Atletiek

Ook geen ideale voorbereiding gehad uiteraard.

Ze heeft nog nooit een ideale voorbereiding gehad.

Het is geen schande om na 10+y aan de top - in een notoir lichamelijk kerkhof discipline als 7 zevenkamp - te moeten van je piek afkomen. Hoeveel atleten zijn er 10+y aan een stuk top is een echt fysieke discipline ? Ik ken er heel weinig. Geen schande.

Maar zo bitchen op de federatie is jammerlijk want dat gaan de mensen dan onthouden als je laatste wapenfeit. Eveneens is het triestig van de federatie dat ze op tv letterlijk toegeven 'we hebben goeie fysio in-house, dan moet ze die maar meenemen en niet haar eigen fysio'.

Maar beide zijn schuldig in dat verhaal. Normale mensen in een normale situatie zouden dat niet laten ontploffen tot het moment dat het er toe doet. Zeker niet als je atleet 3x Olympisch kampioen is. En als olympisch kampioen zou je die situatie moeten kunnen mitigeren op voorhand ipv op tv je beklag te moeten gaan doen.

En ja, je kunt niet voor iedereen uitzonderingen toelaten. Maar, 'een olympische, wereld of europees kampioen mag bij het volgende gelijkaardige kampioenschap 2 omkaderingen meenemen op kosten van de federatie binnen budget XYZ na voorgaande goedkeuring bladiebladiebla'. I mean, je kunt wel degelijk de regels buigbaar maken voor je topatleten. Het is een kwestie van goede wil en een minimale investering. Dan sponsor je maar 3 3e-rangsatleten wat minder die 5e worden op de jeugd europese kampioenschappen en dan kun je wel 2x per jaar een fysio een week sponsoren denk ik dan. Maar goed - we weten uiteraard niet wat er allemaal achter de schermen speelde/gespeeld heeft.

Borlee sr had ook altijd ambras met de federatie (er zit nu eenmaal geen super zakken geld in atletiek), maar die vond altijd wel ergens een oplossing met een sponsor zak geld links of rechts of wat federatie massering. Kan me niet herinneren dat het tijdens een kampioenschap ooit zo publiekelijk ontspoord is..

Ze heeft nog nooit een ideale voorbereiding gehad.

Het is geen schande om na 10+y aan de top - in een notoir lichamelijk kerkhof discipline als 7 zevenkamp - te moeten van je piek afkomen. Hoeveel atleten zijn er 10+y aan een stuk top is een echt fysieke discipline ? Ik ken er heel weinig. Geen schande.

Maar zo bitchen op de federatie is jammerlijk want dat gaan de mensen dan onthouden als je laatste wapenfeit. Eveneens is het triestig van de federatie dat ze op tv letterlijk toegeven 'we hebben goeie fysio in-house, dan moet ze die maar meenemen en niet haar eigen fysio'.

Maar beide zijn schuldig in dat verhaal. Normale mensen in een normale situatie zouden dat niet laten ontploffen tot het moment dat het er toe doet. Zeker niet als je atleet 3x Olympisch kampioen is. En als olympisch kampioen zou je die situatie moeten kunnen mitigeren op voorhand ipv op tv je beklag te moeten gaan doen.

En ja, je kunt niet voor iedereen uitzonderingen toelaten. Maar, 'een olympische, wereld of europees kampioen mag bij het volgende gelijkaardige kampioenschap 2 omkaderingen meenemen op kosten van de federatie binnen budget XYZ na voorgaande goedkeuring bladiebladiebla'. I mean, je kunt wel degelijk de regels buigbaar maken voor je topatleten. Het is een kwestie van goede wil en een minimale investering. Dan sponsor je maar 3 3e-rangsatleten wat minder die 5e worden op de jeugd europese kampioenschappen en dan kun je wel 2x per jaar een fysio een week sponsoren denk ik dan. Maar goed - we weten uiteraard niet wat er allemaal achter de schermen speelde/gespeeld heeft.

Borlee sr had ook altijd ambras met de federatie (er zit nu eenmaal geen super zakken geld in atletiek), maar die vond altijd wel ergens een oplossing met een sponsor zak geld links of rechts of wat federatie massering. Kan me niet herinneren dat het tijdens een kampioenschap ooit zo publiekelijk ontspoord is..

Ik vind dat het bij Thiam wel meevalt , een interview waarvan ze nu eens haar gedacht heeft gezegd. (ze ziet er me niet iemand uit die zomaar gaat zagen). Couckuyt ken ik niet persoonlijk, maar zou blijkbaar ook niet iemand zijn die zomaar gaat zagen (gehoord van medestudent toch).

