Amazon - ervaringen, discussies & vragen

Kan iemand mij zeggen hoe ik amazon (BE) kan contacteren? Ik deed gisteren een bestelling en bij dat tussenscherm dat ze telkens tonen voor prime te worden heb ik bij mijn weten gewoon doorgeklikt ZONDER. Ineens stond prime geselecteerd en kon ik het niet meer deselecteren. Goederen uit mandje gesmeten, en herbegonnen, ik dacht dus dat het uitstond en bestelling gedaan. Nu krijg ik een mailtje dat mijn prime wss zal worden geannuleerd wegens geen betaalmethode geselecteerd. Ik had dus gelukkig een hernieuwde visa kaart sinds de laatste keer dat ik daarmee besteld had.

Ten eerste klik ik dat altijd uit, bewaar visakaart gegevens, en stond het er toch in bewaard, en ten tweede heb ik nergens expliciet prime geactiveerd.

Van zulke praktijken krijg ik dus het vliegend schijt eh. Ik ga dan naar prime lidmaatschap beheren en dat scherm reageert van den hond zen botten.

Wil dus gewoon even chatten/bellen om te zien dat dat volledig af staat. Nice try fuckers, maar ik hoef dat abbo helemaal niet...

Kan iemand mij zeggen hoe ik amazon (BE) kan contacteren? Ik deed gisteren een bestelling en bij dat tussenscherm dat ze telkens tonen voor prime te worden heb ik bij mijn weten gewoon doorgeklikt ZONDER. Ineens stond prime geselecteerd en kon ik het niet meer deselecteren. Goederen uit mandje gesmeten, en herbegonnen, ik dacht dus dat het uitstond en bestelling gedaan. Nu krijg ik een mailtje dat mijn prime wss zal worden geannuleerd wegens geen betaalmethode geselecteerd. Ik had dus gelukkig een hernieuwde visa kaart sinds de laatste keer dat ik daarmee besteld had.

Ten eerste klik ik dat altijd uit, bewaar visakaart gegevens, en stond het er toch in bewaard, en ten tweede heb ik nergens expliciet prime geactiveerd.

Van zulke praktijken krijg ik dus het vliegend schijt eh. Ik ga dan naar prime lidmaatschap beheren en dat scherm reageert van den hond zen botten.

Wil dus gewoon even chatten/bellen om te zien dat dat volledig af staat. Nice try fuckers, maar ik hoef dat abbo helemaal niet...

'Hulp bij iets anders'
'Prime'
'Prime-lidmaatschap annuleren'
'Ik heb meer hulp nodig'
'Nu chatten'

Rechtstreeks contact staat altijd goed verstopt.

Eerste keer voedingswaren gekocht op Amazon.Ze lappen bij deze items een abonnement aan uw broek.Eenmalige levering staat in het klein ergens onderaan.
Hoeveel mensen zullen er niet na een aantal maand hetzelfde opgestuurd krijgen.

Eerste keer voedingswaren gekocht op Amazon.Ze lappen bij deze items een abonnement aan uw broek.Eenmalige levering staat in het klein ergens onderaan.
ja das iets van amazonpremium/prime,
maar dat kan je normaal kosteloos binnen de 30 dagen opzeggen.

Als er nu één bedrijf is dat je tijdig waarschuwt vóór de volgende levering wordt verzonden en het eenvoudig maakt om dat abonnement te annuleren, dan is het wel Amazon.

Als er nu één bedrijf is dat je tijdig waarschuwt vóór de volgende levering wordt verzonden en het eenvoudig maakt om dat abonnement te annuleren, dan is het wel Amazon.
Ja, maar ze lappen het er ineens bij, ik had geklikt op geen prime te kiezen voor mijn bestelling te plaatsen, en toch passen ze het toe. Akkoord opzeggen zal niet moeilijk zijn, maar zij maar zeker dat ze hierdoor nieuwe abbo s zullen kunnen slijten, al is het maar om kennis te laten maken met het product.

Vind ik persoonlijk wel not done

Was het zoiets als dit?

Want daar kan je toch makkelijk aanduiden dat het om een éénmalige bestelling gaat.

