Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Toch weeral Rimac verslaan!Toch van de pot gerukt hè.![]()
Het is vooral het merk dat qua ontwikkeling 100% voor performance gaat.Toch weeral Rimac verslaan!
Koenigsegg is echt the best of the best van de hypercars!
Ze waren verslagen, dat is hun antwoord.Het is vooral het merk dat qua ontwikkeling 100% voor performance gaat.
Maar... Je weet ook dat ze verslagen gaan worden door een EV
Jaja, maar een EV is zo veel makkelijker te bouwen voor zo'n doel.Ze waren verslagen, dat is hun antwoord.
Het kan misschien een spelletje zonder einde worden hé, volgend weer Rimac, daarna weer Koenigsegg,...
Wat het nog altijd heel straf maakt is dat de Koenigsegg geen 4WD heeft en geen elektrisch aangedreven motors!
Wat het dus des te impressionanter maakt wat Koenigsegg doet.. hun tractiecontrole is blijkbaar even responsief als dat van een EV nu..Jaja, maar een EV is zo veel makkelijker te bouwen voor zo'n doel.
Die rimac zit nu met +-300pk per voorwiel en 650pk per achterwiel. Maar dat kunnen ze relatief simpel opschalen naar 1000pk op elk wiel ook...
Bij ICE's botsen ze wel veel harder op de limieten.

Absoluut, het feit dat dit record door een RWD ICE gehouden wordt, is een klein mirakelWat het dus des te impressionanter maakt wat Koenigsegg doet.. hun tractiecontrole is blijkbaar even responsief als dat van een EV nu..
anyways, zoals Mate Rimac zelf ook zei gisteren: dit soort competitie drijft de sector vooruit![]()
Relatief simpel is misschien ook wat te kort door de bocht. Electromotoren opschalen tot daar aan toe (hoewel koeling ook lastiger wordt), maar vergeet niet dat je dan een batterij moet hebben die vrolijk 3 megawatt levert zonder na 3 stoplichtsprintjes kapot te gaan.Maar dat kunnen ze relatief simpel opschalen naar 1000pk op elk wiel ook...
Toch van de pot gerukt hè.![]()
)Ik vind oprecht die 2 merken die er zo bovenuit steken qua innovatie.Het mooie aan Rimac en Koenigsegg is dat ze beide zeer veel innoveren, en niet gewoon ne hoop kapitaal vergaren en daarmee bij bestaande leveranciers gaan shoppen voor onderdelen zoals veel van die andere niche supercar bedrijven doen.
Nekbrace zoals de F1 piloten hé.Straks moeten die testpiloten nog een G-pak dragen zoals in een straaljager![]()
Echt hé!Ik vind oprecht die 2 merken die er zo bovenuit steken qua innovatie.
Koenigsegg heeft een auto zonder versnellingen, een hybride met een een 600pk driecilinder (al komt die er niet omdat de V8 ook paste), een auto die kan wisselen tussen automaat en manueel, uitvinding van Carbon velgen, ...
Er lijken precies amper merken die dat soort onderzoek nog doen (Porsche met hun 6-takt motor, en Mazda met hun activeX zijn de enige die ik kan bedenken).
materimac op Instagram volgen is soms wel interessant. Is ook echt wel een petrolhead. Heeft oa een golf R32, BMW E39 M5, …Nekbrace zoals de F1 piloten hé.
Echt hé!
Rimac volg ik niet zo maar de innovatie bij Koenigsegg is echt top!
Onlangs een filmpje gezien (dacht op CarWow) waar hij uitleg deed over de CC850 en alles wordt in huis gemaakt, tot het kleinste detail. Het enigste dat ze aankopen zijn de chips maar zelfs de printplaten en stuurdozen maken ze zelf!
Ik bedoel het omgekeerd, kunnen auto's van andere merken last ondervinden van de lidar van de EX90? Aangezien steeds meer auto's camera's hebben die de omgeving scannen en daardoor ook rechtstreeks in die lidar kunnen kijken.De EX90 maakt gebruik van de lidartechnologie van Luminar.
Andere merken gebruiken andere fabrikanten, dus het kan een alleenstaand geval zijn.
Lijkt me wel. Het is de laser die in de sensor van de camera brandt, dus lijkt me effectief een risico.Ik bedoel het omgekeerd, kunnen auto's van andere merken last ondervinden van de lidar van de EX90? Aangezien steeds meer auto's camera's hebben die de omgeving scannen en daardoor ook rechtstreeks in die lidar kunnen kijken.