Algemene Loopthread

Ik doe dan volgens mij toch iets verkeerd want zo ziet mijn trainingsweek eruit.
Bekijk bijlage 36253

Mijn ingesteld doel van 1u25 op de HM is pas tegen maart. Dus hij geeft aan dat het nog de basisfase is, maar goed dan denk ik toch aan iets anders :p
En ik zou er ook niet mee inzitten om meer dan 2,5u te trainen.

Dat verzetten zie ik in feite echt nergens staan. Bedoel je dan bij agenda en dan op de workout klikken en daar heb je de optie om te verzetten?
Want ik zie enkel dan het detail maar heb geen enkele optie.

Sorry my bad, ik was in mijn hoofd even geswitched naar Trenara :lol:

Als je die tempoduurlopen doet, hoe is dat dan ingedeeld? Een intensieve opwarming voor je aan de blok begint? Lang of kort opwarmen? En wat bepaalt je snelheid? Je gevoel op voorhand, je hartslag, je ...?
goh opwarming net als bij interval een drietal kilometer, meer of minder, afhankelijk van de duur. Het geplande tempo bepaalt mijn snelheid, maar ik moet ook toegeven dat mijn gevoel het vervolgens overneemt, alsof een tempoloop nog ok moet aanvoelen. Ik kan precies zelden echt heel diep gaan. Enkel op wedstrijden of bij een intervaltraining.

ik moet ook toegeven dat mijn gevoel het vervolgens overneemt, alsof een tempoloop nog ok moet aanvoelen.
Dit heb ik ook hoor. Mijn 10k en snellere tempo's kan ik meestal wel goed inschatten qua intensiteit en aanhouden omdat dit bewust bepaalde krachten vraagt vanuit de benen. Alles trager dan dat kom ik in de comfortabele snelle zone terecht en daar heb ik veel de neiging om gevoelsmatig terug te vallen en moet ik bewust regelmatig mijn horloge checken om niet 10 a 15s trager te lopen.

Mijn basis is set in stone. Vandaag loop ik mijn laatste sessie van een vooropgesteld schema om de basis te verbeteren en dat is erg goed gelukt.

Vanaf volgende week volg ik een schema van Trenara om de 10 miles < 1:25 te kunnen lopen. Dwz dat het aantal weekkilometers terug zakt van max +-50 naar max +-40.

Ik ga mij nu meer concentreren om 'sneller' te kunnen lopen met mijn huidige basis als startpunt.
Ik heb daar een schema opgesteld om tegen eind april 1:25:00 te lopen. Ik ben benieuwd want dit jaar liep ik 1:29:52.
Mss werkt Trenara niet voor mij, mss wel maar het is eens iets anders. Ik heb al met veel schema's gelopen maar nog nooit met Trenara.

Let's go for it.

Mijn nonkel zegt dat ik voor 1:20:00 moet gaan maar dat lijkt mij niet realistisch.

In april 2022 liep ik 1:31:21 (De doeltijd was 1:25:00 maar ik ben mijzelf toen tegengekomen)
In april 2023 moest ik passen
In april 2024 liep ik 1:29:52 (De doeltijd was 1:30:00)
Voor 1u20 gaan! Vandaag vernomen dat ik pacer ben op de 10 miles Antwerpen voor 1u20m.

Misschien eens experimenteren met een andere aanpak van opwarming? Ik denk dat 4 - 4:10 pace iets tussen LT1 en LT2 is voor jou @Zubrowka ? Bij mij voelen de eerste km's van een lange tempo of threshold ook moeizaam en ik kom pas echt op gang na 2 a 3 km. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de energiesystemen van je lichaam en dat het even duurt voor je lichaam lactaat begint te clearen.

Je zou 3km progressief WU kunnen doen waarbij de laatste km al dichter bij je LT2 komt en eventueel voeg je nog wat strides toe van 10-15 sec? Of je kan die temposessie ook progressief aanpakken en de eerste km dan aan 4:05 - 4:10 doen en vervolgens wat versnellen richting 4:00.

Mijn STRYD trainingsschema's geven inderdaad ook zo'n soort opwarming. een totaal van pakweg 18 minuten opwarming, maar daarin zitten dan korte 10"-strides aan sprinttempo of langere stukken van 1' aan een serieuzer tempo.

