Dat zegt meer over jouw inlevingsvermogen en jouw wereld dan over iets anders. We leven niet in een perfecte meritocratie en de open markt is er geen van perfecte vrije keuze voor iedereen. Afhankelijk van de sector en de werkgever, kan het niet altijd zo simpel zijn als ‘verander dan’, los van het feit dat dat niet eens moet. De werkgever fraudeert en buit je uit, waarom moét je dan veranderen van werk of je erbij neerleggen? En in dit geval moet je blijkbaar zelfs protesteren tegen de overheid die je een wapen(tje) extra geeft tegen die misstappen van de werkgever. De overheid mag het zelfs niet proberen te verminderen?
En wie zegt dat jij de werkgever niet uitbuit door in die officiële uren geen knijt uit te steken?
Voor een hoofdzakelijk niet-handenarbeid job is dat gewoon een stilzwijgende overeenkomst tussen werknemer en werkgever die je niet zomaar kan gaan reguleren in een wereldmarkt.
Durf je de statistieken van Beyondgaming prijsgeven, aantal posts tijdens standaard werkuren versus erbuiten?
Wat zegt dat anekdotisch over dat harde werken tijdens de officiële uren? Waarom zou het dan een probleem zijn om soms wat extra onofficiële uren te werken zodat het werk gedaan is?
Ja ik snap het, er kan druk opgelegd worden etc, maar dan kan je veranderen. De werkloosheid is al 10 jaar laag.
Ja, totaal negeren is een hyperbool. Maar ik hou liever geen uitverkoop rond sociale rechten, ik zie trouwens geen vooruitstrevender, en zeker geen welvarender, Amerika dan Europa.
Europa moet smeken bij Amerika, al jaren lang, en meerdere malen Trump zijn slurf strelen om toch geopolitiek beschermd te blijven omdat ze het zelf niet kunnen.
"Daddy"?
Niet vooruitstrevender, innovatie? Ga ik zelfs niet op in, alsof daarover discussie is anno 2025.
En welvarender al zeker, daar zijn duidelijke economische cijfers over de hele lijn.
De herverdeling en het aan het lot overlaten van de onderste laag in de maatschappij, dat is een andere zaak en daar is Europa uiteraard veel beter in.
Maar dat waren ongetwijfeld nog veel volkeren in de geschiedenis, die dan genadeloos overwonnen werden door militair of technologisch sterkere agressors.
Eerst sterk zijn, dan kan je moraliseren.
Omgekeerd is geopolitieke slapstick humor.