Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je jarenlange protest niet aanslaat, moet je misschien verder kijken. Een andere manier zoeken. Maar vandalisme of verwanten zijn uiteraard uit den boze, wat verwacht men, buiten meer tegenstand, daar mee te bereiken?Anuna De Wever laat opnieuw van zich horen in een interview met GvA.
"Ik geloof niet meer alleen in vreedzaam protest, wel ook in vandalisme en bezetting als dat nodig is."
Knettergek.
Knettergek inderdaad, volledig geradicaliseerd na ontgoocheld te zijn dat ze niets heeft bereikt met haar klimaatprotesten gaat ze maar de extremistische toer op.Anuna De Wever laat opnieuw van zich horen in een interview met GvA.
"Ik geloof niet meer alleen in vreedzaam protest, wel ook in vandalisme en bezetting als dat nodig is."
Knettergek.

hopelijk steken ze niks in brand.Dat we gaan evolueren naar een ecologische sturmabteilung stond nu ook wel niet op mijn bingokaart.
Knettergek inderdaad, volledig geradicaliseerd na ontgoocheld te zijn dat ze niets heeft bereikt met haar klimaatprotesten gaat ze maar de extremistische toer op.
We kunnen er wat mee lachen natuurlijk, maar bij ons op het bedrijf hebben ze bij een afgelopen actie van een niet nader genoemde groep draconische maatregelen genomen omdat het havenbedrijf en de Stad Antwerpen initieel weigerde om preventieve maatregelen te nemen.hopelijk steken ze niks in brand.
Dat ze eens gaat werken en meedraait in de maatschappij eerst. Natuurlijk moeilijk om aan werk te geraken als je zo'n dwaze uitspraken doet in de media.Knettergek inderdaad, volledig geradicaliseerd na ontgoocheld te zijn dat ze niets heeft bereikt met haar klimaatprotesten gaat ze maar de extremistische toer op.
Deed ze geen stage bij een politieke partij in het Europees parlement? Wellicht ook alleen maar verkregen omdat ze toen populair was....Dat ze eens gaat werken en meedraait in de maatschappij eerst. Natuurlijk moeilijk om aan werk te geraken als je zo'n dwaze uitspraken doet in de media.
Maar dan beroep doen op China (of elders) is wellicht ook niet zo ecologisch vriendelijk + dat je dan nog met het transport zit van de goederen/grondstoffenGoh, niet om het op flessen te trekken, maar geweld kan in sommige contexten wel een oplossing zijn. Alleen denk ik dat Anuna haar ruiten gaat ingooien en dat ze de context niet mee heeft. We leven in een tijdperk waar Europa misschien de geopolitieke noodzakelijkheid gaat moeten ondervinden om terug te investeren in mijnbouw en dat is niet bepaald ecologisch vriendelijk.
Het artikel plaatst toch gewoon haar antwoorden op hun interviewvragen? Ik heb het artikel gelezen en ze zegt duidelijk dat ze de buik vol heeft van dat (vreedzame) gedemonstreer en meer actie wilt, desnoods d.m.b.v sabotages.Misschien even ter nuance; ze vindt zelf dat het artikel te sensationeel is en haar visie niet representeert.
Dat klinkt niet alleen utopisch, maar ook onrealistisch. Hoe moet die revolutie eruitzien?
“Ik geloof niet meer alleen in vreedzaam protest, wel ook in vandalisme en bezetting als dat nodig is. Het is waanzin dat de infrastructuur van petroleumbedrijven die zo veel levens kosten en zullen kosten, nog bestaat en zelfs uitbreidt. De wapenindustrie, de muren rond Europa, de gesloten asielcentra, ze mogen geen deel meer uitmaken van de toekomst van de wereld. Met een paar ludieke acties komen we er niet. Als het Israëlisch wapenbedrijf OIP Systems te maken krijgt met vandalisme, zal dat investeerders afschrikken. We moeten ons afvragen welk risico we willen nemen om het kapitalisme de rug toe te keren. Als we daarvoor pijpleidingen kapot moeten maken, is dat maar zo.”
Misschien even ter nuance; ze vindt zelf dat het artikel te sensationeel is en haar visie niet representeert.
.Dit is gewoon reclame voor haar boek.Misschien even ter nuance; ze vindt zelf dat het artikel te sensationeel is en haar visie niet representeert.
Pijnlijker wordt het niet.
Ben niet overtuigd van de nuance als je hier de hoofdredacteur zijn nuance er naast legt.