Maar het is in mijn ogen grappig dat de problemen blijkbaar allemaal met het mailverkeer van de bond heeft te maken ?
Zowel bij Bellemans als Thiam is het probleem vooral dus mailcommunicatie volgens de artikels ? (we weten niet alles natuurlijk).
Je kan veel zeggen van Sven Vanthourenhout maar die belt nog eens naar de mensen :p

Unpopular opinion. Ik denk dat Nafi al lang weet dat ze niet top is en daarom op voorhand al is beginnen bitchen op de federatie als vlucht vooruit/excuus.

Ik kan me moeilijk inbeelden dat iemand als Thiam die redelijk diepe zakken heeft met prive sponsors, veel nodig heeft van of baat heeft bij een federatie die - met alle respect - zowiezo al niet te veel levert aan haar atleten.

Ze kent haar weg daar - het is het stadion waar ze olympisch kampioen werd. En de vorige keren was het olympisch/atleten dorp brak en eigen matras en weet ik veel wat en zat ze nooit te klagen en te zagen. En nu is elk dingetje een probleem. Dusja, ik denk dat ze op plek #10 of zo zal eindigen, als ze al niet eerder de brui er aan geeft en dan zal stoppen. Het kampioenschap te veel.

Groeten van nostradamus

Kan de voorspeller ook even de komende lottocijfers doorgeven?

Ik zie het straks al in de boekskes staan
De bond: Het is onze schuld niet! We hebben zelfs staalharde bewijzen dat Nafi liegt en wat Van Der Plaetsen zegt bullshit is!

Hint van den Makila: "De meerderheid van Jan Modaal zal u de bond -desondanks- alle schuld geven van deze mislukking"

Je spreekt over een 3 voudige kampioen wiens naam 99% van België wel kent. Wie kan uit het hoofd één naam van een bondslid hier nu posten? Juist ja. Cru gezegd: Als je bond alles onder de mat veegt gaat het gewoon de bond zijn die de boeman zal zijn. Maar hebben ze dat daar wel door ?? Ik hoop het.

Het probleem is niet zo zeer Nafi an sich. Als men een vuurtje stookt en men blust het niet of men veegt dit zomaar gewoon onder de mat, dan ontstaat er een hele grote brand.

Dusja, ik denk dat ze op plek #10 of zo zal eindigen, als ze al niet eerder de brui er aan geeft en dan zal stoppen. Het kampioenschap te veel.
Ik wilde gisteren nog reageren met: Of te wel wordt het nog podium of te wel geeft ze op. Voor plaats 10 gaat ze niet verder doen. (waarom zou ze?)

Laatst bewerkt:
In het verleden waren dezelfde mensen geen probleem
Aantal accreditaties is ook beperkt, wel geen idee of ze dus zomaar extra kiné konden accrediteren die zich dan maar met 1 atleet zou bezighouden.
En stel dat Vidts er was dan moet je dat voor haar ook doen?
En ja, je kunt niet voor iedereen uitzonderingen toelaten. Maar, 'een olympische, wereld of europees kampioen mag bij het volgende gelijkaardige kampioenschap 2 omkaderingen meenemen op kosten van de federatie binnen budget XYZ na voorgaande goedkeuring bladiebladiebla'. I mean, je kunt wel degelijk de regels buigbaar maken voor je topatleten. Het is een kwestie van goede wil en een minimale investering. Dan sponsor je maar 3 3e-rangsatleten wat minder die 5e worden op de jeugd europese kampioenschappen
Fun fact maar Thiam was zelf op zo een jeugdkampioenschap ... 4e (en de winst was voor een andere Belgische)
Wie kan uit het hoofd één naam van een bondslid hier nu posten? Juist ja ..
Rutger Smith. Wat win ik nu?
Die is wel niet mee naar Tokyo, volgens de geruchten omdat uit protest tegen de voorkeursbehandeling die Thiam toch kreeg

Rutger Smith. Wat win ik nu?
Die is wel niet mee naar Tokyo, volgens de geruchten omdat uit protest tegen de voorkeursbehandeling die Thiam toch kreeg
Het is hard tegen hard. Jammer, want het sportieve verzeilt zo naar de achtergrond.

Terug naar het sportieve: Kimeli voor een medaille ?

Weer typisch Belgsch om een meervoudig olympisch en wereld kampioene af te zeiken. Ongelooflijk. Het is maar normaal dat je een vedette die je land in mischien wel de mooiste sportdiscipline op de wereldkaart heeft gezet, jaren aan een stuk dan nog, in de beste omstandigheden omkadert. Wat een shitshow is dit. Alsof andere topsporters ook dezelfde behandeling krijgen als hun collega's zeker 🙈

Het belangrijkste zal zijn dat er iets gaat veranderen nu. Een crisis als deze moet benut worden om voor eens en voor altijd deftige afspraken te maken.

Maar het had zeker niet mogen gebeuren, benieuwd wat er de komende dagen/weken nog naar buiten komt.

