintje trok richting ne trein met mijn werkschoenen. Ik heb mij toen geblesseerd aan de hiel. Ik denk dat de oorzaak eerder was dat ik met (slechte) werkschoenen elke werkdag 2 km van het treinstation naar het werk wandelde (4 km heen en terug). En dat sprintje was den druppel.

Sindsdien ga ik naar het werk met loopschoenen (daar zeggen ze niks van en als ze er iets van moesten zeggen dan is het wegens medische redenen).

Een dik jaar later voel ik het nog steeds tijdens de opwarming. Nadien trekt het weg. Echt pijn doet het niet meer.
Het is inderdaad iets dat heel lang kan aanslepen.

Laatst bewerkt:
Vorig jaar op vakantie in Texel door de duinen gaan lopen en om het op z'n Nederlands te zeggen "Ik was er helemaal klaar mee". Je verspilt zoveel energie in dat zand, chapeau dat je dat zoveel km's aan een stuk gedaan hebt!
Er zijn veel deelnemers die het gewoon volledig wandelen. In die zin gaat het niveau denk ik ook gewoon jaar na jaar naar beneden. Vroeger deden enkel heel getrainde personen mee met de insteek om het te lopen, nu zie je echt gewoon zestigers met een buikje meedoen die da gewoon komen wandelen. Als ge een dodentocht kunt uitwandelen of een weekje stevige trektochten in de alpen kunt doen, kunt ge dees in feite ook hoor.

Maar volledig wandelen wou ek absoluut niet. Voor mij blijft het in de spirit een loopwedstrijd dus voor mij was de insteek wel om zoveel mogelijk te lopen en om tot het uiterste te gaan en mijn limieten op te zoeken. Das ook veel plezanter. Dan zit ge echt in de wedstrijd. Als wandelaar is da veel minder en ist precies alsof ge als toerist daar wat komt wandelen. Ook redelijk saai denk ik.

Ik dacht eigenlijk oprecht dat de limieten strenger waren zodat je echt moest lopen.
Nah, in theorie is 3,5 km/u de limiet en er waren er zelfs die met die snelheid buiten tijd waren en da hebben ze nog door de vingers gezien. Ik denk zelfs dat het een ongeschreven regel is dat ze vanaf (na) de long stage niemand meer eruit zetten wegens buiten tijd. Basically bijna onmogelijk dus om gediskwalificeerd te worden wegens buiten tijd. Uiteindelijk hebben die 4000 euro ervoor betaald he dus da willen ze hun ni aandoen.

Is 11.3 second op de 100 meter goed? (Weliswaar op gras)
Voor een normale sterveling? Alles onder de 12 wordt toch als serieus vlot gezien.

Op de piste zou dat sub 11 zijn, daarmee ben je sowieso bij de betere van België. Maar als je die tijden loopt weet je dat wel en kom je dat hier niet vragen 😂

Door ziekte is 1:30 op de 10 miles momenteel niet mogelijk.
Mijn laatste testloop geeft aan 1:35:00. Dat is erg teleurstellend, want ik loop meer dan ooit. :headshake:
Ik ben duidelijk nog niet voldoende hersteld na een zware griep.

Maar wie weet. Ik ga zonder verwachtingen en ik probeer de pacers van 1:30 te volgen.
Als ik nog iets meer herstel is er misschien nog iets mogelijk.

En zo niet? Het loopseizoen is nog lang.

Morgen m'n eerste marathon met licht trillende benen 😋
Sinds vorig weekend echt vuil snot gehad en maar min of meer 'beter' sinds gisteren. Ben benieuwd of ik m'n beoogd doel (4'30"/km) kan halen. Normaal zou dat tempo geen probleem mogen geven, maar ik ben niet helemaal zeker hoe het met de ademhaling gaat lukken morgen.
Het weer is alleszins echt top morgen. Tussen 8 en 13° 's morgens vroeg en pas na de middag wat regendruppels. Kan niet beter 🤞🏻

Haha, Warre Runs gaat de drie afstanden na elkaar doen morgen :D is nog wel een toffe om te volgen!

Succes iedereen!

Vraagje: ik wil nieuwe schoenen kopen maar geen zin om de premium prijzen te betalen.

Ik loop vooral op Altra maar die zijn ook op het einde van hun levensduur vooral door ouderdom, niet door kilometers.

Hoe proberen jullie nieuwe merken uit? Ik weet dat ik met neutrale schoenen loop.

Terug
Bovenaan