Dat is UW conclusie, niet de conclusie van mensen die geweldloze oplossingen of op andere manieren druk zetten het liefst zien, en tevens andere oplossingen aanhalen. Heb je dat nu nog niet door na hoeveel reply's?Dus is de conclusie dan dat democratie niet geschikt is om uit het klimaatprobleem te geraken, en dat het dus logisch is dat er mensen in de hoop dat er iets gebeurt zich genoodzaakt zien tot extreme acties?
Ik begrijp uw punt nog altijd niet echt.
Voor mij is de kern van de discussie "is het logisch dat sommigen de noodzaak zien om tot extreme acties over te gaan om de klimaat issues aan te kalgen". En als ik uw berichten volg is het tegelijkertijd nee want we zitten in een democratie, en impliceert het bovenstaande dat de democratie er niet uit geraakt.
Als we gemeenschappelijk democratisch beslissen dat de wereld maar moet vergaan, is dat zo, en dat mensen daar dan extreem protest tegen voeren is het probleem van die mensen?
Als je het anders blijft zien is dat uw mening, niet de mijne en van vele anderen. En wil je uw mening forceren op anderen, met geweld? Wel, wees bereid voor de zware consequenties, of je nu in een dictatuur of democratie leeft. Oorlog en bezetting is iets anders waar geweld veelal de enige manier is om tot een oplossing te komen, dan is het dat of diplomatie.
Probeer maar eens zo'n activistische actie/aanslag (effectief doen, of voor te bereiden) op een groot staatsbedrijf in Rusland of N Korea. Als de geheime dienst je daar op pakt, vlieg je mogelijks de rest van je leven naar een niet zo comfortabele gevangenis, en is het game over.
Laatst bewerkt:
....