Arizona voert meerwaardebelasting in

Snap dat hij hier niet mee akkoord gaat. Ons pensioensparen/beleggingen worden hier ook door aangetast
Ja maar ze gingen zo toch de lasten op arbeid verlagen? De mensen die nu op pensioen gaan en pensioensparen hebben meer geld en 10% is niet zo veel vergeleken met de meeste landen met een meerwaardebelasting.

----

Als het hun nu met alle druk nog niet lukt kunnen ze even goed opgeven want de ene keer is het niet links genoeg dan weer niet rechts, het is een straatje zonder einde.

Snap dat hij hier niet mee akkoord gaat. Ons pensioensparen/beleggingen worden hier ook door aangetast
Een tax cut willen én tegen een vermogensbelasting zijn én een gat van 30miljard dichtrijden gaat gewoon niet in een arizonaconstellatie. Die belasting zal er komen, alleen rond de voorwaarden valt nog te praten lijkt me.

Zelfs als Arizona er komt: gaan toch pittige begrotingsupdates worden iedere keer weer.

Een tax cut willen én tegen een vermogensbelasting zijn én een gat van 30miljard dichtrijden gaat gewoon niet in een arizonaconstellatie. Die belasting zal er komen, alleen rond de voorwaarden valt nog te praten lijkt me.

Zelfs als Arizona er komt: gaan toch pittige begrotingsupdates worden iedere keer weer.
Ja maar...ge ontvangt loon..wordt maximaal belast. Ge doet inkopen, nog eens 21% naar de staat. En dan van het beetje geld dat ge hebt, spaart ge...via pensioensparen of beleggingen..met nota bene geld dat al belast is geweest. En ge neemt een risico, want ge zijt ni zeker van winst...en ge wordt er dan nog eens op belast. Komaan seg

10% meerwaardetaks? manmanman, waar zijn ze toch mee bezig... als ze zo verder doen krijgen we nog een ferme brain drain.

Als dat doorgaat sta ik garantie ook in Brussel de eerstvolgende betoging.. stelletje kloefkappers.

Ja maar...ge ontvangt loon..wordt maximaal belast. Ge doet inkopen, nog eens 21% naar de staat. En dan van het beetje geld dat ge hebt, spaart ge...via pensioensparen of beleggingen..met nota bene geld dat al belast is geweest. En ge neemt een risico, want ge zijt ni zeker van winst...en ge wordt er dan nog eens op belast. Komaan seg
Feit blijft dat je na al die belastingen nog altijd geld over hebt.
Veel mensen hebben op het eind van de maand geld over, mensen kunnen nog altijd sparen. Er zit nog vet op dus er kan nog gesneden worden. Dat is geld dat niet in de staatskas zit en belast kan worden.
Dus wat doe je dan? Je belast dat geld op een andere manier.
Binnen een paar jaar via bijvoorbeeld ETS2. Misschien ook een vermogen kadastertje ofzo.

10% meerwaardetaks? manmanman, waar zijn ze toch mee bezig... als ze zo verder doen krijgen we nog een ferme brain drain.

Als dat doorgaat sta ik garantie ook in Brussel de eerstvolgende betoging.. stelletje kloefkappers.
Parnter en ik hebben voor het eerst openlijk gesproken of we op termijn niet naar het buitenland zouden gaan. Er is eigenlijk niks
Feit blijft dat je na al die belastingen nog altijd geld over hebt.
Veel mensen hebben op het eind van de maand geld over, mensen kunnen nog altijd sparen. Er zit nog vet op dus er kan nog gesneden worden. Dat is geld dat niet in de staatskas zit en belast kan worden.
Dus wat doe je dan? Je belast dat geld op een andere manier.
Binnen een paar jaar via bijvoorbeeld ETS2. Misschien ook een vermogen kadastertje ofzo.
Gaat ervoor zorgen dat mensen terug makkelijker gaan zwartwerken. Om een deel van de dans te ontspringen

Parnter en ik hebben voor het eerst openlijk gesproken of we op termijn niet naar het buitenland zouden gaan. Er is eigenlijk niks

Gaat ervoor zorgen dat mensen terug makkelijker gaan zwartwerken. Om een deel van de dans te ontspringen
Naar waar zou je dan gaan? Hebben de meeste landen geen meerwaardebelasting? Ik dacht dat België hierin een uitzondering was dat we dat niet hadden.

Ik zou het ook kak vinden die meerwaarde belasting.
Maar onze situatie is gewoon zo precair dat iedereen iets zal moeten doen. Als er wat aan 't sociaal profitariaat gedaan wordt dan draag ik ook wel m'n steentje bij om de bodemloze put van onze schuldenberg af te bouwen.

Naar waar zou je dan gaan? Hebben de meeste landen geen meerwaardebelasting? Ik dacht dat België hierin een uitzondering was dat we dat niet hadden.
Het is niet enkel die belasting.
Gewoon zien dat ge insane veel belastingen betaalt, maar er niet de "service" voor krijgt (loch systeem, traag, inefficient, corruptie, oneerlijk, slechte wegen,...) en dan dingen in de samenleving ziet die ni ok zijn: lakse justitie, de fucked up samenleving waarin we leven, de agressie van sommigen... Allemaal dingen die we meer en meer normaal zijn beginnen vinden, maar niet normaal zijn.

Ik zou het ook kak vinden die meerwaarde belasting.
Maar onze situatie is gewoon zo precair dat iedereen iets zal moeten doen. Als er wat aan 't sociaal profitariaat gedaan wordt dan draag ik ook wel m'n steentje bij om de bodemloze put van onze schuldenberg af te bouwen.