Sinds ik een pilletje moet slikken heb ik constant last van spierscheurtjes (of toch dat gevoel)
(Week of 3 geleden gewoon met uit de zetel te stappen :thinking: )
Ik ben nu aan mijn 2de soort magnesiumcaps bezig. Geen merkbaar verschil. Als deze reeks op is, ga ik promagnor eens proberen.
Motivatie is daardoor ook al even weg. Moest iemand goede tips hebben..

ik ben ongemakkelijk … ongemakkelijk door een gebrek aan sportieve doelen. Vorig jaar deze tijd schreef ik me in voor Valencia met doel sub3u te lopen. Als plan schreef ik me diezelfde week in voor Parijs als tussenhalte. Allemaal mooie vooruitzichten, doelen, motiveringen om te lopen of fietsen tijdens slecht weer. Bij mijn kameraden en collega’s was dit vaak een gespreksonderwerp.

En nu alles achter de rug is, is mijn leven op sportief vlak zo leeg. De loopschoentjes staan nu al anderhalve week aan de kant om mijn voet wat te laten rusten. Terwijl ik me superfris voel. Ondertussen zat ik al enkele keren op Zwift te fietsen, zonder echt een plan te volgen. Ik deed een ftp test om te weten waar ik sta tov vorig jaar. Maar waarom he … ☺️

Het vrouwtje heeft wel kriebels gekregen in Valencia en is ook beginnen met lopen. Ik vind het alvast super! En sexy ook natuurlijk. 😜 Haar doel is 10k te kunnen lopen, te beginnen van 0.
12 keer 1min lopen, en nog hartslagen boven 180 halen. Werk aan de winkel dus na enkele bevallingen. Gelukkig hoeft ze geen kilo’s te verliezen en is het puur conditie opbouwen en werken aan haar basis.
In april doen we gewoon samen 10K van Namen voor de fun. Maar daarmee heb ik niet echt iets om naar uit te kijken.

Ik zou misschien ook eens proberen een snellere 10K te lopen in het voorjaar. Ik heb nog nooit 10K vol gelopen. Mijn pr is van in september tijdens mijn pr op de HM. Maar nog nergens voor ingeschreven. Er is ook niet echt een leuk event die in mijn ogen blinkt 😅

de bello staat ook nog op m'n verlang lijstje, maar na een jaar met heel weinig lopen ga ik me er dit jaar niet aan wagen ;)

Ik ga er echter wel zijn, zowel vrijdagavond als zaterdagavond doe ik een deel van het parcours met de MTB, de borden controleren.
Als ze dus slecht hangen, kan dat deels mijn schuld zijn... ik doe mijn best!

Veel succes aan diegene die deelnemen!

de bello staat ook nog op m'n verlang lijstje, maar na een jaar met heel weinig lopen ga ik me er dit jaar niet aan wagen ;)

Ik ga er echter wel zijn, zowel vrijdagavond als zaterdagavond doe ik een deel van het parcours met de MTB, de borden controleren.
Als ze dus slecht hangen, kan dat deels mijn schuld zijn... ik doe mijn best!

Veel succes aan diegene die deelnemen!
Enkel het stuk rond Ottenburg is veranderd dus voor de rest zou het bekend parcours moeten zijn dus hopelijk niet te veel bordjes nodig!

Laat anders wel weten hoe het stuk in Sint-Agatha-Rode erbij ligt tussen die 2 velden met prikkeldraad, tenzij je daar met je MTB niet doorgeraakt? :cool:

en hoeveel glijbaan het eerste stuk aan de Doode Beemden is ?

Sinds ik een pilletje moet slikken heb ik constant last van spierscheurtjes (of toch dat gevoel)
(Week of 3 geleden gewoon met uit de zetel te stappen :thinking: )
Ik ben nu aan mijn 2de soort magnesiumcaps bezig. Geen merkbaar verschil. Als deze reeks op is, ga ik promagnor eens proberen.
Motivatie is daardoor ook al even weg. Moest iemand goede tips hebben..
Er is geen enkele evidentie dat magnesiumcaps daartegen zouden helpen.
Werken aan een combinatie van mobiliteit en kracht lijkt mij de enige manier om zulke spierbelasting te vermijden, maar misschien kan een kinesist daar iets meer over zeggen?

Kan zijn dat het hier staat, maar niks gevonden met de zoekfunctie.

Lopen jullie met een verkoudheid ? Voel me toch wat suffig en loopneus. Normaal gezien heb ik vandaag een temporun maar dat zie ik niet zitten. Stel ik me aan en beter gaan of idd beter een dag "uitzieken"?

Terug
Bovenaan