Sacoor als startloper 44.37 in de HF als ik het goed gezien heb. Een nieuw PR denk ik?

Segers ook heel sterk. Onder de 44 sec maar wel met vliegende start.

Het belangrijkste zal zijn dat er iets gaat veranderen nu. Een crisis als deze moet benut worden om voor eens en voor altijd deftige afspraken te maken.
Ze hebben net aantal zaken veranderd in Vlaanderen, meer naar Nederlands model.
En ze kampen met financiële put
Mss wat minder middelen naar de aflossingen laten vloeien :unsure:

Borlee leek me blessure te hebben

Weer typisch Belgsch om een meervoudig olympisch en wereld kampioene af te zeiken. Ongelooflijk. Het is maar normaal dat je een vedette die je land in mischien wel de mooiste sportdiscipline op de wereldkaart heeft gezet, jaren aan een stuk dan nog, in de beste omstandigheden omkadert. Wat een shitshow is dit. Alsof andere topsporters ook dezelfde behandeling krijgen als hun collega's zeker 🙈

Waarom moet zij, ongeacht haar prestaties, zich gedragen als een popdiva? Teken de gedragscode zoals iedeen en volg de richtlijnen zoals iedereen. Als de atletiekliga alles voor je betaalt, dan zijn er nu éénmaal bepaalde regels die je moet volgen. Imo is heel dit spel er eentje die makkelijk vermeden kon worden als Nafi de diva allures achterwege gelaten had.

Om dan nu nog te komen bleiten op tv en die coach alles in de schoenen van de bond te willen schuiven. Komaan, mannekes... Van een topsporter mag je toch wel wat meer professionaliteit verwachten.

Waarom moet zij, ongeacht haar prestaties, zich gedragen als een popdiva? Teken de gedragscode zoals iedeen en volg de richtlijnen zoals iedereen. Als de atletiekliga alles voor je betaalt, dan zijn er nu éénmaal bepaalde regels die je moet volgen. Imo is heel dit spel er eentje die makkelijk vermeden kon worden als Nafi de diva allures achterwege gelaten had.
Had ergens gelezen dat die code voor 4j was en dat je ook bv niets met uw eigen sponsoren mag doen tijdens kampioenschap. Lijkt me dan wel dat die aan herziening toe is
Om dan nu nog te komen bleiten op tv en die coach alles in de schoenen van de bond te willen schuiven. Komaan, mannekes... Van een topsporter mag je toch wel wat meer professionaliteit verwachten.
Haar entourage is hier imo toch ook slecht mee omgegaan. De vanderplaetsen-bubble (zowel trainer als management) en sindsdien vaak ver weg van familie en vrienden lijken haar mentaal eerder parten te spelen. Volgens mijn madam poste ze vroeger regelmatig iets op Instagramtijdlijn (met andere Belgische atleten) en is ze daar volledig mee gestopt bv

Omdat het hele conflict om geld draait en de federatie letterlijk haar broodwinning afneemt met die code door eisen van concurrerende sponsors. Ze verdienen in verhouding al peanuts met andere disciplines. Omwille van grandioze prestaties kunt ge eindelijk eens vruchten plukken voor uw levenswerk en dan moet ze die volgens u maar laten vallen omdat de federatie zelf platzak is? Nul komma nul te maken met diva allures.

Stel u eens voor dat De Bruyne en co hun persoonlijke sponsordeals moeten laten vallen... het zou snel gedaan zijn met de nationale ploeg.

Ik ben echt verbijsterd van de kortzichtige reacties hier. Ge hebt hier te maken met elitesporters - we hebben al amper medaillekandidaten. Dan moet ge die medaillekandidaten gewoon pamperen zonder weerga. Geef die talenten alles wat ze nodig hebben.

De hervorming naar Nederlands model ook verre van vlekkeloos laat staan succesvol - omdat er gewoon veel te weinig middelen voor zijn. Ook gewoon triestig om te zien en horen hoe zo een hervorming loopt - duidelijk geen mensen die enige kaas hebben gegeten van changemgmt.

Ook gewoon triestig om te zien en horen hoe zo een hervorming loopt - duidelijk geen mensen die enige kaas hebben gegeten van changemgmt.
Dat is een juiste conclusie. Ik heb er een aparte thread over opgezet:

Ik snap ook niet die obsessie met het kopiëren van het 'Nederlandse' model? Die hebben letterlijk 2 olympische kampioenen: Bol & Hassan. Is dat dan zoveel beter dan België die er één heeft in Thiam? Als er één land is waar ik mij misschien nog aan zou spiegelen is het een land als Noorwegen.

Edit: eigenlijk hebben ze er zelf maar 1 want Bol heeft enkel nog maar goud gehaald om de gemengde estafette, een discipline die ze enkel winnen omdat de meeste toplanden daar niet zoveel belang aan hechten.

Terug
Bovenaan