Was het zoiets als dit?

Want daar kan je toch makkelijk aanduiden dat het om een éénmalige bestelling gaat.
Als je daar maar om het jaar iets koopt is het toch verwarrend

Inderdaad, ik neem vaak een abonnement om het daarna meteen terug op te zeggen. Zo krijg je korting op je éénmalige aankoop. Doen ze totaal niet moeilijk over bij Amazon.

Had enkele zaken besteld, ik kon zaterdag niet selecteren voor levering, maar wel maandag, dus ik koos het werkadres om te leveren.
Gisteren ochtend een mail van bpost: 'We leveren je Amazon pakje vandaag'... natuurlijk was het niet open. :sop:
Gelukkig gaan ze maandag opnieuw proberen.

Sorry als dit al gevraagd is: iemand ervaring met bestellen bij amazon.com en eventuele douane/invoerkosten?

Op hun site staat 'no import fees' maar ik kom liever niet voor verassingen te staan. Aankoop+levering komt wel maar op 50eur

Sorry als dit al gevraagd is: iemand ervaring met bestellen bij amazon.com en eventuele douane/invoerkosten?

Op hun site staat 'no import fees' maar ik kom liever niet voor verassingen te staan. Aankoop+levering komt wel maar op 50eur
Amazon US zou normaal ook wel bij IOSS moeten geregistreerd staan. Die van Japan en UK al zeker.

Beste is eens de bestelling doorlopen en bij de afrekening vooraleer je effectief gaat betalen, zie je een samenvatting van wat je moet betalen. In principe zou daar Import Fees moeten bijstaan.

Maar heb in een andere thread al gelezen dat het nog niet zo vlot/juist verloopt bij Amazon US.

Amazon.com ondersteunt IOSS. Jij betaalt de verschuldigde btw (+ eventuele invoerrechten boven €150) tijdens het afrekenen.

De verzending vanuit de Verenigde Staten en inklaring in België (Machelen) worden vervolgens door Bpost-dochter Landmark Global afgehandeld.

Je pakje wordt na 7-10 werkdagen door Bpost bezorgd.

Bedankt voor de info. Volgens de site ging alles betaald zijn, maar ik was er niet helemaal zeker van.

Heb hetzelfde 23eur duurder gevonden bij amazon.de en het daar maar besteld.

Bedankt voor de info. Volgens de site ging alles betaald zijn, maar ik was er niet helemaal zeker van.

Heb hetzelfde 23eur duurder gevonden bij amazon.de en het daar maar besteld.
Ik heb al problemen gehad bij Amazon.com, maar dan ging het over een externe verkoper. Er stond aangegeven dat douanekosten etc inbegrepen waren, maar bleek achteraf niet zo te zijn. Heb het pakket dus terug laten sturen. Heb ook al iets besteld dat rechtstreeks van Amazon US vertrok en dat was wel in orde en was redelijk snel thuis geleverd.

Uit mijn WTF momentje post van gisteren:

Amazon stuurt duur en groot elektro gewoon op in de productverpakking. Labels erop, doos volledig beschadigd. Klacht ingediend, zonder overleg maken ze een retourlabel en een nieuwe bestelling met de tekst "Hopelijk wordt het nu wel in een doos verzonden". Hopelijk??
Vanmiddag nog speciaal moeten thuisblijven voor die prior zending. Wat wordt er aan de deur gebracht? Opnieuw opgestuurd in de productverpakking... deze keer wel zonder al te veel beschadigingen maar wel met labels op gekleefd. Knap werk van die Amazonen :fingerguns:

Ik zit al sinds jaar en dag op Amazon Duitsland. Ik heb daar ook Prime. Ik vond Duitsland goedkoper. Is dat nog steeds zo? Is aanbod nog altijd beter dan Amazon.com.be?

Ik bestel vanalles op Amazon. Batterijen, scheermesjes, USB kabels, telefoonhoesjes, etc...

Prime in België is maar 2,99 euro in Duitsland is het 6. Vandaar mijn vraag. Merci alvast. Ben waarschijnlijk niet de enige met die vraag

Terug
Bovenaan