De vraag zal zijn of echt "iedereen" iets zal moeten doen en niet enkel jij.
Ik reken er niet op.
En al zeker niet dat 1 van de volgende 5 regeringen niet terug los gaat en de eventuele winst terug in het verlies daait.
Daarom dat ik vind dat men ineens en in 1 keer grote veranderingen moet doen. Niet zoals nu enkel wat kantjes en de rest over laten zoals dikwijls "wij hebben de basis gelegd maar de echte beslissingen zijn voor de volgende regering ".

Iedereen moet zijn steentje bijdragen lees ik hier. Investeerders zien hun winst afgeroomd maar ik hoor niets over wat bij verlies.

Terwijl aandeelhouders de dans ontspringen en pas bij 5 MILJOEN iets gaan moeten afleggen... dat is gewoon niet eerlijk.

Monaco (geen), Zwitserland (beperkt).
De lijst is veel langer maar dan dien je verder te verhuizen.

Countries Without Capital Gains Tax

1. The Bahamas – No income or capital gains tax.
  2. Bahrain – No capital gains tax; mainly relies on VAT and corporate taxation.
  3. Barbados – No capital gains tax for individuals; some business-related gains may be taxed.
  4. Bermuda – No capital gains tax or personal income tax.
  5. Brunei – No personal income tax or capital gains tax.
  6. Cayman Islands – No capital gains tax, no income tax.
  7. Isle of Man – No capital gains tax, but some other taxes apply.
  8. Jamaica – No capital gains tax on individuals; businesses may be subject to it.
  9. Kuwait – No personal income or capital gains tax.
  10. Malaysia – No capital gains tax for individuals (except on real estate under the Real Property Gains Tax).
  11. Monaco – No capital gains tax for individuals (except for French citizens).
  12. Oman – No capital gains tax for individuals.
  13. Qatar – No capital gains tax on individuals.
  14. Saudi Arabia – No capital gains tax for residents; businesses may be taxed.
  15. Singapore – No capital gains tax on individuals.
  16. United Arab Emirates (UAE) – No capital gains tax for individuals.
  17. Vanuatu – No capital gains tax or income tax.

Countries With Partial or Limited Capital Gains Taxation

• Switzerland – No capital gains tax on personal investments, but trading activity may be classified as business income.
  • Hong Kong – No capital gains tax, but profits from frequent trading could be taxed as business income.
  • New Zealand – No formal capital gains tax, but gains from property flipping and certain investments may be taxed.

Maar wacht het toch af?
Ken jij de details?

Ik niet. Het enige wat ik zeg is dat ik besef dat we al decennialang de foute kant opgaan en dat ik daarin wil helpen.
Natuurlijk niet als enige, maar dat het pijn zal doen op sommige plekken dat kan gewoon niet anders.
En ik ben iemand die absoluut geen voorstander is van dat soort overheidsingrepen, maar ik ben wel realistisch genoeg om niet dogmatisch vast te houden aan bepaalde hard lines.

Gewoon omdat de realiteit is wat ze is.

Het is niet enkel die belasting.
Gewoon zien dat ge insane veel belastingen betaalt, maar er niet de "service" voor krijgt (loch systeem, traag, inefficient, corruptie, oneerlijk, slechte wegen,...) en dan dingen in de samenleving ziet die ni ok zijn: lakse justitie, de fucked up samenleving waarin we leven, de agressie van sommigen... Allemaal dingen die we meer en meer normaal zijn beginnen vinden, maar niet normaal zijn.
Ik weet eerlijk gezegd niet of er zoveel landen beter zijn dan Belgie.

Monaco (geen), Zwitserland (beperkt).
De lijst is veel langer maar dan dien je verder te verhuizen.

Countries Without Capital Gains Tax

1. The Bahamas – No income or capital gains tax.
  2. Bahrain – No capital gains tax; mainly relies on VAT and corporate taxation.
  3. Barbados – No capital gains tax for individuals; some business-related gains may be taxed.
  4. Bermuda – No capital gains tax or personal income tax.
  5. Brunei – No personal income tax or capital gains tax.
  6. Cayman Islands – No capital gains tax, no income tax.
  7. Isle of Man – No capital gains tax, but some other taxes apply.
  8. Jamaica – No capital gains tax on individuals; businesses may be subject to it.
  9. Kuwait – No personal income or capital gains tax.
  10. Malaysia – No capital gains tax for individuals (except on real estate under the Real Property Gains Tax).
  11. Monaco – No capital gains tax for individuals (except for French citizens).
  12. Oman – No capital gains tax for individuals.
  13. Qatar – No capital gains tax on individuals.
  14. Saudi Arabia – No capital gains tax for residents; businesses may be taxed.
  15. Singapore – No capital gains tax on individuals.
  16. United Arab Emirates (UAE) – No capital gains tax for individuals.
  17. Vanuatu – No capital gains tax or income tax.

Countries With Partial or Limited Capital Gains Taxation

• Switzerland – No capital gains tax on personal investments, but trading activity may be classified as business income.
  • Hong Kong – No capital gains tax, but profits from frequent trading could be taxed as business income.
  • New Zealand – No formal capital gains tax, but gains from property flipping and certain investments may be taxed.
Luxemburg toch ook? En nog handvol europese landen binnen OESO dacht ik
Ik weet eerlijk gezegd niet of er zoveel landen beter zijn dan Belgie.

Zal er uiteraard wat van afhangen wat uw levenssituatie is maar toch we staan verre van bovenaan

Pensioensparen heeft al een belasting van 8%, dus 10% voor bv ETF of aandelen lijkt me nog niet te gek?
Umh, kunnen we dan ook belastingvermindering krijgen voor ETFs of aandelen?

Pensioensparen is een gesubsidieerd product en die 8% is om een deel te recupereren.

Terug
Bovenaan