racemaniac
Member
En kunt ge dat dan mss staven met feiten of zo? Of is't gewoon obvious dat het zo is.Ik snap je punt heus wel hoor, je vindt dat we momenteel in een soort noodsituatie zitten met het klimaat, waardoor protesten (evt. met geweld) gerechtvaardig zijn, net zoals dat gerechtvaardigd was in WOII. Die vergelijking slaat echt nergens op, in die situatie van een bezetting i/d oorlog kan je het nog ergens justifiëren, maar er is geen enkele reden waarom zulke protesten nu gerechtvaardigd zouden zijn omdat sommigen zich zorgen maken om het klimaat.
Heb eens rap het meest recente IPCC rapport geopend:
Urgency of Near-Term Integrated Climate Action
C.1 Climate change is a threat to human well-being and planetary health (very high confidence).
There is a rapidly closing window of opportunity to secure a liveable and sustainable future for
all (very high confidence).
En ondertussen zit iedereen naar elkaar te wijzen en lijkt er geen kloot te gebeuren...
Maar dan is't obvious voor u dat everything is fine <insert gif of dog sitting in burning building>?
Kijk, ik wil met alle plezier erover praten of het zo dringen is nu, lijkt me toch het meest obvious onderwerp in deze context, maar voor u is dat bij voorbaat uitgesloten dat dit existentieel probleem voor onze maatschappij niet aangepakt wordt?
Dan valt er idd niet veel te praten, al ben ik oprecht benieuwd hoe gij tot die conclusie komt.
.... (en dus waarom dat democratisch oplossen zeer problematisch kan zijn....)