cege
Well-known member
Ook geen ideale voorbereiding gehad uiteraard.
Ze heeft nog nooit een ideale voorbereiding gehad.
Het is geen schande om na 10+y aan de top - in een notoir lichamelijk kerkhof discipline als 7 zevenkamp - te moeten van je piek afkomen. Hoeveel atleten zijn er 10+y aan een stuk top is een echt fysieke discipline ? Ik ken er heel weinig. Geen schande.
Maar zo bitchen op de federatie is jammerlijk want dat gaan de mensen dan onthouden als je laatste wapenfeit. Eveneens is het triestig van de federatie dat ze op tv letterlijk toegeven 'we hebben goeie fysio in-house, dan moet ze die maar meenemen en niet haar eigen fysio'.
Maar beide zijn schuldig in dat verhaal. Normale mensen in een normale situatie zouden dat niet laten ontploffen tot het moment dat het er toe doet. Zeker niet als je atleet 3x Olympisch kampioen is. En als olympisch kampioen zou je die situatie moeten kunnen mitigeren op voorhand ipv op tv je beklag te moeten gaan doen.
En ja, je kunt niet voor iedereen uitzonderingen toelaten. Maar, 'een olympische, wereld of europees kampioen mag bij het volgende gelijkaardige kampioenschap 2 omkaderingen meenemen op kosten van de federatie binnen budget XYZ na voorgaande goedkeuring bladiebladiebla'. I mean, je kunt wel degelijk de regels buigbaar maken voor je topatleten. Het is een kwestie van goede wil en een minimale investering. Dan sponsor je maar 3 3e-rangsatleten wat minder die 5e worden op de jeugd europese kampioenschappen en dan kun je wel 2x per jaar een fysio een week sponsoren denk ik dan. Maar goed - we weten uiteraard niet wat er allemaal achter de schermen speelde/gespeeld heeft.
Borlee sr had ook altijd ambras met de federatie (er zit nu eenmaal geen super zakken geld in atletiek), maar die vond altijd wel ergens een oplossing met een sponsor zak geld links of rechts of wat federatie massering. Kan me niet herinneren dat het tijdens een kampioenschap ooit zo publiekelijk ontspoord is..