Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kunt ook gefaseerd afbouwen?Zien jullie deze nog veel verder stijgen in de toekomst?
Want zit met 112% winst ondertussen toch al aan een redelijk bedrag en ben aan het twijfelen wat te doen.
ASML werkt nauw samen met IMEC. Je kan IMEC zien als de R&D van ASML. IMEC is wereldtop. China heeft een meervoudige inhaalrace te gaan: IMEC evenaren, ASML evenaren, alle subcontractors van ASML evenaren (Zeiss, Trumpf, Cymer,...) die allen op zich ook al wereldtop zijn. Het zal wel nog een tijd duren eer China zo een biotoop op punt heeft staan.Het gaat ons te ver leiden om hier dieper op in te gaan maar de grootste moeilijkheid voor China is op zich nog niet de machine bouwen, maar wel aan alle hoogwaardige onderdelen geraken. Het china-verhaal staat op de radar van vele asml-volgers maar vooralsnog maakt niemand zich nog geen zorgen, gewoon omdat zo'n machine zo'n gigantisch groot aantal verschillende onderdelen heeft van allemaal andere leveranciers, dus vooralleer je dat kan kopiëren...
Zien jullie deze nog veel verder stijgen in de toekomst?
Want zit met 112% winst ondertussen toch al aan een redelijk bedrag en ben aan het twijfelen wat te doen.
Je kunt ook gefaseerd afbouwen?

De risico’s gefaseerd afbouwen en bredere spreiding lijkt mij nu idd geen slecht idee.Ik heb dat deze week ook weer gedaan voor een schijfje ASML: verkocht en in de plaats een bredere semiconductor ETF gekocht (waar ASML ook in zit). Zal misschien niet zoveel schelen qua volatiliteit maar toch een bredere spreiding.
Niet wegens gebrek aan overtuiging dat er nog potentieel is voor ASML, maar om niet teveel gewicht in 1 individueel aandeel te hebben.
+120% sinds mijn laatste ASML aankoop, ik wou dat ik dat van meer aandelen in mijn portefeuille kon zeggen![]()