Autonieuws

Je hebt inderdaad iets gemist. De presentatie van de nieuwe platformen van BMW en Mercedes. Beide platformen bieden een range die boven 800km komt (die van BMW zelfs al voor de iX3, die van de i3 zal nog een stuk hoger komen).
i3 nog hoger? Die gaat alweer op andere tech draaien dan de iX3?

iX3 alweer instant het zwakke broertje van de klas? :unsure:

Subtiele veranderingen aan de buitenkant maar de motor is toch wel een pareltje precies, om de huidige in te ruilen weet ik toch niet..
Niet dat ik hem zelf kan betalen, maar ik zou twee keer nadenken voor ik voor een 911 met hybride-aandrijflijn zou gaan:

BMW is echt compleet de verkeerde kant uit aan het gaan qua design. Waar het tot recent nog (vorige 5-reeks) nog in mijn top 3 van mooiste daily's stond, is het tegenwoordig een design die ik gewoonweg lelijk vind

Idem. Altijd bmw gehad. Binnen 2jaar nieuwe bedrijfswagen nodig maar geen idee of ik nog voor bmw ga gaan door dat lelijk design.
Moet ook constant naar de garage met huidige wagen

De nieuwe s-klasse.
Het interieur van een Turkse shisha bar op wielen.
G_2bcQmaEAArpld

Exact hun doelpubliek inderdaad :D alle gekheid op een stokje, ik ken heel veel Turken en die zijn dus allemaal GEK van Mercedes

BMW vinden de meeste echt voor johnies :rofl:
Mercedes is voor hun echt een top statussymbool

Nieuwe S-klasse is het toch niet. Hier in het straat een S580e: zo goed als indentiek aan dit:
1769770079748.png

Valt nog wel mee.

In other news, er komt niet alleen een X3M EV maar ook nog de tussenversie a la M60? Die M60 kan wel eens de vervanger worden van mijn huidige iX3 preLCI.

De grootte van het batterij hangt af van de hoe groot de auto is he. Een X3 en 3-reeks zijn even groot.
Er is natuurlijk ook de mogelijkheid dat de designers denken: iX3 range is groot genoeg, met de gewonnen efficiëntie maken we batterij voor de i3 kleiner waardoor de wagen lichter en goedkoper kan worden.

Al vermoed ik ook wel dat ze dezelfde grootte van batterij zullen nemen om met een zo groot mogelijke range te kunnen uitpakken.

Er is natuurlijk ook de mogelijkheid dat de designers denken: iX3 range is groot genoeg, met de gewonnen efficiëntie maken we batterij voor de i3 kleiner waardoor de wagen lichter en goedkoper kan worden.

Al vermoed ik ook wel dat ze dezelfde grootte van batterij zullen nemen om met een zo groot mogelijke range te kunnen uitpakken.
Dat zou slim zijn, maar in praktijk zal het zijn "kijk 900km!!!!!!" :P

Het interieur van de Ferrari EV...
FERRARI-LUCE_DRIVER_VIEW_HERO_sRGB_6K_72DPI_1X1.jpg

Laten we dat nu eens vergelijke met het interieur van een andere Ferrari
Ferrari-206-GTB-steering-wheel-and-dashboard.jpeg

Ze zijn nooit echt hoogvliegers geweest qua interieur. Maar dat nieuwe is toch echt gewoon een speelgoedinterieur.

edit: foto lijkt niet te werken: https://www.topgear.com/sites/defau...R_VIEW_HERO_sRGB_6K_72DPI_1X1.jpg?w=892&h=502
Dat... lijkt inderdaad op een render van een futuristisch interieur uit 2010, overgoten met een speelgoedsausje. Fonts en algemene stijl van die schermen doet mij ook enorm denken aan smartphones uit voorgenoemde periode.

De meeste simracing setups zien er hoogwaardiger uit.

Terug
Bovenaan