Moet je dit keer zelf niet langer dan 1 jaar klant zijn? Meestal lees ik dat ergens, maar zie het nu niet staan
Ik denk het niet, heb in mijn Amex app ook de promo gekregen en zit net geen 12 maanden bij hen...
FYI, het is weer de moment, want terug promotie van 150.000 bonuspunten voor wie een Platinumkaart aanvraagt tot en met 5 november 2025.
En voor de "aanbrenger" geen vereisten, de nieuwe klant moet wel in de eerste 3 maanden 4000€ of meer spenderen via de kaart om zijn/haar 150000 punten (=300€) te ontvangen.
De "Dine for 2" is we heel erg op Nederlandse restaurants gebaseerd nu, maar afgelopen week toch wel héél lekker gegeten in La buvette (Sint Gillis).
Toch weer net iemand kunnen overhalen, ook iemand die half de tijd half de wereld zit rond te reizen, waar, als we eerlijk in zijn, toch wel het voordeel van een Amex kaart in zit.
Zonet ook eens de verzekering kunnen aanspreken, schade aan huurwagen, huurovereenkomst met franchise bij schade, Amex neemt de franchise voor hen (300€ in dit geval).
Ik zie dit zelfs niet passeren, wanneer je met Amex kaart een "huur borg" geeft wanneer je een wagen huurt zie je dit nergens. Ook geen effect op je limieten (want toch gedekt door de verzekering).
Gaat dus volledig onzichtbaar op de achtergrond, en als het verhuurbedrijf een borg inhoudt zie je dit zelfs niet op je statement...
Ik heb enkel de afrekening van het verhuurbedrijf gekregen met de schade en het bedrag, de melding dat dit is betaald door Amex, en kan dit zelfs nergens in mijn Amex historiek terugvinden (ondertussen 3 maand geleden).
Wanneer je (héél) veel reist (zit zelf nu op 6 intercontinentale en 8 binnen Europa dit jaar), is dit wel echte een top product aan correcte prijs.
Heb je gewoon een kaart nodig hier lokaal, héél grote boog rondwandelen, er zijn 100 keer betere producten op de markt!
En binnenkort (2026) een "Centurion Lounge" op Schiphol, daar kijk ik echt wel naar uit (al mijn reizen zijn vanuit Schiphol).