Alloo bij de Verkeerspolitie (2025)

Dat deed die chauffeur toch.
Wat versta jij anders onder voorsorteren?
Hij was al van verder dan noodzakelijk aan het voorsorteren met als doel om daarbij auto's voorbij te steken.
Wat die chauffeur zei, doet niet terzake. Die agenten waren al van plan een pv te geven voor ze hem gesproken hadden.
Nee, maar het toont wel aan dat er geen onduidelijkheid was: beiden wisten dat het niet klopte. De agenten terwijl het gebeurde, en dan man ook terwijl hij het aan het doen was, gaf hij aan. Dan vind ik het raar om dit voorbeeld te gebruiken om aan te geven dat de regel te vaag is. Hij biedt precies juist genoeg grijze zone om tot iets aanvaardbaars te komen?

Hij was al van verder dan noodzakelijk aan het voorsorteren met als doel om daarbij auto's voorbij te steken.
Vanaf wanneer is het (daar) dan niet meer "verder dan noodzakelijk"?
Had hij nog 1 voertuig moeten wachten? 2? 3? 4? 5?
Had hij moeten wachten om de busstrook op te rijden voorbij de stopstreep voor het verkeer rechtdoor?

Ik vraag me af of dat niet opgelost kan worden met een wegmarkering? Lijnen en/of pijlen? Vol/onderbroken? Dan kan je toch aangeven: tot hier moet je in je eigen vak blijven (volle lijn) en vanaf hier mag je wel voorsorteren (onderbroken lijn)?

Abdel: "De nummerplaat is niet leesbaar. ANPR of flitscamera's kunnen die plaat ook niet lezen."

Ze kunnen GVD de neusharen van de bestuurder tellen...

Abdel: "De nummerplaat is niet leesbaar. ANPR of flitscamera's kunnen die plaat ook niet lezen."

Ze kunnen GVD de neusharen van de bestuurder tellen...
idd, maar vooral, het schandalige is vinnek, je kunt geen vervanging krijgen, dus moet je nieuwe plaat aanvragen, maar mag je hem opnieuw inschrijven.. dus extra kosten.
Raar dat dit niet zomaar kan, een reproductie. Gelijk in nederland kan dat, dan komt er daar een cijfertje bij. Wel geen idee van kosten.
1764272403440.png

Vond deze aflevering precies wat kort, veel tijd aan die afgezette weg daar. En dan zo heel kort ivm die nummerplaat.

idd, maar vooral, het schandalige is vinnek, je kunt geen vervanging krijgen, dus moet je nieuwe plaat aanvragen, maar mag je hem opnieuw inschrijven.. dus extra kosten.
Raar dat dit niet zomaar kan, een reproductie. Gelijk in nederland kan dat, dan komt er daar een cijfertje bij. Wel geen idee van kosten.
Bekijk bijlage 46102

Vond deze aflevering precies wat kort, veel tijd aan die afgezette weg daar. En dan zo heel kort ivm die nummerplaat.
Probleem met zo'n 1tje of nog erger, hogere getallen, is dat je auto minder waard wordt voor veel mensen. Dus of dat echt een betere oplossing is, weet ik niet. In België hebben we natuurlijk wel het voordeel dat de nummerplaat bij de eigenaar blijft en je ze er dus af kan halen bij het te koop aanbieden van je auto. Dan weet niemand van het eentje op je nummerplaat.

Mijn nummerplaat had dat vroeger ook dat die heel vaal werd, heb gewoon een lakstift gekocht en meerdere keren bijgeschilderd en boetes kreeg ik alsnog dus onzin dat ze u niet meer zouden kunnen pakken.

Dat vind ik dus ook.
Terug inschrijven = belasting op verkeersinstelling betalen ??
Reproductie nummerplaat vooraan kost toch ook weer wat (ik zie toevallig in google 'vanaf 19,99' bij Auto5).
Als je een aanhangwagen hebt, komt er nog eens 1 bij...

Afaik kan het wel als je nummerplaat begint met 1-, 2-,... ?
Oudere nummerplaten a la ABC-123, 123-ABC, 1.AB.23 moeten worden vervangen door een nieuwere.
Tenzij je 1.000€ (extra?) neerlegt voor een gepersonaliseerde, waarschijnlijk...

Dit seizoen waren het kortere afleveringen dan vorige seizoenen.
Misschien omdat er elke weekdag een aflevering werd uitgezonden?

Anderzijds, vanaf volgende week beginnen terug met seizoen 1, ook elke werkdag zo te zien...

Dat vind ik dus ook.
Terug inschrijven = belasting op verkeersinstelling betalen ??
Reproductie nummerplaat vooraan kost toch ook weer wat (ik zie toevallig in google 'vanaf 19,99' bij Auto5).
Als je een aanhangwagen hebt, komt er nog eens 1 bij...
Je moet geen BIV betalen, enkel de nummerplaten. Maar dat zijn er dus minstens 2, dus je bent wel wat kwijt.

Afaik kan het wel als je nummerplaat begint met 1-, 2-,... ?
Oudere nummerplaten a la ABC-123, 123-ABC, 1.AB.23 moeten worden vervangen door een nieuwere.
Tenzij je 1.000€ (extra?) neerlegt voor een gepersonaliseerde, waarschijnlijk...
Ook wel rekening houden dat perso-platen ook geen nieuwe kunnen krijgen als je ze verliest of om een andere reden wil vervangen.

