ja, er zullen eerst wat andere prioriteiten zijn.Eerst en vooral proficiat
Maar tevens ook wel even bevestigen dat de combinatie (full-time) job/gezin met baby/ultrasport niet echt compatibel is.
Voornaamste doel blijft de uithouding onderhouden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ja, er zullen eerst wat andere prioriteiten zijn.Eerst en vooral proficiat
Maar tevens ook wel even bevestigen dat de combinatie (full-time) job/gezin met baby/ultrasport niet echt compatibel is.
ja, ik mag niet klagen met 2 pubers van 17 en 19 en een madam die het niet erg vindt om mij te komen ondersteunen, zelfs 's nachts en bij slecht weer.Eerst en vooral proficiat
Confirmation inscription
GTLC Summer 2026 - GT160
voila, ik kan beginnen trainen ... eens benieuwd of ik hier mijn grenzen ga tegenkomen
edit: effe Betrail gechecked: volgens mijn ranking zou ik er 34uur over doen -> beetje meer dan mijn langste wedstrijd so far die "slechts" 17u was
.Vandaag een 12km temporun moeten doen. Op 5:20 tempo gaat mijn hartslag niet boven 160. Behoudens blessures (knock on wood) kan ik dat dus met groot gemak volhouden. Afgesloten met 5km onder de 5:00 tempo en max HR was 174, maar eigenlijk gemiddeld niet hoger dan 169 over die snellere kms. Ik had nog verrassend veel marge. Dus je kan het wel eens helemaal goed hebben met je raad.Van +/- 5:40 naar 5 is wel een groot verschil, dan kan je mijn inziens beter constant tegen 5:20 pacen.
Ik ga het niet meer te hard pushen. Na de HM even doortrekken om 5km sub 20 te doen misschien. Lijkt me een zeer leuke en haalbare uitdaging.
Confirmation inscription
GTLC Summer 2026 - GT160
voila, ik kan beginnen trainen ... eens benieuwd of ik hier mijn grenzen ga tegenkomen
edit: effe Betrail gechecked: volgens mijn ranking zou ik er 34uur over doen -> beetje meer dan mijn langste wedstrijd so far die "slechts" 17u was
Je zal daar van BG alvast niet alleen aan de start staan, ik ben ook ingeschreven.
.
Ik ga het niet meer te hard pushen. Na de HM even doortrekken om 5km sub 20 te doen misschien. Lijkt me een zeer leuke en haalbare uitdaging.

Wel, met doortrekken bedoel ik dan ook doortrainen, was dat niet duidelijk?Uhm. Ik hoop dat je enorm explosief bent. Ik liep enkel sub 20 als ik rond of onder de 1:30 HM zat. Zal momenteel een hoge 1:3X HM in de benen hebben maar no way dat ik nu sub 20 kan lopen.

Imo doe je uw duurlopen veel te snel als je die aan 5:15-5:20 loopt als je 20 min op de 5k loopt.Volgens mij onderschat je zeer sterk wat sub20 betekent
Het linken aan tijden op andere afstanden is niet altijd correct. Maar goed het geeft vaak wel een zeer goede inschatting.
Dat is zoals gezegd haalbaar als je een HM in 1u30 kan lopen. Er zit nog een wereld van verschil tussen 1u50 en 1u30 op de HM, dat zijn 2 klassen qua loper verschil.
Het is een zeer mooi doel, maar 5km lang onder de 4min00 lopen is toch iets wat toch al wat conditie vergt. Dan haspel je uw duurlopen af rond de 5m15-5m20.
Desalniettemin zeker niet onhaalbaar en een mooi doel, maar ook zeker niet te onderschatten![]()
3 tot 5 zou ik zeggen, maar het verschil echt goed voelen tussen 4 en 5 is lastiger natuurlijk; dus als je probeert 3 tot 4, dan zit je wel goed.Wat is de defintie van een duurloop als je naar RPE kijkt? -> 3 tot 4, of hoger?
Wel, met doortrekken bedoel ik dan ook doortrainen, was dat niet duidelijk?![]()
Ach, in die zin. Njah 'even' zal in dit geval neerkomen op 5-6 maand trainen aangezien ik alleen nog de 10 miles wil lopen na de HM en in die aanloop wil ik mijn 5 en 10km PRs scherp stellen.De stap die je moet zetten is imo echt wel groot. Er zijn zo van die conversietabellen om tijden te vergelijken op afstanden, en voor mij zijn die +- correct. Met een 1:45 HM zit je op een 22 minuten 5K. Om onder de 20 te duiken moet je sub 1:35 op de HM gaan.
Dat wil zeggen dat je je snelheid nog met +- 10% moet verhogen om je doel te bereiken (en er van uitgaand dat je de 1:45 HM ook effectief loopt). 10% sneller lopen is écht niet te onderschatten en zal je heel wat tijd en training kosten.
Denk vooral dat het woord 'even' in 'even doortrekken' voor deze reacties zorgt. Met even doortrainen ga je er niet geraken. Met doortrainen misschien wel.

Grappig, strava zegt momenteel dat mijn 5k mogelijk 21:46 is en mijn hm 1:44:26De stap die je moet zetten is imo echt wel groot. Er zijn zo van die conversietabellen om tijden te vergelijken op afstanden, en voor mij zijn die +- correct. Met een 1:45 HM zit je op een 22 minuten 5K. Om onder de 20 te duiken moet je sub 1:35 op de HM gaan.
Dat wil zeggen dat je je snelheid nog met +- 10% moet verhogen om je doel te bereiken (en er van uitgaand dat je de 1:45 HM ook effectief loopt). 10% sneller lopen is écht niet te onderschatten en zal je heel wat tijd en training kosten.
Denk vooral dat het woord 'even' in 'even doortrekken' voor deze reacties zorgt. Met even doortrainen ga je er niet geraken. Met doortrainen misschien wel.

Ook niet echt een eerlijke vergelijking, toch? Als er relatief gericht op getraind wordt...Op 6 maanden gaat ge niet plots sub 20' lopen hoor. Ik heb er ± 3 jaar over gedaan denk ik. Wel gestaag en niet per sé met de sub 20' in't achterhoofd.
mei 2020: 5k (21:08) (eerste poging om zo dicht mogelijk bij 20' te geraken)
december 2021: 5k (20:21) (ik dacht dat ik er los door ging gaan)
april 2023: 5k (19:55)
juli 2025: 5k (18:45)
True, al bleef ik wel goed doortrainen voor andere doelen zoals 10 miles en halve marathons. En daar had ik al snellere (trainings)tijdens dan uw PR's nu. Dus tenzij je extreem getalenteerd bent, lijkt het me schier onmogelijkOok niet echt een eerlijke vergelijking, toch? Als er relatief gericht op getraind wordt...
Maar goed, benieuwd waar ik strand. Zoals ik al zei ga ik het niet te hard pushen, ik geniet een eerste jaar (van de 8-9) blessurevrij lopen . Na de 10 miles zien hoeveel jus er nog in zit en waar ik sta op de 5k.