Dit seizoen waren het kortere afleveringen dan vorige seizoenen.
Misschien omdat er elke weekdag een aflevering werd uitgezonden?

Anderzijds, vanaf volgende week beginnen terug met seizoen 1, ook elke werkdag zo te zien...
Die aflevering was even lang als de andere, maar 15 minuten er van waren een gesprek over niets. Als je zoals mij die stukken overslaat, had je nog 10min materiaal over. :lol:
Die van gisteren was weer beter.

Mijn nummerplaat had dat vroeger ook dat die heel vaal werd, heb gewoon een lakstift gekocht en meerdere keren bijgeschilderd
Blijkbaar is het in principe verboden.

Maar aangezien er nog steeds 'nummerplaatrood' verf wordt verkocht... en zolang noch keuring, noch flikken daar iets van zeggen...
Mijn pa heeft ook jaren rondgereden met een zelf bijgewerkte 1.AB.23 nummerplaat. Terwijl je goed zag dat ze was bijgewerkt. Ondertussen is hij overleden, dus die plaat is al enkele jaren geschrapt.

en boetes kreeg ik alsnog dus onzin dat ze u niet meer zouden kunnen pakken.
Volgens mij ging dat om de originele, niet bijgewerkt, nummerplaat.

Die DGG-220 is trouwens nog steeds niet geschrapt...
"De laatste inschrijving op kentekenplaat DGG220 dateert van 21/01/2010.
Het laatste kentekenbewijs is aangemaakt op 21/01/2010."

laten we opletten dat we geen spreekwoordelijke hondenfluitjes gebruiken
Weet niet meer welke dag maar op een bepaald moment controleren ze een camionette en komt daar een GLE AMG met een nieuwe Gentenaar aan het stuur wel heel vlotjes de straat ingedraaid.
Den Adbel houdt die staande, slaat een praatje (in het Nederlands met wat arabische woorden ertussen) en laat die dan gewoon gaan. Waarna die kerel vervolgens weer zwaar optrekt in de zone 30. Ook een wtf toch...

Weet niet meer welke dag maar op een bepaald moment controleren ze een camionette en komt daar een GLE AMG met een nieuwe Gentenaar aan het stuur wel heel vlotjes de straat ingedraaid.
Den Adbel houdt die staande, slaat een praatje (in het Nederlands met wat arabische woorden ertussen) en laat die dan gewoon gaan. Waarna die kerel vervolgens weer zwaar optrekt in de zone 30. Ook een wtf toch...
Ik vond het net weer overdreven dat die tegengehouden werd. Hij reed niet te snel (want tegen meer dan 30 kan je zo'n haakse bocht niet nemen), ging gewoon wat sportiever de straat in.

Ja, zijn snelheid na dat vertrek leek me echt geen 30, als ik dat vergelijk met hoe traag je echt rijdt als je je aan de 30 houdt.

Ik vond het net weer overdreven dat die tegengehouden werd. Hij reed niet te snel (want tegen meer dan 30 kan je zo'n haakse bocht niet nemen), ging gewoon wat sportiever de straat in.
Wel ja, en dan is de vraag, krijgen jij en ik in zo'n geval een boete voor onaangepast rijgedrag of niet?
Met een sportuitlaat krijg je sowieso ook een vertekend beeld. Mensen relateren meer lawaai automatisch aan hogere snelheid, wat dus niet noodzakelijk zo is.
Toen ik vroeger 45 reed in een zone 50 met mijn Duc voorzien van 2 Termignoni's deed men ook teken dat ik een halve zot was...

Eerlijk gezegd zou ik zo iemand ook wel eens doen stoppen om er op te wijzen dat je nog steeds in een drukke stad aan 't rijden bent. Sportief rijden moet je daar niet doen, er is veel te veel dat je moet zien.

Wel ja, en dan is de vraag, krijgen jij en ik in zo'n geval een boete voor onaangepast rijgedrag of niet?
Met een sportuitlaat krijg je sowieso ook een vertekend beeld. Mensen relateren meer lawaai automatisch aan hogere snelheid, wat dus niet noodzakelijk zo is.
Toen ik vroeger 45 reed in een zone 50 met mijn Duc voorzien van 2 Termignoni's deed men ook teken dat ik een halve zot was...
Klopt, mensen die teken doen dat het wat trager kan heb ik leren negeren. Zeker met een motor of auto die wat sportiever klinkt, heb je dat al heel snel. Dat is ook één van de redenen waarom ik liever met een diesel rijd (met motor moeilijker natuurlijk). Vroeger stopte ik altijd wanneer random mensen teken deden dat het trager kan om te vragen of ze laserogen hebben waarmee ze mijn snelheid kunnen meten (waarop ze meestal met een mond vol tanden stonden), maar daar ben ik mee gestopt gezien ze m'n tijd niet waard zijn.

Bij een agent ben je natuurlijk verplicht om even de zever te aanhoren of je hebt smaad aan je rekker, maar mijn ervaring is dat random mensen sneller getriggerd zijn door het sportieve geluid dan agenten. De camera zal in dit geval niet helpen natuurlijk.

Terug
Bovenaan